Hoi, Ik heb gisteren licht positief getest Nu zit ik met een 'probleem' en dat is dat de verloskundige in ons dorp in hetzelfde pand zit als waar ik werk (o.a. gezamenlijke wachtkamer) en ik dus geen intakegesprek wil voor ik mijn werkgever op de hoogte heb gebracht en dat wil ik pas als ik een goede echo heb. Ik vroeg me dus af of ik gewoon naar een ziekenhuis of diagnostisch centrum kan bellen voor een afspraak te maken voor een termijnecho of heb je dan een ondertekend formulier van de verloskundige nodig? Groetjes Saskia
Hoi, Je kan je het beste bij de verloskundige praktijk aanmelden, vaak maken ze zelf al de echo's! J ehoeft geen verwijzing van de huisarts te hebben hiervoor. Groeten Evelien
De verloskundige in ons dorp maakt zelf geen echo. Dat ik gewoon kan bellen en geen verwijzing van de huisarts nodig heb dat wist ik al. Ik vraag me juist af of ik een verwijzing van de verloskundige nodig heb om een afspraak te maken in het ziekenhuis of echocentrum voor de termijnecho. (Aangezien ik dus eigenlijk de verloskundige nog niet wil bellen, omdat ze bij mijn werk in het pand zit en mijn werkgever voorlopig nog niks mag weten)