3e ivf hysteroscopie, assistent hatching

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ongeduldje31, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Vandaag gesprek gehad met de gyn voor het starten van onze 3e poging ivf.
    Heb de eerste 2 pogingen gonal gespoten en nu gaan we menopur gebruiken. Hoe ik daarop reageer is dus even afwachten. Verder mag ik dus een hysteroscopie waar ze een lijntje gaan zetten in mijn baarmoeder wat de innesteling zou moeten bevorderen...
    En ik mag meedoen aan een onderzoek naar assistent hatching. Een computer loot wie er mee mag doen, dus dat weet je vantevoren niet..
    Iemand ervaringen met hysteroscopie en assistent hatching.. Moet me nog even inlezen

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb hysteroscopie gehad icm pipelle. Ze spuiten een vloeistof in je en kijken dan met een camera hoe je baarmoeder er van binnen uit ziet. Daarna maken ze een sneetje (Scratch / scratching) aan de binnenkant van je baarmoeder. Het is een vervelend en pijnlijk onderzoek maar het duurt maar heel kort. Niks om je zorgen over te maken.
    Bij mij zag alles er goed uit van binnen. Of de Scratch geholpen heeft dat weet ik over een paar weken. Ben nu bezig met ivf.
    Heel veel succes

Omdat ik aan ivf 2 begin mag ik niet mee doen aan de a.h. Studie
    Met assisted hatching maken ze met een laser een gaatje in de eicel waardoor deze eerder uit haar schil kan komen en dus beter innestelt. Althans dat is de theorie.
    Als ik a.h. Zou mogen zou ik dat zeker doen

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik spuit trouwens ook menopur. Ik heb gehoord (weet niet of het waar is) dat je met menopur minder follikels hebt maar wel meer kans op goede eicellen.

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een pipelle gehad. Het is idd best pijnlijk, maar de ingreep is kort. Wel nog napijn gehad, maar met paracetamol goed te doen.
    Ik reageer juist beter op Gonal F/puregon dan op menopur. Ken vrouwen bij wie het juist andersom is. Ieder vrouwelijk lichaam is anders.
    Succes!!

5. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik lees even mee ... Als dat goed is...

Mag ik vragen wat een pipelle is?

Deel Deze Pagina