Tweeling - geslacht weten ja of nee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dandelion87, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik ben nu inmiddels negen weken in verwachting van een tweeling, het is een twee eiige dus er bestaat een kans dat het een jongen en een meisje worden.

Nu wil mijn partner graag de geslachten weten en stiekem heb ik altijd geroepen dat ik dat ook wil. Maar hij wil het niet bekend maken aan de buitenwereld en dat vind ik moeilijk. In dat geval zou ik er liever voor kiezen om het niet te weten.

Maar dan krijg je weer de praktische kant. We moeten dan 3 sets namen verzinnen, 2 voor meisjes, 2 voor jongens en voor als het een jongen en een meisje wordt.

De kamer moet neutraal en de spullen die we op voorhand kopen ook. Ik ben wel echt een tuttebel wat betreft kleuren want het lijkt me echt heel leuk om een gekleurde kinderwagen te hebben en om de kamer in de kleur van het geslacht te doen.

Wat zijn jullie voors en tegens, waarom wilden jullie het wel of juist niet weten? En voor moeders met een tweeling, hoe staan jullie hier tegenover?

2. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik wilde het geslacht graag weten.
    Omdat ik heel nieuwsgierig ben en niet zolang kan wachten:D maar bij mijn tweeling ook zeker uit praktisch oogpunt. Konden we de spulletjes van onze oudste dochter (lees veel roze ;)) hergebruiken of niet? En inderdaad de namen. Wist echt geen jongensnamen maar hoefde daar dus na de 20wkn echo niet meer over na te denken.

Ik zeg dus wel weten wat het wordt en dan samen met je man de namen als groot geheim bewaren.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Voor mij is het geslacht niet weten zoiets als een cadeautje dat voor je kind in de kelder staat en elke dag ziet het kind dat cadeautje liggen en wil het zoooo graag uit pakken ..... En dan zeggen papa en mama " nee nog 8 maanden wachten dan ben je pas jarig :p

Ik het geslacht niet weten zou ik me dat kind voelen haha ik heb dag geduld niet, het is een cadeautje die ik van te voren al uit mag en kan pakken

Ik geloof best dat het voor vrouwen ook heel bijzonder is om er bij de geboorte pas achter te komen .... Maar zelf heb ik dat niet, denk ik .... Want met wachten tot de bevalling heb ik dus geen ervaring ;)

Maar ik vind persoonlijk .... Het is een jongen of een meisje, het is niet zo dat je er een gouden strikje om krijgt en je dan het meest bijzondere kind hebt gekregen ( voor je eigen natuurlijk wel ;)) of dat je er een hoofdprijs mee kunt winnen, het is simpel weg 1 van die twee

Maar de rest .... Wat je vaak niet ziet op een echo is hoe het neusje is, heeft het haar en welke kleur ? Welke kleur oogjes groot klein of spleetoogjes hoe is het huiltje ?
    En bij een mix kindje vaak nog de huidskleur .... Er zijn zoveel bijzondere verassingen bij de geboorte en nog lang daarna

( mijn oudste is 6 .... Ik weet ondertussen dus ook al heel lang dat hij een jongen is maar de verassingen blijven komen bijna op dagelijkse basis ;))

Iig met zoveel verassingen...... Lijkt mij persoonlijk het geslacht pas weten bij de geboorte niet meer of minder toevoeging hebben bij de geboorte als tijdens de zwangerschap :)

Overigens geheim houden voor de buitenwereld ook niet gedaan, dat " het is ons geheimpje "
    Snap ik ook niet :p vond het zelf altijd fijn om het wel te vertellen

Alleen de naam vertellen niet, maar
    Daar vragen mensen gek genoeg ook niet naar, nu is het zo dat wij momenteel nog geen naam hebben maar bij de eerste vroegen mijn moeder en zusje de naam bij 34 weken en dan vertel ik dat
    Ook gewoon , maar goed verder vragen mensen er niet na dus dan zeg ik lekker ook niets :p

Ik wil trouwens niemand voor het hoofd stoten hoor ! Het meeste is bij namelijk ook ongeduld en vind het ongelofelijk knap en heb er veel respect voor dat mensen dat wel kunnen om zolang te wachten !

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik wist/weet het bij beide zwangerschappen (geen tweeling trouwens). Vind het allemaal al veeeeeel te lang duren en idd is het ook praktisch. Zoonlief had alles echt stoer, blauw enz, en nu is alles enorm roze ;)
    Bij zoonlief hebben we het alleen aan onze moeders broers en zussen verteld (en mn beste vriendin en wat meiden van dit forum) en het verder geheim gehouden. Lastig, maar wel te doen omdat we dus wel mensen hadden waar we het er wel over konden hebben en ik dus gewoon met mn moeder kon shoppen enz.
    Dit keer hebben we het gelijk na de geslachtsbepaling (met 15wk) openbaar gemaakt. Ook heel leuk, je hoeft nergens op te letten, krijgt al specifieke kadootjes enz.
    Ik heb trouwens deze zw.sch. veel echo's, en onze dame ligt altijd pontificaal met dr benen wijd dus elke arts heeft het al bevestigd, soms al voordat ze wisten of wij het geslacht wel of niet wisten. Mocht je er dus voor kiezen het niet te willen weten zou ik dit voor elke echo wel even heeeeel duidelijk vermelden!

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik wilde het graag weten uit nieuwsgierigheid, maar ook uit praktisch oogpunt. Vind het heel fijn om gericht te kunnen kopen/uitzoeken. Ook hoefden we nu maar 1 naam te bedenken.. Bij een tweeling zou ik het dan ook helemaal fijn en handig vinden om te weten!

Overigs zou ik het wel lastig vinden om het voor de buitenwereld geheim te houden.. Als wij het weten, mag iedereen het weten!

6. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Nee... Laatste keer zou ik echt als een verassing willen houden!

Je kunt ook alles wit/grijs houden. En later de kleuren toevoegen in accesoires.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wij wilden het geslacht wel weten, vanwege de praktische kant die je opnoemt maar ook puur omdat we het graag wilden weten.

Het is niet zo dat ik het overal van de daken schreeuw dat we een jongen krijgen maar we hebben het aan naaste familie wel verteld. Ook als iemand er naar vraagt geven we daar antwoord op. Maakt mij niks uit als de buitenwereld het weet eerlijk gezegd.

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Je kunt het ook weten en de buitenwereld wijsmaken dat je het echt niet wilt weten, zo vragen ze het maar 1 keer. Dan kun je zelf leuke spullen inkopen en op zolder oid bewaren :)

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik wilde met mijn drieling het geslacht absoluut weten. Het is vooral praktisch om het wel te weten. Ik hou niet van uni kleertjes en ik wilde ook graag de spullen gewoon in kleur kopen.

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Met de 2ling wilde ik het weten idd de namen de kleren en andere spullen het is al duur genoeg :)

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Das niet waar hoor. Wij weten het echt niet en maken dat vaak genoeg duidelijk, maar dan krijgen we te horen ; Jullie weten het wel en vertellen het niet, of ; aah ik mag het toch wel weten?

Ot; ik heb gezegd dat als we een tweeling zouden krijgen ik het geslacht wel zou willen weten. Waarom? Waarschijnlijk omdat het praktischer is. Wel moet ik zeggen dat het niet weten van het geslacht echt super leuk is! Ik kan niet wachten tot de geboorte zodat ik eindelijk weet of er 9 maanden lang een kleine heer of een dame in mijn buik gewoond heeft.

12. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ chocochippie: dat ligt dan toch echt aan de omgeving. Hier weten wij het geslacht wel maar hebben wrvoor gekozen om tegen de meeste mensen te zeggen dat we het geslacht niet weten. Iedereen geloofd dat (wat ik heel bijzonder vind aangezien ze (als ze me een beetje kennen) wel kunnen bedenken dat ik dat geduld niet heb). Niemand heeft er nog ooit naar gevraagd.

Ik zou dus ervoor kiezen de geslachte te willen weten en dit voor de buitenwereld geheim te houden door te zeggen dat je het niet wilt weten...

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden ook het geslacht weten van onze tweeling.
    Voor mij persoonlijk heb ik nu optimale voorpret met het kopen van kleertjes, inrichting kamertje etc.
    Daarnaast ook uit praktische overweging, bijv de namen idd.
    Het blijft voor ons een grote verrassing hoe de baby's eruit zullen zien ongeacht dat we het geslacht weten.

14. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
  15. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Wij hebben paar weken geleden geslacht gehoord van onze tweeling (j/m). Handig met alles aanschaffen, namen, interieurkeuzes, etc. Al genoeg te regelen voor twee, dus waarom nog complexer maken dan nodig, was onze gedachte. We hebben het ook gewoon met de wereld gedeeld met als gevolg, nu al hoop leuke cadeautjes voor zowel j als m! Dat zijn dus voordelen :D

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tweeling of geen tweeling, ik wil sowieso elke keer de geslachten weten.

17. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Hier wouden we ook graag het geslacht weten van onze twins, makkelijk met shoppen en idd de de baby kamer,

18. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Met 1 weet ik niet of we het wel wilden weten, maar nu met 2 zeker wel.

4 Namen bedenken leek me echt verschrikkelijk en met inkopen etc. is het ook zoveel handiger. We hebben het niemand verteld trouwens.

19. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Wij willen het ook weten, namen zoeken is al moeilijk genoeg en 3 combinaties is toch iets teveel van het goede ;)!

Daarnaast gaan we wel proberen het ons geheimpje te houden (als dit lukt), en mensen rondom ons wijsmaken dat we het niet weten, zo blijft het voor iedereen spannend :)!

20. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Als je graag wil weten, lekker doen!
    Scheelt dat de kans om je te verkletsen veel.kleiner is dan.bij 1kindje..tmeervoud is altijd ze :)

Deel Deze Pagina