Extreem prematuur en weer aan het werk

Discussie in 'Prematuur' gestart door spotlight, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Mijn zoontje is met 28+6 geboren en is a.s. donderdag 13 weken ioud en a.s. woensdag 5 weken thuis. Nu moet ik over 6 weken weer werken. ik dacht eerst dat dat gevoelsmatig geen probleem zou zijn, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe moeilijker ik het vind. Mijn ventje is dan nog zo klein (gecorrigeerd 1,5 maand) en dan moet ik hem al bij een gastouder achterlaten. Daarnaast heb ik de hele gebeurtenis nog lang geen plekje kunnen geven. ik wil me eingelijk dan tot begin feb. ziekmelden, maar durf hier niet over te beginnen bij mijn baas, bang dat ik er op afgerekend wordt. Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb me ziek gemeld en ben nog steeds ziek thuis. Ik ga pas binnenkort weer op zoek naar werk en ben er nu, na ruim een jaar pas echt weer aan toe.
    Doe waar jij je goed bij voelt.

3. minke

minke Actief lid

Moeilijk hé?! Mijn zoontje was met 32,4 weken geboren en heeft 5 weken in het ziekenhuis gelegen. Hoe meer de datum naderde dat ik aan het werk moest, hoe meer ik er tegen op zag. Ik heb een gesprek met mijn leidinggevende gehad en samen hebben we gekeken naar de mogelijkheden. We hadden toen afgesproken dat ik per 1 januari weer aan het werk zou. Alleen had ik hiervoor niet genoeg vrije dagen meer. In overleg is toen besloten dat ik mijn vrije dagen opnam en me de overige dagen ziek zou melden.

Toen het eenmaal zover was, was ik er ook wel weer aan toe om te gaan werken hoor! Ik ben er in totaal zo'n 24 weken uitgeweest.

Maar als jij er nog niet aan toe bent om te gaan werken, lichamelijk én geestelijk, dan kun je je gewoon ziek melden hoor! Ik zou het inderdaad wel even overleggen met je baas, maar het viel mij heel erg mee hoeveel begrip ervoor was.

Succes! Minke

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb mij ook ziekgemeld, vol begrip van mijn werkgever. en heb afgesproken mijn contract niet te verlengen. ja niet netjes, maar ik kon niet aan werken denken. heb 6 mnd ww gehad en ben sinds november weer aan het werk.
    Begin niet te snel, want dan zit je kind in een gastpouder en ben je na een maand misschien toch ziek. het is heel anders dan een normale bevalling en voor een gezond geboren kind is het al moeilijk voor een moeder om na 10 a 12 wkn weer te moeten werken.

5. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ben alleen bang dat mijn baas zegt er begrip voor te hebben en mij er uiteindelijk uitwipt (heb dan wel vast contract) Hoop dat hij iig eerlijk is, als ik het lef heb erover te beginnen. Mocht het zo zijn dat hij me er wel op afrekent dan ga ik gewoon werken 5 jan...

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoon is met 31 weken en 5 d geboren. Ik ben na mijn bevallingsverlof (zwangerschapsverlof ook niet gehad) nog ongeveer een maand langer thuisgebleven en ziek gemeld. Ik ben naar de bedrijsarts gegaan en heb het met haar besproken, daarna ziek gemeld. Voordeel daarvan is dat er waarschijnlijk ook een advies op papier staat van de bedrijfsarts, misschien is de kans dan kleiner dat je gewipt wordt?...
    Toen ik weer begon heb ik 6 weken rustig mijn uren opgebouwd (begon met twee halve dagen etc ), daarna was het zomervakantie (werk in het onderwijs). Werk nu tot eind mei 3 dagen, omdat ik 1 dag in de week ouderschapsverlof heb.

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hij mag je niet ontslaan, en als het zo is, zou ik opzoek gaan naar een andere baan.
    beetje flexibele werkgever is wel belangrijk, straks moet je ook onverwacht naar huis kunnen omdat je kind weer de griep heeft of wat dan ook.

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    ik heb me ook ziekgemeld want hij was anders 3 weken gecorrigeerd als ik weer aan het werk moest..
    Werd me niet in dank afgenomen.. me contract werd NIET verlengd.

Heb inmiddels weer gesolliciteerd maar zit me nog neit lekker.. want ben heel bang voor RS.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wordt jouw zoontje niet ingeprikt voor RS?

emani heeft het dit jaar gehad in oktober. we hebben 5 nachtjes in het ziekenhuis geslapen, maar ze knapte wel snel op

als je contract niet verlengd wordt heb je toch recht op WW? hoeveel maanden krijg je?

10. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    de mijne wordt niet geprikt voor RS omdat hij voor Oktober al een half jaar oud was ongecorrigeerd en dan geven ze het niet meer..
    Baal er wel goed van hoor..

Ik heb geen WW aangevraag omdat ik dacht nog in de ziektewet te zitten maar mijn ex werkgever was zo lief om mij eruit te gooien en mij dit niet te vertellen...
    Ben ik pas in november achtergekomen.
    WW zou ik toch niet lang krijgen want ik werkte daar net 1,5 jaar en daarvoor was ik ook 3 jaar werkloos..
    Gaat lekker he? :(

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    dan krijg je in ieder geval 3 mnd ww. ik zou het zeker aanvragen hoor. misschioen kan het met terug werkende kracht. alles is meegenomen toch.

wanneer was jouw contract verlopen en wettelijk gezien is een werkgever wel verplicht om jou dit mee te delen. toch? ik zou je toch even laten informeren. misschien kan je nog wat geld krijgen en dan hoeft hij pas in maart naar de creche en dan is het grootste gedeelte van rs al voorbij

12. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik wist wel dat me contract niet verlengd ging worden, dit hebben ze gemeld een dag nadat ze hier op kraamvisite waren geweest, maar ze hebben niet gezegt dat ze me uit de ziektewet hebbe gehaald..
    Ik zit nog een beetje in dubio over wat ik zal gaan doen..
    Gelukkig zit er geen druk op de ketel dat ik moet gaat werken..

13. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Mijn dochter is met 33 weken geboren en mocht na 2 weken naar huis met sonde voeding. Ik had 16 weken na de bevalling en 2 weken vakantie dus 18 weken in totaal. Ik had er geen probleem mee om aan het werk te gaan. Natuurlijk wel toen de dag naderde. Nu zal ik ook met 10 weken na weer aan het werk moeten. (mocht het op tijd komen)

14. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik denk dat het hoe dan ook erg lastig is weer te gaan werken. Ik heb nu nog 5 weken te gaan en moet er niet aan denken.

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik ben met 9 weken na de bevalling weer gaan werken.....heb een keizersnede gehad bij mijn zoontje die met 32w5d is geboren, en die heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen.....
    had er niet zo heel veel moeite mee....werkte wel maar 3 uurtjes per avond, en dan lag hij te slapen

16. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Denk je er nu nog hetzelfde over, je moet nu met 4 weken weer werken? Wie weet hoe je er dan over denkt... hoe dichter de datum nadert hoe meer je ook aan het idee gewend raakt.
    Ik hoop voor je dat het gaat lukken, zo niet dan is er volgens mij een speciaal verlof om langer thuis te kunnen blijven. Succes!

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik bedenk me dat ik ook nog vakantiedagen heb opgenomen na tijd....

18. just who I am

8 jul 2008
    47
    0
    0
    leeuwarden
    mijn dochtertje was niet prematuur maar ik lees tog graag mee omdat zij wel enige tijd in hetziekenhuis op de couveuse heeft gelegen.

misschien is ouderschapsverlof een optie?

19. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ouderschapsverlof moet je maar net financieel kunnen dragen

20. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    ja ouderschapsverlof wordt hem niet, heb het geld wel nodig. Ik denk er verder nog steeds hetzelfde over: het wordt moeilijk om weer aan het werk te gaan. Heb nu nog 3 weken. Aan de andere kant denk ik dat als ik langer thuis zou blijven, het net zo moeilijk zou zijn

Deel Deze Pagina