Hallo, mijn kleintjes zijn met 33.6 geboren en hebben 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik hoorde in de laatste week van mijn zwangerschapsverlof (had ook nog 2 weken vakantie erna opgenomen) dat mijn contract niet werd verlengd. Had ik al verwacht en was er zelfs blij mee want ik had toen echt nog niet kunnen beginnen, begin nu sinds een maand ofzo pas weer te denken dat ik wel weer aan het werk wil. Ik zou het inderdaad proberen via de bedrijfsarts, dan staat er een advies op papier. Ze hebben er natuurlijk ook niets aan als jij gaat werken en het lukt niet en je na een tijdje weer in de ziektewet zit, nu hebben ze waarschijnlijk nog vervanging. En als je dan probeert het werken op te bouwen eerst een paar uurtjes ofzo in overleg, merk je zelf ook hoe het gaat en of je er aan toe bent. Natuurlijk is het waarschijnlijk altijd moeilijk!
Heel herkenbaar, je verhaal hoor. Je moet je afvragen of je er aan toe bent om weer te gaan werken. Dus ook emotioneel. En als ik het zo lees denk ik niet dat je dat al bent. Dat is heel normaal na wat je hebt meegemaakt. Bovendien krijgt je werkgever, omdat je ziekmelding zwangerschapsgerelateerd is, dit weer terug van het UWV. Het kost ze dus niks. Ontslaan mogen ze je zeker niet. Denk aan jezelf en je kleine en neem je rust.
ik zat ook met hetzelfde probleem, ik heb al mijn vakantie dagen op moeten nemen en 2 weken vakantiedagen erbij waardoor ik nu al een jaar lang 50 uur in de min sta... ik kon toen ook niet werken omdat het met fergie niet zo goed ging ze net thuis kwam na een lange ziekenhuis periode en ik wou dat ze eerst kon wennen aan de thuissituatie en niet meteen mee naar het kdv.. nu lees ik hier dat heel veel mensen zich ziek hebben kunnen melden, mijn baas beweerde dat ik dat niet kon omdat ik zelf niks mankeerde.. is het dus zo dat ik me wel ziek had kunnen melden, weet iemand of ik hier een jaar later nog wat mee kan? ik vind het trouwens erg bizar dat er geen wet is voor prematuur baby en het verlof.!
er is al een verzoek bij donner hiervoor ingestuurd. maar voordat dat door is. hoezo mankeerde jij niks? je was toch uitgeput en emotioneel nog niet instaat om te werken? ziek ben je niet alleen als je iets aan je lichaam mankeerd
Een jaar na de hand kan je je niet meer ziekmelden wegens zwangerschap/bevalling dat kan alleen aansluitend op je verlof. Ik heb dat dus ook gedaan, en heb tot aan het verlof van Fay in de ziektewet gezeten (tijdelijk heb ik ook een paar uur gewerkt tot ze mij er uit moesten gooien ivm financien). En je moet wel een beetje het verhaal richting arbo/uwv draaien dat je echt nog ziek bent, dus niet zeggen dat je graag ook van je kindje wilt genieten. En helaas is de wijziging van de wet er nog niet door, het komt maar wanneer? (verlenging van je verlof met de periode dat je kind in het ziekenhuis ligt, dus niet alleen voor prematuur mama's)
Ben inmiddels alweer 2 weken aan het werk en het valt me eigenlijk best mee. het is wel lekker om weer een beetje een 'gewoon' leven te hebben. Al is het wel zwaar met heen en weer rijden, maar dat heb je met een niet prematuur ook
Ik kwam eens ff kijken hoe het met je gaat en zie dat je weer aan het werk bent. Fijn dat het je wel bevalt zo....
met een verklaring van een arts kan je verlof wel verlengd worden .em krigj je gewoon de uitkering doorbetaald en ook je baas krijgt hier geld voor ,als het zwnagerschapgerelateerd is.
Mijn ventje is met 32,2 weken geboren en mocht hem na 2 weken al mee naar huis nemen. Ik had al geen werk meer zat in de bevallingsuitkering van het uwv, en heb in totaal 16 weken gehad (omdat hij te vroeg was) de volle 16 weken. Ik ben ook weer aan het werk gegaan omdat ik een leuk baantje hier achter bij ons kon krijgen.. Nou dat heb ik 2 weken volgehouden en ik wqas er helemaal niet klaar voor.. ben toen opgestapt en heb sinds 18 dec (toen liep mijn bevallingsuitkering af) een ww aangevraagd die ik krijg tot sept dit jaar. Ik ben er nu wel bij gaan werken als appha hulp. het bevalt me prima nu. Dus dames kies voor jezelf niet te snel iets willen.