27w 5d zwanger.. grote kans op vroeg geboorte..

Discussie in 'Prematuur' gestart door PrettyGreenEye, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    dames,

sorry dat ik hier kom inbreken..

even mijn verhaal:
    nu 27weken en 5dagen zwanger en op 25weken is ontdekt dat mij baarmoederhals verkort is tot 2cm.
    ik moest dus heel veel rusten en dat deed ik.
    wekelijks op controle bij de gyn gegaan en bm hals bleef stabiel.
    wel wisten we dus niet of ik de 40weken zou uitdoen of als ons ventje veel vroeger zal gaan komen..
    vorige nacht (24 op 25) om 23u savonds bloed verlies gekregen.
    na een uurtje twijfelen toch maar ff koffer gepakt en via spoed opgenomen.op de kraamafdeling.

onmiddellijk aan de monitor en toen begonnen mijn harde buiken pas. om de 3min had ik er een.. leunde al meer aan bij weeën.

om 2u snachts 1e dosis longrijping gekregen.
    en ook een pilletje om alles stil te leggen.
    ondertussen is mijn bm hals naar 1cm gegaan.
    en dacht dat ze ook iets zei van 1cm ontsluiting.

vanochtend zag de monitor er heel rustig uit, heel de dag niet veel last gehad.
    om half 9 vanavond terug aan de monitor en weer meer activiteit.
    om 00u20 terug harde buiken gekregen.
    terug aan de monitor en waren al eerder weeën.

weeënremmers zijn net gestart en na 5 min zei de vk dat ik er al op reageerde.
    opzich toch al iets positiefs!

2e dosis longrijping krijg ik om 3u30 zo dadelijk.

nu weer afwachten wat de weeën remmers gaan tegen houden en hoelang het me uitstel van bevalling kan geven.

wat moet of kan ik verwachten van een baby van 28weken zwangerschap?
    waar moet ik me op voorbereiden en rekening mee houden?

zoveel vragen.. geen antwoorden!
    ons 1e kindje en het loopt niet zoals we gedroomd hadden..

hopelijk krijg ik hier wat tips en ervaringen..

grtz

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Geen ervaring met geboorte rond 28 weken.. wil je wel sterkte wensen! Hoop dat de weeënremmers goed en lang hun werk kunnen doen en je kindje nog veilig blijft zitten...

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Lotte en Sanne zijn bij 28 weken geboren. Spontane bevalling. Bij mij hielpen helaas de remmers onvoldoende. Krap 24 uur later ben ik bevallen.
    Hoe het verloopt ligt heel erg aan hoe je kindje op de wereld komt. Natuurlijk of keizersnede. En hoe de start is: ziek of gezond, maar veel te vroeg.
    Tijdens de bevalling zul je zelf magnesium krijgen om bloedinkjes bij je kindje te voorkomen. Mogelijk krijg je ook preventief antibiotica.
    Tijdens de bevalling staat er een team klaar om de kindje op te vangen.Direct na de geboorte word de navelstreng door geknipt en je kindje in een plastic zak gedaan. Dat klinkt wat gek, maar plastic isoleert waardoor de kindjes minder snel afkoelen. Ze hebben namelijk geen vet op hun lijfje. Stuur je partner met je kindje mee om foto's te maken wat er gebeurd is mijn tip. Dan kun je er samen naar kijken en er over praten.
    Je kindje zal heel klein en dun zijn, een dun velletje. Het zal infuusjes krijgen, aan de monitor komen en zuurstof krijgen door of beademing of bpap/ cpap. Wat technische termen, maar dat is een kapje over het neusje waardoor extra zuurstof en wat druk binnen komt in de longen, je kindje ademt dan zelf. En in het begin vaak medicijnen.
    Zoals je merkt kan ik je veel vertellen net als alle andere moeders met een prematuur kindje. Elke start en verloop is anders.
    Laat je goed informeren door de artsen. En probeer nog rustig te blijven. Hoe minder stress hoe beter. Zie het niet als falen,maar dat je kindje moet komen om een of andere reden die hij/ zij alleen weet.
    Vaak helpen de remmers wel. En dan zie je dat vrouwen toch ruim over de 30 weken komen. Elke dag is er nu 1. Vraag of je nog even op de nicu kunt kijken of vast met iemand van daar kan praten over wat er gaat gebeuren.
    veel sterkte in deze spannende tijd.
    Mocht je pb willen sturen mag dat.
    gr iris

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

om je even goede hoop te geven. ik heb Bij de oudste 4 weken gelegen met volledig verstreken baarmoeder mond en 2 cm ontsluiting, vanaf 30 weken weeen /remmers etc. geboren bij 38,3 ! en bij de jongste vanaf 25 weken volledige rust en na aantal malen remmers, opnames, longrijping vanaf 33 weken 3 cm ontsluiting bij 1 cm bbm. Ze is op papier geboren met 35,3 maar direct na geboorte was het duidelijk dat ze ergens rond 32/34 weken was. Ze heeft ruim 2 weken in ziekenhuis gelegen en nu een gezonde kleuter van 4 jaar .

Hoe het bij jouw loopt weet niemand natuurlijk, vraag om documentatie, misschien mag je in een rolstoel of op je bed een kijkje nemen in bij de Couveuse afd.

5. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Bedankt dames..
    moest het toch allemaal verder in gang schieten word ik naar een ander ziekenhuis gebracht.
    hier mag ik pas bevallen vanaf 32weken met minimum een gewicht van 1500gram.

6. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    momenteel maar 1 harde buik dus alles blijft rustig.
    de testjes van vanmorgen gaven positief nieuws.
    kans dat ik niet binnen de 2weken beval is 98%
    het blijft natuurlijk een kans berekening maar ben er alvast heel blij mee

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop van harte dat je kleintje nog een hele tijd blijft zitten.

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Gelukkig dat je nu wat goed nieuws hebt. Wel schrikken zeg, ik hoop mee dat hij nog even blijft zitten!

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    fijn da het even rustig is nu :)

10. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    dankje dames..
    we kunnen niet meer doen dan rusten en de weeën remmers hun werk laten doen..
    afwachten dus maar

11. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Zie nu dit topic, had in het algemene topic gereageerd.

Fijn dat de uitslagen er goed uitzien, ik wil je heel veel succes en kracht toewensen. Ik hoop dat jullie wonder nog lekker even bij je blijft zitten. Het is toch geen weer om nu te komen...

12. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Hee Ts,

hoe gaat het met jullie?

13. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    ondertussen de 33 weken al gehaald.. nog 2 weken en dan mag ik terug meer doen van de gyn.
    nog 4 weken en hij mag komen van mij :)

14. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wat een mooi bericht! Fijn hoor! Elke dag is er 1 maar 4 weken erbij zou toch mooi zijn.

15. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Wat spannend prettygreeneye. En wat fijn dat hij al zolang is blijven zitten. Ik duim voor je dat hij het nog 4 weken volhoudt

16. maliro

maliro Niet meer actief

Wat goed!
    Mijn dochter zou ook rond de 28 wk komen maar ze kwam pas met 38.1 het kan dus allemaal. Succes met de laatste loodjes

Deel Deze Pagina