Als het echt open is, zinkzalf smeren. En goed laten drogen, en schoonmaken met water en een washandje. Je kan de billetjes ook drogen met een fohn op de koude stand. Badje met verzorgende olie helpt ook.
Op dit moment heeft onze kleine meid hetzelfde probleem. Heb het eerst aangekeken en goed schoongehouden met water, droogdeppen en sudocreme erop. Helaas haalde dat niks uit en werd het erger. Daarna heb ik contact gehad met de HA en deze adviseerde bij de apotheek (of drogist) miconazolcreme te halen tegen schimmelinfecties en daarmee 2x per dag te smeren. Als ik de zalf niet gebruik smeer ik wat sudocreme erop, het is dan ook niet open bij haar. Na een week deze creme is het al veel minder, maar nog niet helemaal weg. Misschien kun je dit proberen? Wel even overleg plegen met de HA, tenminste dat zeiden ze tegen mij bij de drogist. Oja en vaak badderen zonder iets in het water te doen van olie o.i.d. Vaak verlicht dit bij haar de jeuk (ze heeft er geen pijn van) en ziet het er na het badderen ook rustiger uit tussen haar benen.
Ik wilde net zeggen, kokosolie! Is echt een wondermiddel. Toen ons manneke diaree had en dus rode billetjes en balletjes was het na één keer smeren al een stuk minder rood. Kokosolie kun je trouwens voor heel veel huidaandoeningen gebruiken. Ml gebruikt het voor de eczeem op zijn voeten, en ik gebruik het als nachtcreme
Miconazol is een anti schimmel middel, zou dat niet zomaar gaan smeren zonder dat het 100% zeker is dat het een schimmel is die de roodheid veroorzaakt. Kokosolie is een 100% natuurlijk product, lijkt me iets veiliger.
Tralalala, dit is ook in overleg geweest met de HA nadat de KA bij het CB aangaf dat het geen luieruitslag was maar een schimmelinfectie. Ik zou dit namelijk ook niet zonder een arts gezien/gesproken te hebben doen! Ik kan me voorstellen dat het makkelijk te verwarren is, ik ben zelf ook 2 weken bezig geweest met andere zalfjes wat niks uithaalde.
Nachtcreme?? Die kende ik nog niet. Ik moet er niet aan denken om die vette kokosnootolie op mijn gezicht te smeren. Of je bruik je een andere dan voor op de billen? Kan je het in de winter ook gebruiken om je droge handen mee in te vetten?
Ja al veel minder rood, maar ben wel nog bezig met kokosnootolie , is echt heel schraal nog Super bedankt voor alle tips dames !