Mijn kleine meisje heeft eczeem, last van spugen en krampen. Hiervoor zijn we op aanraden van cb overgegaan op de pepti. Al na een paar dagen verdwenen de klachten. Zelfs het spugen was over. Fay was een tevreden baby. We weten niet of ze kma heeft omdat ze nooit heel erg heeft gehuild of echt pijn aangaf. Nu 3 weken later is alles weer terug. Alleen nu huilt ze aan een stuk door. Ook de flessen drinkt ze minder goed en ze is weer aan het spugen en heeft ze last van krampen. Ook het eczeem is weer vollop aanwezig. Omdat we niet weten of ze kma heeft weet ik niet goed wat te doen. Ik heb echt het gevoel dat het met de voeding te maken heeft. Iemand een advies?
mijn zoontje is met 3 maanden ook overgegaan op pepti en werkte super maar na een tijdje kwamen de klachten terug en werden juist heftiger! dit kwam bij ons omdat het nog net niet genoeg is dus zit hij nu op de nutramigen voeding dat is voor extreme kma en dat gaat super nergens meer last van. miss slim om een provicatie test te doen klein beetje melk op de wang, geen reactie een beetje geven. en zo steeds iets meer kijken of hij reageerd en dus kma heeft,. wij deden wat op zijn wang en kregen een heftige reactie dus was meteen duidelijk maar sommige kindjes bouwen een allergie op dus kan goed zijn dat hij toch nog reageerd en dus de pepti niet voldoende doet
wij hadden dit nog sneller dan 3 weken, alle klachten terug. de HA geloofde ons gewoon niet.... dus zijn zelf maar Nutramigen gaan kopen bij de apotheek. en dat hielp prima. uiteindelijk met veel moeite toch een vergoeding gekregen van het CB omdat ze zagen dat het wel hielp. voor het eczeem hebben we een verwijzing gekregen naar de allergiepoli, superfijn! maar als ik jou was, gewoon de HA weer bellen, of anders het CB! Vraag om advies en probeer het te volgen, mocht het je toch niet passen, of helpt het niet, gewoon opnieuw en opnieuw aan de bel trekken. Tot ze er gek van worden !!!!! Zeker bij vermoedelijke KMA doen de huisartsen vaak moeilijk (niet altijd!) op de een of andere manier.
vind ik ook, laat je niet wegsturen!! ik kreeg zelf een keer de opmerking van de ka; hij poept toch nog geen bloed? ik zei moet t echt zover komen dan??!!! belachelijk!!! cb vertelde mij dat er veel misbruik van gemaakt word en de klachten verzonnen worden zodat de voeding vergoed word en ze zelf de kosten niet meer hoeven te betalen.. en zo verpesten ze het voor degene die het echt nodig hebben!!
Hier gelukkig een heel fijn cb. Ze hebben hier duidelijk de verandering gezien en de arts gaf dan ook gelijk een machtiging af. De huisarts deed hier heel moeilijk. Ik ga maar nogmaals overleggen met het cb. Dat provoceren vind ik zo zielig, maar als het niet anders kan dan moet het maar. Ik ben bang dat als ze geen kma heeft ze de voeding niet meer krijgt. terwijl ze er wel veel aan heeft ivm haar eczeem En schandalig dat ouders maar wat verzinnen om voeding vergoed te krijgen. Als je het niet kan betalen begin dan niet aan kinderen. (daarbij bedoel ik niet de kma voeding, want die is echt prijzig)
Echt???? Belachelijk! Ik geef echt 10x liever gewone nutrilon dan nutramigen ofzo. Ja het is nu gratis maar heb liever een kind zonder complicaties zeg maar. Ze drinkt hier nooit zo veel dus als ze haar fles laat staan of de helft dan ben ik inderdaad erg blij dat het vergoed wordt. Hier trouwens wel een goede huisarts. Zelf als baby zeer ernstige KMA gehad en vreselijke eczeem. Ik lag dagelijks helemaal open, me moeder verteld dat me romper vaak aan de wondjes gekleefd zat en ze me dus meerdere keren moest verschonen. En middelste heeft hier 10 maanden nutramigen gehad.
Ik weet niet of je kleintje een speen gebruikt, maar het merk sauvinex heeft ook spenen voor eczeembabys