Hoi hoi, Sinds 3 rondes spuit ik in het begin van mijn cyclus gonal f om ervoor te zorgen dat er een eitje rijpt. Nu gaat het spuiten met wisselend succes . Sommige dagen verloopt het pijnloos en andere dagen doet het behoorlijk zeer. Ben nog steeds zoekende naar de perfecte manier om te spuiten. Heeft iemand nog tips voor mij? Groetjes Elke
Ik nam met Puregon een huidplooi enspoot het daar in, rond mn navel. Wel even de spuit een kwartier van tevoren uit de koelkast halen ,anders brand de vloeistof een beetje. Meer tips heb ik eigenlijk niet
Ik haalde de deca en gonal ook altijd een half uur voor het prikken uit de koelkast. Wat ook helpt is om met een ijsklontje de plek te verdoven en dan te spuiten. Succes met spuiten meis. Groetjes Elvira
Op een op andere vreemde reden heb ik er minder last van als ik links spuit, ipv rechts... 't Zal wel psychisch wezen, maar het is wel zo
Ik knijp altijd hard in mijn buikplooi (zodat dat eigenlijk meer pijn doet) en kijk dan (heel kinderachtig) een andere kant op, als ik daadwerkelijk prik (ik breng dan wel eerst de pen naar mijn buik anders wordt het wel heel lastig natuurlijk). :lok: En hoe gek het ook klinkt, het werkt wel.
Ik kneep ook hard in de 'huidplooi' eh.. vetrol in mijn geval. En wat ook helpt is de naald er weer rechtstandig uithalen. Spreekt voor zich, maar deed het een keer onhandig scheef en toen was het meteen een lelijk bloedende kras....
He meiden (cq spuitexperts ,) Fijn dat jullie wat tips voor me hebben! Ik heb ook weleens dat er nog een piepklein druppeltje aan het naaldje hangt. Ik spuit maar 37,5 IE. Is het dan helemaal misgegaan of zit er echt wel voldoende in? Groetjes Elke
Ik heb altijd dat er nog een druppie aanhangt ik denk dat dat normaal is. Ook ik heb de ene keer meer last dan de andere keer, ik denk dat dat afhankelijk is van waar de zenuwen ed lopen, helaas kun je dat aan de buiten kant niet zien.
Ik vond het spuiten in mijn boven been makkelijker dan in mijn buik. Juist in mijn buik was het pijnlijker.
Ik krijg binnenkort prikinstructie, maar wat krijg je daar eigenlijk allemaal te horen? Ik haalde vanmorgen vast alle spuiten etc op (jeetje wat een pakket zeg), maar ik snap er geloof ik nog niet veel van...
Mijn advies is: nooit 2 keer op de zelfde plaats spuiten. Doe het de ene keer links en de andere keer recht van je navel bijvoorbeeld. Of af en toe in het been. Dit scheelt ook in het maken van weefsel, waardoor het prikken op den duur minder makkelijk gaat. En inderdaad geen koude vloeistof prikken. (zo prikken wij op het werk altijd) Het druppeltje maakt op zich niets uit. Als je de spuit iets langer laat zitten kan dat schelen. Maar je spuit op zich voldoende in hoor. Probeer maar eens 2 IE te spuiten in de lucht, kun je zien hoeveel vloeistof dat is. Groetjes en succes met prikken.