Temperatuur zakt halverwege?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by MamaAnnemieke, Oct 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaAnnemieke

Oct 10, 2014
    89
    0
    0
    Hallo dames,

mijn temperatuur was t/m maandag elke dag 36,4
    dinsdag en woensdag was het ineens rond de 36,25
    en vandaag is die 36,58

Is het normaal dat de temperatuur 2 dagen zakt? ik dacht dat die altijd hetzelfde bleef (36,4 bij mij) en dan na de eisprong omhoog ging... Of heb ik dit nou mis? En wanneer is mijn ei dan gesprongen als je naar deze temperaturen kijkt? Maandag/dinsdag waren de ovulatietesten het meest positief.

liefs, Anne-Mieke

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je kan best een dipje hebben voor de eisprong.
    Maar als ik het zo lees is je ei nog niet gesprongen.

Mijn temp. is 0,3 graden gestegen na de eisprong en nu op 3dpo is ie 0,5 hoger dan voor de eisprong.
    Die van jou maar 0,18

Als je maandag/dinsdag een positieve ovu test hebt gehad dan zou morgen toch je temp een stukje hoger moeten zijn nog.

3. MamaAnnemieke

Oct 10, 2014
    89
    0
    0
    #3 MamaAnnemieke, Oct 30, 2014
    Last edited: Oct 30, 2014
    Dus nu is mijn temperatuur 0,18 gestegen vergeleken met normaal (dus niet kijkende naar de daling). Maar het stijgen betekend niet dat de ei gesprongen is, wanneer weet ik dat dan wel? Zodra die 0,3 of meer gestegen is dan?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,106
    15,650
    113
    Nabij Utrecht
    Jouw eitje is op woensdag gesprongen (ben het dus niet eens met Beeb87). Hij stijgt daarna namelijk 0,2 graden (het zou 0,2 zijn als je een thermometer hebt met 1 cijfer achter komma zoals ik).

Mijn temp stijgt de eerste dag na ei ook vaak maar 0,2 om daarna door te stijgen :)

En het is heel normaal dat je temp eventjes dipt op de dag van de eisprong :):)

Overigens .. om er zeker van te zijn dat je ei idd op woensdag gesprongen is, zou je temp de komende dagen dus hoger moeten zijn dan 36.6 ;) (minimaal 3 dagen achter elkaar hoog voor een eisprong).

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je hebt gelijk RoGiJuLi.
    Ik had niet meer gekeken naar de dip.

Excuses MamaAnnemieke!

6. MamaAnnemieke

Oct 10, 2014
    89
    0
    0
    Oke super dankje, dus als mijn temperatuur morgenochtend ook hetzelfde was als vanochtend (0,2 hoger dus) en overmorgen ook, kan ik er zeker van zijn dat die gesprongen is woensdag?

Dankjewel, en Beeb87 geen probleem ben blij dat je meedenkt met mij!

7. MamaAnnemieke

Oct 10, 2014
    89
    0
    0
    Ondertussen een paar dagen verder.. Temperatuur blijft nu rond de 36,6 ipv 36,4 dus ik denk dat mijn eisprong dus echt geweest is dan, want zo ging die:

zondag: 36,4 (dit was normaal)
    maandag: 36,25
    dinsdag: 36,26
    woensdag: 36,58
    donderdag: 36,57
    vrijdag: oops vergeten
    zaterdag: 36,58
    zondag: 36,59

Dus als ik het dan goed heb is dinsdag mijn ei gesprongen, een week later dan ik verwacht had! Hopen op een positieve test dus over weekje.......

Share This Page