Extreem stress, wat helpt

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Jan 10, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    Dat is dan een beetje kip/ei verhaal denk ik, maar in mijn geval, met beide oma's, moeder en zusje met Hashimoto is het denk ik wel aan te nemen dat het door de schildklier komt. De schildklierproblemen waren er ook voor de stress.

Qua meditatie, ik weet niet of ik daar voldoende in "geloof" om het goed voor elkaar te krijgen.

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,389
    870
    113
    home sweet home
    Jeetje wat heftig zeg! Heb helaas verder geen tips dan weer aan de bel trekken bij hulpverlening.

3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,237
    4,464
    113
    Female
    Ik ben ook niet zo van het mediteren. Wat voor mij wel werkt zijn van die guided bodyscans. Sommigen vinden dat meditatie, anderen weer niet. Er staan er heel veel op youtube/spotify. Hoeft geen uur te duren, zijn er ook van 5 minuten. Ik doe er 3 per dag: voor het slapen gaan, na het opstaan en ma de lunch. 3x5 minuten om even te checken hoe het in mijn lichaam gaat en waar er eventueel spanning zit. Ik zoek altijd maar een begeleide bodyscan, zodat ik niet alleen met mijn gedachten ben.

Laatst was er een interview dat mediteren niet voor iedereen werkt: Hoogleraar psychiatrie en directeur van het Radboudumc Anne Speckens erkent dat mediteren niet voor iedereen op elk moment dé oplossing is. "Als je je heel angstig voelt, kunnen die gevoelens juist tijdens het mediteren naar boven komen."

Maar met de klachten die jij ervaart en met de heftigheid van je verhaal zou ik professionele hulp zoeken. "baad het niet dan schaad het niet" vind ik met dit soort klachten niet opgaan.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Op Netflix heb je afleveringen van headspace staan.
    In de eerste aflevering wordt heel mooi uitgelegd hoe je het kan doen.
    Er worden auto’s en verkeer gebruikt als voorbeeld. Waarin de auto’s de gedachtes zijn die je hebt.
    Deze methode gebruik ik altijd. Alles raast om me geen ( gedachte en gevoelens ) en ik probeer er van een afstandje naar te kijken.
    En bodyscans. doe ik ook. Vind het toch ook wel meditatie haha.
    Wat voel ik, waar zit de spanning ( bij mij vaak mijn kaak en knieën ) en dan die bewust los laten.

Share This Page