Welke shampoo voor krullen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cherubin, 12 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Onze peuter van 3,5 is gezegend met de krullen van haar vader maar met mijn dunne haar...
    Nu heb ik verre van krullen (lees: meewarige blikken van omaatjes in de supermarkt met de opmerking: die krullen heeft ze niet van jou...nee, I know!) en geen idee hoe ze het beste te verzorgen.

Nu wassen we haar haren 3x per week met Weleda shampoo/douchegel nog uit de babytijd maar het wordt nu langer en het is zo dun, glad en pluizig dat een andere verzorging wellicht beter past? Maar geen idee, want mijn haar is kansloos steil en papa heeft een korte coupe dus die doet ookniks met z’n krullen...

Oftewel: heeft iemand nog tips want met wat ik op internet lees kunnen we alle kanten op :D

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    ik zou veel minder vaak de haartjes wassen, 1x per week is prima

wij gebruiken naif shampoo (baby)

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoon heeft ook krullen en ik was met baby shampoo. Ik was het echt maar eens in de 1 of soms 2 weken.
    Het wordt ook nooit vet eigenlijk. Hoe vaker je het wast hoe pluiziger het wordt.

4. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Mijn dochter van 5 en ik hebben ook krullen en we gebruiken sinds een tijdje de CG methode (Curly Girl methode). Ons haar is ontzettend verbeterd! Er is ook een Nederlandse Facebookgroep van met veel goede en handige tips en hele behulpzame mensen. In die groep is o.a. een routine voor kinderen te vinden. De Facebookgroep heet The Curls Cult - NL (CG).
    Wie weet helpt het jullie ook:)

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier ook overgestapt op de CG methode voor mijn dochter en mezelf. Erg tevreden daarmee en raad het dus ook zeker aan.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken allemaal (op baby na) de krullen shampoo en crèmespoeling van Andrelon, soms ook krullen creme. Voor de verdere verzorging gebruiken we gliss kurr.

Krullen kan je meestal ook beter minder vaak wassen. Maar dat is niet altijd een optie bij jonge kinderen.

7. Solstice

Solstice Actief lid

8 jan 2019
    188
    92
    28
    Vrouw
    Mijn dochter is ook 3.5 en heeft ook krullen. Ik was haar haar maar 1x in de 2 weken... het pluist dan veel minder erg. Ik heb zelf ook krullen en was mn haar 1x in de week. Welk merk shampoo let ik eigenlijk nooit zo op. Weet niet of er speciale krul shampoo voor kids is?

Deel Deze Pagina