Oververmoeide peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door CindyJessie, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hallo allemaal,
    Mijn dochter is in april 3 geworden en sindsdien is het middagslaapje er af. Hiervoor sliep ze zo om de dag nog 1,5 uur, maar sinds ze 's avonds tot 21:30 wakker bleef hebben we besloten haar niet meer in bed te leggen 's middags. Ze ging nl. erg laat slapen maar sliep nooit uit.
    Ze wil zelf ook niet meer slapen 's middags. Even rusten op de bank met een filmpje vindt ze heerlijk.

Ze leek het er prima op te doen, wel bij het avondeten wat vermoeid maar tussen 18:45/19:00 naar bed en ze was vertrokken. Meestal sliep ze tot 6:30, soms 6:00 al wakker maar nu in de zomerperiode vind ik dat niet heel gek.

Maar sinds een week is ze om 4:45 al wakker en gaat gewoon niet meer slapen. Ze heeft een Kidsleep, die staat op 6:30, maar ze roept steeds en raakt uiteindelijk geïrriteerd. Ik laat haar wel liggen tot 6:30, maar moet er steeds heen omdat ze ligt te roepen/gillen. Laten gillen is gewoon niet te doen, omdat ze haar zusje dan wakker gilt.
    ( En die slaapt dan net weer, na een nachtvoeding:))
    Het vervelende van dit alles is, is dat haar humeur niet te genieten is. Haar gedrag is 180 graden gedraaid. Constant zeuren en huilen/gillen om werkelijk alles wat niet goed gaat of elke keer dat ik maar dreig "nee" te zeggen.

Ze wil overdag echt niet slapen, maar ik vind dit niet gezond, ze is gewoon oververmoeid.
    Herkennen jullie dit? Is dit een fase?

2. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Herken t wel!
    Hier dochter van bijna 3. Niet willen slapen overdag maar wel moe zijn doordat ze 's ochtends ook vroeg wakker is.
    En t gedrag...pfff...echte peuterpuber!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier hielp een uurtje "uitrusten" op haar kamer.
    Mocht ze wel spelen... Slapen niet verplicht.
    Maar wel in dr kamer.

In het begin viel ze dan vaak toch nog eventjes in slaap.
    Later niet meer maar merkte je toch dat ze dat uurtje wel nodig had.

Deel Deze Pagina