Dag dames, Wij weten nog maar net dat we ons 2e kindje verwachten. En omdat wij helaas al wat ervaringen hebben met miskramen, willen we het pas vertellen aan familie/vrienden als we de 1e echo hebben gehad. Maar... nu komen Kerst en Oud & Nieuw er aan, en ik hou altijd wel van een wijntje Nu drink ik uiteraard geen alcohol meer. Maar als ik ineens aan een sapje zit weet iedereen meteen hoe laat het is. Heeft iemand goede tips voor geloofwaardige smoezen? Alvast bedankt!!
mijn man had bedacht: "zeggen dat je nog een kater hebt van de avond daarvoor".... vond het wel geloofwaardig....
Ik ben van plan om aan de druivensap of jip en jannekechamp te gaan, maar dan wel in een glas wijn. Zo lijkt het alsof ik flink aan de borrel ben . De gastvrouw stel ik wel op de hoogte, maar verder wil ik ook niet dat iemand het weet. Je kan deze ook niet op de hoogte stellen en een smoes verzinnen dat je weinig drinkt en dan zelf af en toe wat sap in een wijnglas smokkelen? Verder heb je nog de verstandkies-net-getrokken-smoes, de (te) bekende-blaasontsteking-smoes, het suikervrije-dieet-smoes, het-goede-voornemen-2012-drankloos-smoes, de-te-grote-katersmoes, de-diarree-smoes, ik-moet-rijden-smoes etc.
Hoi Hoi Wij zitten dus met hetzelfde probleem. Ook ik ben iemand die graag een rosetje drinkt en dat nu uiteraard niet doet. Ik ga dus ook de smoes gebruiken dat ik de avond daarvoor te veel gedronken heb . Deze gebruik ik voor 1ste kerstdag, 2de kerstdag en nieuwjaarsdag. Nu maar hopen dat ze me geloven Succes er mee
Hahahahaha ja dat zou ook nog kunnen, kunnen ze zelf gelijk met me mee gaan . Nee ik hou me netjes aan de regels
Hahaha, ja dat wordt bij mij ook lastig. Want 1e Kerstdag en met Oud & Nieuw zie ik een paar dezelfde mensen. Dan gaat de geloofwaardigheid er wel een beetje af.... Misschien toch maar een antibiotica-smoes? Of zeggen dat je moet rijden en dat je er thuis al 2 op had?
Dan zou ik voor die laatste gaan. Jij moet rijden en je had er thuis al twee op. Ik rij (uiteraard nu helemaal met mijn alcohol vrije bestaan de komende 7,5 maanden ) alle dagen dus dat voordeel heb ik sowieso. Wanneer willen jullie het gaan vertellen? Wij willen wachten tot de 12/13de week
Hmmm, ja misschien is dat toch de beste optie. Iedereen weet wel dat we graag een 2e willen, dus denk dat ze meteen door de antibiotica-smoes heenprikken. En op nieuwjaarsdag kan ik de kater-smoes wel gebruiken, das toch zeer geloofwaardig Wij willen ook wachten tot ca. week 12. Toen ik voor het eerst zwanger was hadden we het gelijk aan iedereen verteld. En toen kreeg ik een miskraam. Was heel vervelend om dat aan iedereen te vertellen. En mensen gaan er ook vrij ongegeneerd naar vragen op overvolle verjaardagen enzo Dat was niet echt leuk. Dus als het even kan, willen we het tot de 12e week verborgen houden. Vinden jullie het moeilijk om nog niks te zeggen?
Ik zou zeggen dat je moet rijden, en eventueel een sprankelende sap in wijnglas smokkelen. Zo heb ik 't wel een familie verjaardag kunnen rekken. Hier valt weinig te ontkennen met kerst/oud en nieuw, ben kotsmisselijk en eet dus ook maar 3 happen voor ik mn bord wegschuif...
Ik zou zeggen dat je een blaasontstekking heb en daarom een antibioticakuur heb gehad. En je daarbij dus geen alcohol mag.
Om eerlijk te zijn heb ik er totaal geen moeite mee om mijn mond te houden. Een paar vriendinnen weten het wel, maar mijn (schoon)moeder weet nog van niks en dat wil ik even zo houden. Ik wil indd ook zeker weten dat het allemaal goed zit voordat ik het aan de grote klok gaat hangen. Ik zou het ook vreselijk vinden om te moeten vertellen dat het mis gegaan is en net wat je zecht mensen vragen op de gekste momenten "hoe het er mee gaat" daar zit ik ook niet op te wachten. Het leukste van alles is dat mijn moeder en schoonmoeder niet eens op de hoogte zijn dat we gestopt zijn met de pil laat staan zwanger zijn Ik denk dat het wel een verrassing gaat worden . Vindt het heel spannend allemaal.......
Je bent de Bob. Je voelt je niet zo lekker. Je slikt medicijnen voor????? blaasontsteking, dat kan je namelijk van kerst aanhouden tot oud en nieuw. als het bij jou thuis is dan doe je appelsap in een wijnglas. leeg blikje van bier omspoelen en daar appelsap indoen. Of een lekkere cocktail maken zonder alchol, met een paraplutje/olijfje/kersje erin niemand die het verschil ziet.
Ik drink ook niet, en heb een eigen bar.. Waar veel mensen mij een drankje aanbieden.. Zo heb ik aan het begin, omdat ik het niet netjes vond om iets af te slaan, een fles neergezet met iets wat op witte wijn leek... En dat was mijn fles Ik schonk alleen mijn glas daarmee in, en de rest met echte wijn enzo...
Via internet kun je alcohol vrije wijnen en champagne bestellen en die flessen is net de echte wijn of je schenkt het even over.
Wat je ook kan doen is een wijntje nemen en een glas water erbij. Zorg dat je man bij je in de buurt zit. Dan spreek je met hem af dat hij af en toe (onopvallend) een slokje uit jouw glas neemt. Niemand heeft dat waarschijnlijk door en je glas raakt toch langzaam leeg. Zelf kun je als je dorst hebt een slokje water nemen. Is wel handig als je man hetzelfde drinkt anders valt het misschien wel op (dat hij eerst aan een bierflesje lurkt en vervolgens een glas wijn in z'n hand heeft ). Als je dat dan 2 rondjes gedaan hebt kun je alsnog overgaan op de "ik-moet-rijden-smoes" en dan een lekker frisje nemen (hele avond water is ook zo ongezellig).
Bij sommige supermarkten verkopen ze alcohol-vrije wijn (bij plus in ieder geval) rood, wit en rosé. Misschien dat meenemen, evt overgeschonken in een 'echte' fles. Mijn zusje dronk dat in haar zwangerschap zodat ze toch het gevoel had een beetje mee te kunnen drinken. Smaakt ook best goed trouwens.
Tja de meeste smoezen prikken andere vrouwen zo doorheen. Ik heb dubbelfris in mijn wijnglas gedaan, leek net witte wijn en niemand had iets door. Overigens wel heel erg om te merken hoeveel je kennelijk drinkt normaal als je je in allerlei bochten moet wringen als je eens niet drinkt. Ben inmiddels bevallen dus kan er met de feestdagen flink tegenaan haha.