Ja hoor, ik heb er ook verschillende op tijdens mijn zwangerschap. Tonijn is alleen niet heel erg goed omdat er veel schadelijke stoffen in schijnen te zitten. Maar als je het niet te vaak eet, zo eens een keer in de twee weken of zo kan het heus geen kwaad.
Als zwangere vrouw is het verstandig om niet te vaak roofvissen (zoals tonijn) te eten. Maar af en toe tonijn kan geen kwaad. Ik weet ook dat er vrouwen zijn die buitenshuis helemaal geen rauwkost meer eten, omdat ze dan niet weten of het we goed gewassen is. (I.v.m. Listeria bacteria.) Persoonlijk maak ik me daar wat minder druk om. Dus ik zou zeggen; je kunt het gewoon eten. Maar er zullen ook wel dames zijn die het afraden. Ik houd dit lijstje aan: Helemaal niet eten: - rood vlees, vaccuum verpakte vis - alcohol (roken, drugs - maar dat deed ik toch al niet) - rauwmelkse kazen (ook niet echt moeilijk, eet ik nooit. De meeste 'standaard kazen' in de supermarkt zijn veilig). Deze dingen met mate: - koffie, thee, cola (Caffeïne dus) - leverproducten - roofvissen
Ik hoor bij de vrouwen die geen rauwkost buitens huis eet . De gevolgen van listeria zijn zeer ernstig . En ookal is de kans niet heel groot dat je het krijgt ik zit na zoiets te eten toch met een schuld gevoel . Wat als .... En dat alleen maar omdat ik zo nodig dat wou eten ... Maar de vrouwen die zich er niet druk om maken .. Beledig jullie niet hoor misschien zelfs een beetje jaloers op jullie haha grapje .