Hoi! Ons zoontje slaapt sinds hij een week of 10 is in de Pacco doek. Hij kan echter sinds kort rollen van rug naar buik. Nog niet terug.... Dus wij doen een poging tot afbouwen. We zijn 's nachts begonnen en dat gaat wel, omdat hij dan bij ons in de co sleeper slaapt, kan ik hem dusdanig strak instoppen dat zijn armpjes onder de dekens blijven en hij zonder Pacco net zo slaapt als met de Pacco. Overdag echter slaapt hij in een ledikantje op zijn eigen kamertje, maar dat kan ik niet zo strak opmaken als de co-sleeper en hij wurmt zijn handjes eruit. En dan is hij alleen maar bezig met zijn handjes en het beddengoed in zijn mond te proppen en huilen, steeds gefrustreerder en harder en troosten wil dan ook niet... Dus toch maar weer ingebakerd en hij is gaan slapen... Overdag ook in de co-sleeper is geen optie omdat hij bij de gastouder ook in een ledikant slaapt. En wij hebben een babyfoon met camera, dus we kunnen hem nog in de gaten houden, maar zij niet. Dus hij moet straks bij de gastouder ook een keer zonder Pacco... Tips? Moeten we nog even wachten tot hij er wel aan toe is? Kan het dat het over 2 weken ineens wel gaat?
Bij ons werkte het de eerste keer ook niet.. Terwijl zij ook begon met van rug naar buik ligging.. Toen nog inbakeren gedaan in bed rolde zij niet om.. Na een paar weken begonnze zo tegen te spruttelen met inbakeren dat we een dikke slaapzak zijn gaan kopen en we hebben haar toen hier in gedaan en dat werkte.. Ze viel als een blok in slaap! Succes met afbouwen! Gaat jullie vast wel lukken!
Bij rollen van rug naar buik moet je echt niet meer gaan afbouwen! Als je had willen afbouwen had je daar eerder mee moeten beginnen. Mijn zoontje was vanaf de kraamweek ingebakerd en ik moest met 10 weken cold turkey stoppen, omdat hij toen al ging rollen. Het is een kwestie van doorzetten en geduld hebben in het belang van je kindje. Misschien slaapt je kindje de komende tijd slechter, omdat hij niet in slaap kan komen en dan weer over zijn slaap heen is, maar dat is minder erg dan dat je kindje op zijn buik terecht komt en zich niet meer terug kan draaien. Dat risico vind ik niet opwegen tegen een tijdje slecht slapen.
Thanks meiden! Ik had nog een slaapzak met mouwen... Hem daarin gedaan en onder een laken overdwars en een leeg dekbedovertrekje... Zo strak als ik het kreeg... Handdoeken opgerold tussen matras en spijlen en zijn armpjes liggen nog onder de dekens. Hij heeft wel wat meer vrijheid dan met de Pacco voor zijn armpjes maar gaat nu tenminste slapen. 'T is wel een gedoe om 't goed te doen, hoop dat de gastouder daar ook wat energie in wil stoppen... Hebben jullie een inschatting van wanneer de tijd komt dat hij echt met losse armpjes de rust zal vinden en daar mee om kan gaan? Ik neem toch aan dat die tijd zal komen?
wij hebben afgebouwd met de pacco plus doek. Eerst 1 armpje los, tijdje daarna andere arpmje los en vervolgens beide armen los. Hij had dan nog wel het binnenste deel om zijn rompje zeg maar (dat klittenband gedeelte). Hier zijn we ergens rond de 14 weken gaan afbouwen omdat meneer ook ging rollen. Nu slaapt hij in een slaapzakje, met laken er strak overheen. Als hij slaapt legt hij wel zijn handjes naast zijn hoofdje, maar hij heeft nu niet meer die onrust. Hij heeft het 'vast liggen' wel even nodig om rustig te worden voor het slapen gaan. Verder hebben wij zo'n knuffeldoekje naast z'n hoofd liggen. Vaak pakt hij deze vast als hij zijn armpjes omhoog doet. Ook dit helpt hem rustig te blijven. hopelijk lukt het jullie ook snel! Niet echt een tip dus, maar wel veel begrip en herkenning! Succes
Zelfde probleem met mijn dochtertje gehad. We hebben uiteindelijk een zipadeezip gebruikt. Concept uit Amerika wat je prima nog kan gebruiken nadat ze kunnen omrollen. Ze moest 1 middagslaapje en 2 nacht even wennen (wat vaker wakker dan normaal) en daarna sliep ze als een blok. Dat kan je ook nog proberen. Je kan ze krijgen op babbababy.nl
Hier bleek ingebakerde baby uiteindelijk een buikslaper. Dus na het inbakeren in een dikke winterslaapzak met mouwen, op z'n buik. Maar dit kan je zelf het beste bepalen en je moet je er natuurlijk prettig bij voelen.
Bedankt meiden! @udition: Ik ben een beetje bang dat hij dan alsnog gefrustreerd die ''mouw'' in z'n mond probeert te proppen, want het lijkt alsof dat wel kan... Deed jouw kindje dat niet? Als hij dat niet zou doen zou het wel een optie zijn... @Olifantje: Ik denk dat ons zoontje geen buikslaper is... Ik heb het wel eens geprobeerd hem zo neer te leggen maar dan moet zijn nekje omhoog, of hij gaat zoeken enz... Niet rustig liggen iig.
Hier slaapt zoon ook nog steeds ingebakerd. Zonder slaapt hij echt niet. Waarschijnlijk heeft dat een medische oorzaak bij ons en heeft de fysio nu knoopsgat elastiek op zijn laken gemaakt zodat hij niet kan rollen. Onze andere zoon sliep ook ingebakerd; tot we dachten dat hij zou gaan rollen. In een slaapzak gelegd en ging gelijk goed Hij slaapt nog steeds in een slaapzak, op zijn buik
@modra, ja die van mij stopte de handjes ook in de mond, maar dat was uiteindelijk nog een extra pluspunt. We dachten ook eerst dat wordt niks, maar ze bleek het juist heel fijn te vinden. Ze gebruikte het als 'speen' en sabbelde op haar handje met dus die stof eromheen. Haar handje zat natuurlijk vast in een hoek in de stof, en kan dus nergens heen, ze kon doek van slaapzak niet vastgrijpen ofzo. Het zit er gewoon omheen net als een handschoen eromheen zou zitten. Maar ze deed wel haar handje in de mond en sabbelde erop om in slaap te komen. Nadeel was wel dat ze op een gegeven moment wende aan de geur want ze ging na een tijdje ook haar handje onder haar neusje wrijven om in slaap te komen en als ik dan de zipadeezip had gewassen was het echt mis... Maar ik heb toen een tweede erbij gekocht en regelmatig gewassen zodat ze niet teveel aan die geur zou wennen.