Extreem veel moeite met opvang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Champetter, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dan moet je je kinderen vooral weghouden bij hun naasten, en daarin moet je veel strenger zijn dan bij vreemde mannen!!

Dus geen vader (eigenlijk liefst ook geen moeder), oom, opa enz bij je kind laten, want procentueel gezien zijn dat de voornaamste misbruikers van kinderen.
    Statistisch gezien is het veiliger als je ze door een vreemde laat opvoeden..

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat, en er zijn ook gewoon vrouwen die dat doen hoor.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Oh jee, wat een vreemde discussie is dit geworden...

Klaasje als jouw onderbuik jou verteld dat je kindjes daar niet goed zitten, volg je gevoel. Ga verschillende kinderdagverblijven af, er is er vast één die wel goed is en met jouw ideeën/opvoedmethoden werkt of mee wilt werken.
    Ik woon in een dorp, met 3 kinderdagverblijven, waar je overal meer dan welkom bent om te komen kijken. Dat moet bij jou toch ook ergens zo zijn? (Of woon je in een stad, is misschien toch anders?)

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dat is niet realistisch en ik schrijf ook dat ik het ten alle tijden zal proberen te voorkomen. Ik kan het niet garanderen natuurlijk. Maar ik ga het niet opzoeken. Dus als ik ook maar enigszins twijfel zal ik daar actie op ondernemen.

En dat familieleden statistisch gezien de voornaamste misbruikers zijn zal waarschijnlijk komen omdat ze de meeste kansen hebben/krijgen.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maar zie jij dan echt in elke man een potentiele misbruiker? En mogen jouw kinderen dan bijvoorbeeld later ook niet spelen bij gescheiden vaders van de vriendjes van je kinderen?

En ik zie dat je voor een tweede kindje gaat momenteel. Stel dat dat dan een jongetje is... die wordt ook 20. Ga je die dan ook weghouden bij kinderen omdat het nou eenmaal een man is?

Ik begrijp dat mijn voorbeelden redelijk absurd zijn. Expres. Want ik wil echt begrijpen hoe jij dat ziet.

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Het hele punt dat ik hier mis is dat de GO gewoon aan het werk is! Haar huis is op het moment dat de kinderen van TO er zijn niet gewoon haar huis. Maar haar werkplek (die volledig is goedgekeurd en aan tal van eisen moet voldoen). Dat betekend dat ze onder werktijd gewoon bezig is met de kinderen. Dat er geen andere mensen op bezoek komen laat staan er dagelijks uren rond te hangen! Ook hoort de GO gewoon haar werk te doen en dus niet afwezig te zijn voor privé afspraken.

Als die zoon niet meer thuis woont begrijp ik ook niet waarom hij er wel dagelijks uren rondhangt. Onder werktijd van zijn moeder. Voor mij zou het ook geen verschil maken of dit nu een zoon, kennis, de buurvrouw van de GO of wie dan ook zou zijn. Een professionele GO (en daar is hier sprake van aangezien ze hiervoor betaald wordt en er een bureau bij betrokken is) dient zich volledig te richten op de kinderen.

Ik denk dat deze gastouder een beetje uit het oog is verloren wat haar werkelijke taak is. Aangezien ze geen leidinggevende of collega's heeft om haar te controleren lijkt aanspreken mij erg lastig (hoe wil to dit controleren ?). Ik zou dan ook een gesprek aangaan met het bureau en zo snel mogelijk en kdv of GO aan huis zoeken.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dit is de conclusie, en ik vind het jammer omdat ik de GO heel erg mag.

Vlinderbloem is een vervelend relaas aan het houden over misbruik statistieken waar ik geen behoefte aan heb omdat ik de jongen in kwestie niet eens beschuldig maar nare gedachten heb die ik behoudens man en forum voor mezelf houd. Een goed recht.

En als we mannen gaan generaliseren versus iemand van 24 die bewust hele dagen onaangekondigd te gast is bij kinderen waar de ouders zelf geen weet of beslissing in hebben dan ben je appels met peren aan het vergelijken. Want de andere man in het huis is namelijk wel aan alle ouders geintroduceerd en oke bevonden, anders brengt men de kinderen daar niet. Ik heb ook een zwager van 25 die een jaar lang bij mama op de bank zat, die was depressief. Echt niet leuk, maar ook dat zou ik geen gezonde situatie vinden voor kinderen. Nu is sm geen GO maar om het voorbeeld te schetsen.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Een vervelend relaas. Ok. ;)
    Ik houd al op. Ik hoop dat jij hier nooooooit mee te maken krijgt en je "relaas" op internet hoeft te doen.
    Fijne avond nog he!

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Klaasje zegt volgens mij niks over mannen/jongens in het algemeen, maar alleen dat ze bij deze ene specifieke jongen in deze situatie een onprettig gevoel heeft. En ik kan alleen maar zeggen dat je je gevoel hierin moet volgen. Ik heb ook wel eens bij bepaalde personen geen fijn gevoel en wellicht is het soms onterecht, maar liever dat dan achteraf zeggen: had ik maar..

Ik heb in het begin ook wel moeite gehad met het kdv, zoon ging er met ruim drie maanden heen in een rommelige periode, leidsters (deels) in de ziektewet, invallers, weinig kindjes dus groepen samenvoegen. Iemand die het laatste uurtje over neemt en mij dus weinig kon vertellen over hoe de dag was gegaan. Na een paar maanden werd het beter, weer vaste groepen en leidsters.. Het buiten spelen vond ik ook een dingetje, maar lukte gewoon niet zo goed op de babygroep ivm het vier ogen principe. Inmiddels zit hij bij de peuters en gaan ze geregeld naar buiten gelukkig, te zien aan de jasjes;) en vieze broeken.. Leidsters worden nog steeds ziek of zwanger dus die invallers blijf je houden, maar zoon (en vooral ik) hebben er een stuk minder last van, omdat hij alles wel best vindt en lekker meedraait in de groep. Dus ik zou zeker rond kijken voor een andere opvang, je kindjes zijn nu al een stukje ouder dus jij zal een kdv nu misschien ook anders ervaren. Succes met je zoektocht!

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    En volgens mij is dat het punt: alleen al dat je die gedachten hebt bij deze jongen, is gewoon compleet irreeel. Doe daar wat mee.

Dat je gevoel niet OK is: snap ik helemaal. Maar dat je dat in je hoofd gaat vertalen naar enge dingen, dat is echt jouw stukje waar jij even hulp bij moet zoeken om dat weer naar normale proporties terug te krijgen.
    De rest is aan de gastouder en haar zoon, maar die gedachtes, daar moet jij echt wat mee.

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik snap echt niet waarom je dit zegt, want je kent de jongen niet, dus je kan er niet over oordelen.

12. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Idd en ze zegt het ook zo vriendelijk ;). Volgens mij moet TS niets....

13. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    TS, ik vind het knap dat je je zo open opstelt en al zegt dat je moeite hebt je kinderen ergens onder te brengen. En dan heb jij nou net toevallig de pech dat je twee plekken treft die objectief gezien nou niet de beste omgeving voor kinderen lijken te zijn.

Goed dat je verschillende kdv's gaat bezoeken, ik hoop dat je ergens een goed gevoel bij krijgt.

Ik vind alle reacties waarin TS wordt beschuldigd van wantrouwen naar mannen in het algemeen e.d. erg onterecht. Ik vind dat ze heel duidelijk uitlegt dat ze een niet-pluisgevoel heeft bij deze jongen. Ze heeft haar kinderen dus wél naar de GO gebracht, ofschoon ze het moeilijk vond, waar dan ook nog eens een man (o, gruwel!) aanwezig was, maar die netjes was voorgesteld en van wie duidelijk was dat hij er vaak zou zijn. Dan vind ik dat TS op dit punt het recht heeft om hierop te handelen zonder meteen uitgemaakt te worden voor labiele hysterica die eerst maar eens aan zichzelf moet werken.

In een aantal reacties wordt dat netjes uit elkaar getrokken, en TS geeft ook al aan dat ze het liever anders ziet en wil proberen het te oefenen, maar ik vind het helemaal terecht dat je iets anders gaat zoeken. En, zoals eerder gezegd: een GO aan huis is een goede oplossing. En bij drie kinderen volgens mij niet duurder dan een kdv of GO.

14. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik geloof in sterk moedergevoel en intuïtie. Als je gevoel zegt dat je kids ergens anders moeten zijn dan bij die go, pak ze op en neem ze mee naar huis. Laat ze dan ook niet langer in een situatie, omdat je het niet durft te bespreken.

En ach ik zal vast ook hysterisch zijn, ik vraag me ook af waarom een go boodschappen doet en een 20 jarige vent op kids laat passen. Je hebt hem toch niet ingehuurd?!

Overigens zit mijn jongste op een kdv sinds hij 2 is. Ik herken je verhaal over niet buitenspelen etc helemaal niet. Onze jongste is super blin als hij die ene dag naar het kdv mag, heerlijk buiten spelen, ander speelgoed, leuke kindjes. Zoek een goed kdv zou ik zeggen.

15. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Lijkt me goed om op een aantal KDV's rond te kijken.
    Volgens mij heb je veel pech gehad bij het eerste KDV.

Wij hebben echt een geweldig kinderdagverblijf.
    Gaan elke dag naar buiten (ook bij regen, met regenkleding en laarsjes)
    Ook aandacht voor gezonde voeding
    Echt een geweldige plek, snap dat m'n dochter het daar erg naar haar zin heeft!

Deel Deze Pagina