Extreem veel scheetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnel, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn dochter van 5 weken heeft last van krampjes en we vermoeden verborgen reflux. Ze krijgt infacol voor de kramp en nutriton voor de reflux. Altijd al laat ze zo nu en dan scheetjes, maar sinds een paar dagen is het echt extreem. Enig idee waar dat van is?

Verder heeft ze al weken een snotneus die maar niet overgaat. Hebben jullie daar nog tips voor??

2. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hier kreeg zoontje in het begin sab simplex ( te vergelijken met infacol) en toen liet hij dag en nacht extreem veel scheetjes. Die producten dienen om lucht uit de darmen te laten zodat ze geen krampen hebben , dus niet zo verwonderlijk dat ze veel scheetjes laten ;)

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Goed laten boeren! Onder het drinken ook een paar keer. Scheelt echt een hoop voor krampjes en spugen! :)

4. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ik weet dat de infacol daar voor bedoeld is, haha, maar het extreme is pas sinds een paar dagen en de infacol krijgt ze al weken...

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hahaha mijn dochtertje liet alleeeen maar scheetjes toen.
    We hoorden alleen maar prrrrt prrrrt prrrrt d'r hele tijd.

Maar dat schijnt heel goed te zijn. De darmpjes werken dan goed (zei het cb)

6. Annetanne

Annetanne Lid

18 aug 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Extreem veel scheetjes kan komen door verborgen reflux. Bij verborgen reflux is het lastig voor veel baby'tjes om goed te boeren en zit lucht vaak en lang dwars. En dat moet er toch uit :). Of Infacol dan ook helpt is de vraag hoor... Ook Nutriton kan krampjes ed veroorzaken. En reflux wordt na een paar weken erger...

Verder zijn kindjes met verborgen reflux sneller verkouden/hebben sneller last van de luchtweken. Nou is jou baby'tje nog klein, maar het zou kunnen.

Maar goed, het kan ook gewoon een fase zijn, goed op je gevoel afgaan :)

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voor reflux zou ik altijd pure johannesbroodpitmeel gebruiken, je hebt daar veel minder van nodig en in Nutriton zitten toevoegingen waar veel baby's kramp van krijgen. Dit kan ook de scheetjes verklaren. Infacol of andere middeltjes heb ik nooit geprobeerd, zag daar het nut niet van in.

Zolang ze geen pijn heeft of last zou ik me er niet druk om maken. Mijn dochter had destijds 8 poepluiers per dag, van BV, en daar kwam ook een hoop geknetter bij kijken.

Ik zou met een baby van 5 weken met een snotneus die maar niet overgaat linea recta naar de huisarts of kinderarts gaan.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter liet heel veel scheten, maar had/heeft absoluut geen verborgen reflux.

Die snotneus had ze ook, toen ik ermee naar de huisarts ging bleek ze bronchitis te hebben (ze is er nu al overheen gegroeid)
    Ik kreeg toen een pufje met zo'n grote toeter.

Dus ik zou zeker even langs de huisarts gaan.

9. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ga vanmiddag de huisarts bellen!

10. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Oja, nutriton is toch johannesbroodpitmeel??

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geen pure johannesbroodpitmeel, er zitten nog toevoegingen in waardoor je er altijd meer van moet gebruiken, en veel baby's reageren niet goed op die toevoegingen.

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Doet je kindje lang over de fles, zuigt ze veel lucht mee naar binnen? Ander soort fles of speen?

13. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Scheetjes komt door de nutriton. Had ons meisje ook erg last van.

14. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Nescio, Waar kan ik pure Johannesbroodpitmeel kopen?

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Combi van krampen, verborgen reflux en snotneus die niet overgaat, doet mij denken aan KMA.
    Hier werden de klachten ook steeds erger en kwam er meer bij.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zou t wel even in de gaten houden.

Deel Deze Pagina