Mijn kindje is morgen een week oud en heeft tot afgelopen maandag in het ziekenhuis gelegen. Ik op de kraam en hij op de kinder/couveuse afdeling. Overdag slaapt hij in de box. Dit gaat goed. Hij is heel tevreden en komt als die honger heeft en veder huilt hij weinig. De nacht is een ander verhaal. Hij wil alleen niet in zijn eigen kamertje slapen en in zijn eigen bedje. Hij blijft huilen. Ik heb hem dus ook bij ons in bed op een aankleedkussen. Op zich vind ik dit niet erg maar ik ben bang dat ik hem 'verpest' hiermee. Hoe ga ik te werk en wanneer begin je daar ongeveer mee om hem in de nacht in zijn eigen bed te laten slapen hebben jullie tips ? Een kruik in zijn bedje zodat het bedje lekker warm is en een tshirt van 1 van ons hebben we geprobeerd en werkt voor een uurtje daarna is die helemaal overstuur. Ik weet hij is nog geen week oud en daarom mag die ook gewoon lekker bij ons liggen maar ik wil straks wel een kind dat lekker in zijn eigen kamertje en bedje ligt....
Tot 1,5 kun je.je kind niet verpesten of verwennen. logisch toch dat t lekker bij jullie wil liggen! Is heel normaal. Als jullie er beide geen last van hebben is samen slapen alleen maar beter! En jullie slapen veilig dus je doet het super!
Wij hebben onze dochter ook de eerste paar weken tussen ons op een aankleedkussen gehad, heerlijk Ze ging vrij snel overdag in haar ledikantje slapen omdat ze wakker werd van geluiden beneden. En toen vrij geleidelijk ook 's nachts in haar bedje. Niet druk om maken, maar genieten.. het gaat zo snel!
Ja ik vind het ook logisch en snap het ook heel goed. Ook omdat ik merk dat hij die stilte niet echt lekker vind. Hij is natuurlijk vanaf zijn geboorte drukte om hem heen gewend. Op de kinderafdeling waar hij lag waren continu mensen en andere baby's die aan het huilen waren of toeters en bellen die af gingen. Nu is het in de nacht gewoon heel stil en alleen. Ik ga gewoon twijfelen omdat mensen om me heen zeggen nee je moet dat niet doen , hij wil straks niet meer in zijn eigen bed en dan ben je maanden soms jaren bezig blablablabla. Wordt dan gewoon erg onzeker want ik vind het nu echt niet erg hij is zo klein heeft al zoveel meegemaakt. Maar hij moet straks wel in zijn eigen bedje slapen met de tijd.
Zou hem lekker bij jullie houden en de veiligheid bieden die hij vraagt. Als ze de grote wereld gaan vertrouwen gaat het allemaal makkelijker. Misschoen over een tijdje eens naast jullie bed in bedje leggen? Dan kan hij wel aan het bedje wennen maar ben je wel kort bij hem... Komt vanzelf goed iig
ah, je ventje is nog maar een week oud joh! Natuurlijk wil hij bij papa en mama zijn!! Ik vind het juist heel gek om je baby zomaar op een andere kamer weg te leggen, dat is voor mijn gevoel onnatuurlijk (moet verder iedereen zelf beslissen natuurlijk). Je kan een kleine baby echt niet verwennen, maar wel geborgenheid en veiligheid bieden en een goede hechting creëren. Gewoon doen wat je moedergevoel je je ingeeft, dan zit je altijd goed. Mijn zoontje heeft uiteindelijk een jaar bij ons geslapen en slaapt nu heerlijk iedere nacht in zijn eigen bedje, komt uiteindelijk helemaal goed!
Hier hebben beide kindjes tot 3 maanden bij ons geslapen waarvan de eerste weken in bed tegen mij aan of op de borst. De oudste is een iets lastigere slaper geweest het eerste jaar in de zin van dat we altijd even bij haar moesten blijven zitten, en dan kon ze zelf in slaap vallen. Nu is ze bijna 3 en slaapt al bijna 2 jaar helemaal zelfstandig in op haar eigen kamertje. Ze gaat heel graag naar bed en doet nooit! moeilijk. Ons zoontje slaapt sinds een paar nachten op zijn kamertje en dat is geen enkel probleem geweest. De enige die moest wennen dat ben ik Eerste weken/maanden hebben ze je nog zo nodig om veilig te voelen, dus lekker aan toegeven. Je gaat vanzelf merken dat je in de loop van de tijd bv overdag steeds vaker kunt proberen het slaapje in zijn kamertje te doen. En dat zal ook steeds vaker lukken. Eerst slapend wegleggen en naarmate hij ouder wordt steeds iets meer wakker in bed leggen. Echt, het komt goed! Ook ik heb mijn portie commentaar wel gehad en nu snapt iedereen het pas. Beide kindjes slapen super goed en vol vertrouwen. Laat ze maar praten en volg je gevoel!
Hier sliepen ze de eerste maanden naast mij in de wieg en zoals nu de jongste ook soms halverwege de nacht bij me op de borst omdat ze onrustig waren. Ovedag slaapt ze wel boven in haar ledikant in haar kamertje zodat ze toch kan wennen. Ik zou er gewoon aan toegeven als ik jou was, hij is nog zo klein. Alle 3 de kinderen slapen hier verder gewoon goed in hun eigen bed, was overigens ook nooit een probleem verder.
Ja mensen hebben altijd wel kritiek op een ander dat krijg ik ook altijd over me heen en trek me er niks van aan. Onze zoon slaapt ook lekker bij ons hij zoekt gewoon geborgenheid en die krijgt ie van ons. Hem uren laten huilen omdat hij alleen moet slapen doe ik hem niet aan. Je kindje verpesten doe je zeker niet hij is nog zo klein. Op internet gaat er een verhaal rond over een slaap getrainde baby. Zoek maar eens op internet naar: a letter from a sleep training baby. Als je dat gelezen hebt dan denk je er zeker anders over.
Je baby is nog zoooo klein, die zoekt geborgenheid! En echt, in zijn eigen bedje slapen komt goed! Als je kindje eraan toe is én jullie. Misschien is een co-sleeper wat? Anders wiegje/ledikantje in jullie slaapkamer? Rooming-in zoals dat zo mooi heet is prettig vanwege de nachtvoedingen en wordt ook aangeraden ivm wiegendood. Geniet van je kleintje! Ook al zijn de eerste weken het heftigst
http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/532759-baby-3-weken-oud-wil-s-nachts-niet-slapen-eigen-bed.html
Laat die mensen maar kletsen. Ik heb er ook veel door laten beinvloeden de eerste maanden. Ik liet hem wel gewoon bij me slapen, maar voelde me vreselijk, want mijn kind was raar en hoorde toch in zn bedje te slapen? Zelfs professionals hebben me geadviseerd dit niet te doen, want dan moest ik erop rekenen dat ik mijn kind tot zijn 5e verjaardag in slaap moest wiegen en bijme laten slapen. Wat een onzin, weet ik nu. Lees mijn topics maar en je leest hoe het kan veranderen. Mijn zoon valt nu zonder te huilen zelf in slaap, slaapt overdag langer en wordt bijna nooit meer huilend wakker. S nachts spookt hij nog wel eens. Dat hangt weer samen met sprongetjes merken we. En dan slaapt hij de 2e helft van de nacht wel eens bij me. Om een week later weer de hele nacht in zn eigen bedje te liggen. Ik ben blij dat ik gewoon ben blijven doen wat werkt. Ik weet nu dat dat ervoor zorgt dat mijn zoon met een veilig en vertrouwd gevoel opgroeit ipv dat ik hem verwen. Ze zijn nog zo klein. Ze hebben ons nog zo hard nodig! Het gedrag van je kleintje is volkomen normaal. Succes met het vinden van je weg.
Lekker bij je houden! Laat anderen maar kletsen! Hier heeft dl tot vorige week naast mijn bed geslapen. (Toen klom ze de wieg uit en moest ze wel naar haar ledikant. ) Vanaf een maand of 3 ook veel opmerkingen uit de omgeving gehad. Onder andere over het verwennen en hoe lang ik het nog vol ging houden ed. Nou, ik ben blij dat ik het zo lang gedaan heb! A is zonder al teveel problemen (2x eventjes huilen bij in bed leggen) in het ledikant op haar kamer gaan slapen. Ik had / heb er geloof ik meer moeite mee doe lekker waar jij je goed bij voelt meis!
Dank jullie wel meiden... Geeft me weer wat vertrouwen Mijn gevoel zegt ook dat ik dat gewoon moet doen. Hij vind het gewoon fijn en hij is inderdaad piep jong. Wel ga ik hem overdag wat meer in zijn bedje leggen zodat hij kan wennen.
Ik lees hier dat sommigen hun baby bij zich in bed laten slapen. Hoe doe je dat veilig? Ik zag staan dat de baby op een aankleedkussen ligt... maar heb je dan geen kussen en dekbed? Of hoe doe je dat? In principe slaapt ons zoontje in z'n eigen bed, maar soms wordt hij snachts wakker. Nu blijf ik naast z'n bedje zitten tot hij slaapt, maar als ik hem veilig bij ons kan leggen komt dat mijn eigen nachtrust ten goede. Vandaar de vraag
Wij hadden hem gewoon tussen ons in liggen, maar dan wat hoger in bed, met zijn buik bij ons hoofd zeg maar.
Volgens mij kun je een aankleedkussen tussen je eigen kussens leggen en de baby daar dan op, met een eigen dekentje etc. Je ligt zelf dan lager met je dekbed zodat deze niet over de baby ligt. Door het aankleedkussen kan de baby er zelf niet makkelijk afrollen etc. Zelf vond ik het niet super, kreeg alsnog geen slaap, ik bleef het wat eng vinden 😉.
Er zijn heel veel artikelen over veilig samen slapen. Kijk eens op kiind.nl og op borstvoeding.com en op fora voor natuurlijk ouderschap zoals Dragen en Voeden, Natuurlijk Ouderschap, Dragen en Borstvoeden vind je veel samen slapende ouders met bijbehorende tips. Hier een cosleeper, ik in een dikke trui en dekens laag tot knieën , baby in slaapzak, ik heb een hard traagschuimkussen waarvan ik op het puntje slaap. Ik lig op mijn zij of half op mijn rug met het gezicht naar baby toe. Baby ligt onder mijn arm of op mijn arm. En mijn andere hand ligt op zn heupje. Oh en we hebben een stevig matras. Enigste veiligheid die ik niet kan bieden is het geven van borstvoeding.