Charlotte heeft de 6e ziekte gehad, van vrijdag tot gisteren. Nu wel weer opgeknapt maar vreselijk jengelig/huilerig, niks is goed enz. Het valt me ook op dat ze extreem veel slaapt. Gisterochtend was ze om half 6 wakker, heeft ze geslapen van 8 tot 12u en van 15-17u. Normaal hebben we 1 slaapje van 10-12.30 ongeveer. Vannacht wel hele nacht geslapen maar lag er voor 9u alweer in. Halen ze dat gewoon in vanwege het ziekzijn, koorts enz? Ik herken het helemaal niet, normaal gesproken sliep ze wel veel tijdens het ziek zijn maar niet erna.
Volgens mij is het inderdaad extra rust vanwege het ziekzijn. Onze dochter heeft dat dus wel als ze ziek is geweest, dan heeft ze nog een aantal dagen dat ze meer slaapt als normaal.
Dat kan best wel. Mijn jochie had toen nog 2 slaapjes per dag (soms 1), maar pakte er dan ook weleens 3 na ziekte. Was vaak na een dag of 2/3 wel weer over. Zolang ze tussendoor maar wel genoeg drinken binnen krijgen is dat niet zo erg. En gewoon goed helder is op de wakkere momenten.
Ze moet weer even "bijtanken". Haar lichaampje heeft hard moeten werken om de ziekte eruit te krijgen en moet dat weer inhalen. Ons zoontje is afgelopen weekend ook ziek geweest en heeft ook enorm veel geslapen. Hij is over de hele dag maar 2 1/2 uur wakker geweest! Voor de rest alleen maar jengelen en niet willen eten. Nu is hij alles weer aan het inhalen
Ja hoor, L. slaapt ook altijd heel veel na ziek zijn, of een operatie. Net of ze lichamelijk even bij moet komen. Ze eet dan ook altijd enorm veel, kleine hongerhals
Ok, gelukkig, was al bang dat er misschien nog iets anders sluimerde wat ik niet in de gaten heb. Als ze wakker is, is ze goed alert gelukkig, net als anders. Eten doet ze nog steeds niet, sinds vrijdag al niet, ze drinkt gelukkig wel heel veel, meer dan anders zelfs. Bedankt dames!
dat is normaal. ze moeten meestal echt de schade inhalen en weer op sterkte komen. mijn zoontje ligt nu ookal te slapen terwijl hij net 3 uur wakker is en normaal meestal pas halverwege de middag gaat slapen. hij heeft een paar slechte nachten met de oren achter de rug. van slapen wordt ej beter en groei je van denk ik maar.