Hallo allemaal, Sinds een dag of 3 heeft ons dochtertje van 7 weken bultjes, met wat rode vlekjes erbij. Het zit met name op haar voorhoofd (zijkanten) en dan doorlopen tot haar haargrens. Bekijk bijlage 73425 We zijn er gisteren al mee bij de huisarts geweest. Die wist niet goed wat het was. Ikzelf dacht aan reactie op de zonnebrand die ik gesmeerd had (maar dan zou ze het over heel haar gezichtje moeten hebben??) Of nog een nawerking van het ziek zijn van vorig weekend. Toen heeft ze een paar dagen koorts gehad, waarschijnlijk virus. En ze heeft nu nog veel last van slijm in haar keeltje. Of wat anders?? ALs het na het weekend niet weg is, moeten we terug naar de huisarts. Ze heeft nu trouwens geen koorts en lijkt geen last te hebben van de bultjes. De huisarts dacht misschien aan een schimmel?? Ben benieuwd naar de reacties! Groetjes Milo
Denk toch de zonnecreme. Heb wel eens een neefje gehad. Die ik in gesmeerd had en die kreeg dat toen ook. Hij was wel wat ouder. Maar zo zag het er alleen uit. Neem aan dat je haar verder niet in gesmeerd hebt met zonnencreme?. Succes er mee
Hey kan een schimmeltje zijn,mijn zoontje heeft het ook 1 x gehad en dat zag er ongeveer het zelfde uit alleen had die maar een klein plekje op zijn kin en rond zijn mond
Oh, ik dacht gelijk aan hormonen van moeder. Mijn dochter had hetzelfde en wilde bijna overstappen op hypoallergene voeding. Ik dacht echt aan een eczeem. Een paar dagen later werd het minder en trok het langzaam weg. Het was een piekmoment. Ik hoop dat het bij jouw kindje ook het geval is. Succes
mijn zoontje heeft dit ook gehad, het lijkt er in ieder geval erg veel op, ik had 2 zalfjes gehad van de ha, 1 zalfje moest ik 4 keer per dag op smeren (vaseline) en het andere zalfje moest ik s''avonds na zijn laatste fles op smeren, na een paar dagen was het helemaal verdwenen, als het nou blijft toch maar weer de ha bellen, heeft ze er echt geen last van? ons zoontje had er wel last van en die deed als we hem vast hadden, met zijn gezichtje over onze shirts schuren.
ja moeilijk te zeggen mijn dochtertje had het ook eerst heel erg misschien warmte uitslag want mijn dochtertje had eerst hormonen van mij toen weer warmte uitslag en later weer een droog huidje dat waren ook bultjes ik smeer het in met uierzalf en hydocoricon soms dat helpt heel goed is voor eczeem maar je mag het niet vaak ermee insmeren ik smeer het in en dan is het weg en hou ik het bij met uierzalf maar die zalf kan je alleen via de ha krijgen. misschien help dit niet te warm aan kleden koelen met een washandje in bad doen 35 graden met zemelbad niet te vaak om de dag ofzo en smeren met een neutrale creme dus geen zwitsal producten ik moet wel zeggen dat het bij me dochtertje ook in het gezicht is begonnen en pas later had ze het op haar buik en knie holte's en weet eigenlijk nog steeds niet 100% wat het is want zelfs de arsten weten het niet. gr jojo
Dank jullie voor de antwoorden! Je gaat van alles zitten bedenken. Ik hoop zeker dat het vanzelf wegtrekt! Vind dit zo sneu! Ik moet wel zeggen dat het vandaag overdag erger was (ook met rode vlekken tussen de bultjes en op haar 'slapen'). Nu net was het weer wat rustiger. Misschien toch reactie op de warmte/zon?? (en ik heb een vermoeden dat ik haar te warm aankleed. heb daar vandaag dus al opgelet) Ze is wel wat onrustiger en vanaf vanmiddag om de 2 uur voeding (in plaats van om de 3 uur). Nu moet ik ook zeggen dat ik het idee heb dat mijn borstvoeding aan het teruglopen is. De huisarts gaf aan er een klein laagje zinkzalf op te smeren. Ze wilde nog niet meteen met de hydrocortison zalf starten. Ik ben zelf al een aantal dagen gestopt met zwitsal. Pff hoop dat het snel wegtrekt... @jojo en vonnie: toen jullie kindjes uitslag hadden van jullie hormonen, hoe oud waren ze toen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog helemaal niet aan gedacht heb... Groetjes Milo
misschien nog iets raar, maar gebruik je parfum?? mijn zoontje krijgt dit bij sommige mensen bij bepaalt parfum!! heeft even geduurd voordat ik daar achter was. (vooral na het knuffelen)
baby acné, heeft mijn dochter precies zo gehad met 6 weken (ze was 2 weken te laat geboren) Het duurde bij ons een week of 3. HEt schijnt van de hormonen te komen die je kindje tijdens de zwangerschap van jou heeft meegekregen. Bij mijn dochter jeukte het ook een beetje. Zielig hè? Wij noemden haar gekscherend onze pukkelponie toen
volgens mij ook 'gewoon' baby-acne. Mijn zoon had het heel erg toen hij net geboren was. Kregen er een antibiotica zalfje voor. Maar gaat normaal gezien ook vanzelf weg. Af en toe krijgt hij het nu nog, en dan moet ik er een goede vette zalf opsmeren... Hier een foto toen ie 2 dagen oud was. Op deze foto valt het nog mee, maar de eerste week was zijn gezicht helemaal rood en opgezwollen Bekijk bijlage 73579
ja van de hormonen toen was ze 2 weken tot nu hoor maar dan zie je meestal een witte punt erop zitten. gr jojo
Dank jullie meiden! Als ik zo zelf de 'diagnose' mag stellen, is het inderdaad 'baby-acne'. Door mijn hormonen. Helemaal door de foto van Momentje ben ik overtuigd. We wachten het even rustig af. En anders bel ik opnieuw de huisarts, mocht ik het niet vertrouwen. Het is vandaag weer stukken minder. Bedankt allemaal voor jullie reacties! En een fijne zonnige dag! Liefs Milo
Heeft Emma ook, en Martijn had het ook een beetje. Trekt wel weer weg. Ze heeft het vooral als ze haar fles drinkt dan word het erger en daarna trekt het langzaam weg.
Als het door de hormonen komt, adviseer ik je er Bepanthen op te smeren, lekker vet en meestal trekt het dan snel weg. Succes er mee!
wat bedoelen jullie met hormonen van moeder? snap het niet leg uit mijn zoon had het ook ! maar dan voorhoofd ..ik dacht ook eerst wat is dat maar gaat vanzelf weg.! maar nu zie ik dat hij bij zijn nek heeft vn die puistjes ofzo ..ik weet het ook niet? ik dacht dat het door de melk dat komt ( ik geef flesvoeding) in de tijd dat ik borstvoeding gaf ..had hij ook soort puistjes maar dat was de vet van me melk