Ik hoop dat ik het mag vragen hier, maar mag je Philadelphia zuivelspread naturel tijdens de zwangerschap eten? Weet niet zeker of dit gepasteuriseerd is namelijk. Staat niet op de verpakking.
Rauwmelkse zachte kazen: het gaat hier vooral om kaas van rauwe melk die een rijping heeft ondergaan, waarbij dus sprake is van schimmelvorming. Voorbeelden van riskante kazen: Brie de Meaux, Camembert au lait Cru, Reblochon fermier en Coulommiers. Bij voorverpakte kaas staat op het etiket vrijwel altijd of deze is gemaakt van rauwe of gepasteuriseerde melk. Bij Franse schimmelkaas, zoals brie, camembert, roquefort en gorgonzola, staat er au lait cru op de verpakking als de kaas gefabriceerd is van rauwe melk. Au lait pasteurisé betekent dat de kaas is gemaakt van gepasteuriseerde melk. Deze is veilig, omdat bij pasteurisatie van de melk alle ziekmakende bacteriën worden gedood. Als er niets op het etiket staat, gaat het om gepasteuriseerde kaas. Bij onverpakte zachte schimmelkaas is het verstandig navraag te doen in de winkel of bij de fabrikant. Verreweg de meeste kaas die in Nederland wordt verkocht, is veilig, óók tijdens de zwangerschap. Zachte kaas van Nederlands fabrikaat is bijna altijd gemaakt van gepasteuriseerde melk. Dat geldt ook voor de meeste buitenlandse kaassoorten die in Nederland te koop zijn. Nederlandse boerenkaas is weliswaar gemaakt van rauwe melk, maar omdat dit een harde kaas is met weinig vocht, kan de listeria-bacterie hierin niet overleven of groeien. Kwark, cottage cheese, Hüttenkäse, smeerkaas en kruidensmeerkaas zijn geen schimmelkazen. Ook deze zijn dus veilig. voedingscentrum.nl
Hoi Mayaa, jij twijfelt wel heel erg over je eten he? elke keer als ik hier kijk zie ik weer 1 of 2 topics staan Ik zou zeggen vertrouw een beetje op je gevoel. Staat er niks op de verpakking over rauw, dan moet je vertrouwen dat het dan ook niet rauw is. Verder mag je dit wel..
Ach beter 1 keer teveel vragen als 1 keer te weinig toch... En Maya je mag het idd eten zoals mijn voorgangsters ook al hebben gezegd
als er niet au lait cru op de verpakking staat mag je het eten. en ik weet dat dat bij philadelphia er niet op staat dus ja dat mag