Extreem veel spugen, weet niet meer wat ik moet doen? HELP!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kayra, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

Jun 13, 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Het is eigenlijk best verschillend soms houd hij binnen een paar minuten (1 a 3) op met huilen maar soms is hij echt 10 a 15 minuten niet te troosten en dan haal ik de fles weer te voorschijn.

Ik twijfel eigenlijk ook aan zijn drinkgedrag want soms gaat 160 cc 3 uur mee soms 4 uur en soms zelfs 4,5 uur! Dan denk ik dit klopt toch niet :rolleyes: :(: Want hij drinkt telkens dezelfde hoeveelheid melk.

2. ImaaN

ImaaN Actief lid

Jun 9, 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    kan je geen doorverwijzing krijgen naar een kinderarst'?
    sorry hoor maar mijn husiarts weet ook niet veel van babies.
    mijn zoontje had maandag 39 koorts en kreeg ook net een eerste snijtandje boven.
    heb ik de husiarts gebeld en verteld dat hij koorts had en dat hij ook last had van moeizame ontlasting enzo
    ze zei ja komt door de tandjes en geef hem geen zetpil laat ehm gewoon uitzieken.
    maar gelukkig werd hij alsowieso behandeld in het amc daar kennen ze mijn zoontje al vanaf zijn geboorte dus ben gewoon de volgende dag daarnaartoe gegaan hij had gewoon 40.2 koorts en volgens de ka kan je door tandjes niet zulk hoog koorts krijgen.wel verhoging natuurlijk.
    hij had een virus opgelopen en heb 240 mg zetpillen gehad

dus mijn conclusie is doe wat je hart zegt als je denkt dat er toch iets mis is moet je gewoon een verwijzing naar de ka vragen ;)
    nogmaals het kan ook nix zijn hoor maar ja je kind laten huilen en ook nog eens zo een klein baby daar ben ik niet zo voor

3. Kayra

Kayra Actief lid

Jun 13, 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    :confused: zo zie je maar weer dat huisartsen dus niet alles weten! Ik ga morgen vroeg bellen en een doorverwijzing naar de ka vragen. Bedankt voor je tip.

PS: Ik laat mijn mannetje echt niet huilen, dan laat ik hem liever verder spugen. Hij heeft er zelf niet echt last van, maar ik vind het zo zielig als ik hem zo zie liggen in zijn eigen spuug. :cry:

4. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    Belgiƫ
    Hoi,

Ik zou ook zeker een kinderarts raadplegen... Jammer dat het in NL allemaal zo stom geregeld is qua ziekenzorg (man is NL). Hier in Belgie bel je gewoon naar het ziekenhusi voor een afspraak met de kinderarts en je kunt een dag erna al terecht.

Het kan idd reflux zijn. En door het vele spugen kan zijn slokdarm ontstoken zijn, waardoor het drinken pijn doet... En dan tevens willen ze toch opnieuw drinken omdat anders het zuur naar boven komt. Mijn zoontje heeft het ook en krijgt medicatie (zantac).

Hier kreeg hij ook krampjes van de nutriton. Weet niet of je ver van belgie woont, maar er bestaat ook een ander verdikkingsmiddel, nl Gelilact (heb ik niet gebruikt omdat het toen niet voorradig was). Maar dit zou een andere samenstelling hebben dan nutriton, en minder krampen geven. Maar is voor zover ik weet enkel in belgie te verkrijgen.

Maar misschien kan eenb ezoek aan de KA al raad brengen...

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hier ook zon gespuug..
    Zaten toen nog op 8 voedingen en het advies van cb was dan maar minder per keer geven maar wel dezelfde hoeveelheid over de hele dag.
    Ofwel.. 16 voedingen op een dag.
    Heb gevraagd of ze wel lekker was.. das toch geen advies.....

Nutriton heeft hier half geholpen.. we zaten op een gegeven moment op 5 schepjes , nu op 0 en hij spuugt (bijna) niet meer.
    Succes ermee!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    misschien is het idd wel enorme zuigbehoefte en niet zozeer honger.. Misschien is een kleinere flessenspeen een optie? Dan doet ie langer over een fles en is de zuigbehoefte dan misschien wel bevredigd? Of direct na de fles speentje erin (en vasthouden...) ipv fles weer tevoorschijn halen?

Kan me voorstellen dat de HA denkt dat ie misschien te veel voeding krijgt; groet ie ook flink/(te)snel? Laten huilen zou ik zelf nooit doen!

Wij hebben ook een lama'tje... Met nutriton gaat het een stuk beter. Hoewel hij wel eens terugvallen heeft als hij bijv veel speeksel heeft van tandjes.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    lees mijn verhaal maar eens --> topic en bedankt CB

Ik ben ook 7 maanden 3 weken en hoeveel dagen? van het kastje naar de muur gestuurd. Krijg al kippenvel als ik je verhaal lees.
    Als jij je baby niet wil laten huilen, niet doen hoor! Ik vind dat een heel ouderwets advies en ben er heel erg tegen eigenlijk.
    Gewoon terug gaan naar de huisarts en een verwijzing naar de kinderarts vragen!

Share This Page