Hallo, ik moet nog 1 week werken en dan heb ik zwangerschapsverlof. Heb een kantoorbaan en werk op maandag en dinsdag de hele dag en woensdag de ochtend. Ik merk de laatste weken dat de hele dag werken me steeds zwaarder afgaat. Heb vaak last van mijn maag en rug en als ik dan de hele dag moet zitten is dit erg zwaar. Heb me pas op woensdag ook ziekgemeld omdat ik het echt niet meer volhield. Kan dan niet even een dutje doen ofzo, terwijl ik dat normaal wel doe 's middags! Helaas zijn ze niet zo heel begaan met me op het werk, dus vraag me af of ze uberhaupt weten dat ik moeite heb met de hele dagen. Maar goed. Stel dat ik het deze laatste week nou echt ff niet meer volhou. Zouden jullie je dan de laatste uren ziekmelden of zal ik gewoon vrije uren opnemen?
probeer je tot 4 weken van te voren te werken.?? als je je ziek meld gaat dan je verlof al in, dus dan heb je 5 weken van te voren en 1 week minder erna als je vakantie opneemt is het eigenlijk hetzelfde... dan neem je 1 week extra vakantie, die je anders erna had opgepakt.. maar je zou ook kunnen zeggen ik neem halve vakantiedagen en werk halve dagen.. dan heb je erna nog een extra halve vakantieweek.. Maar werk je tot 6 weken van te voren... dan zou ik me gewoon ziek melden... ziektewet in je zwangerschap krijgt je baas gewoon vergoed en jij hebt er niet minder lang verlof door.. Ik hoop dat het duidelijk is.. succes
Oh ja ik ken de regels wel wanneer verlof in gaat enzo. Maar het ging me erom of je je ziekmeldt als je de hele dag niet vol kan houden ivm vermoeidheid. Vind het zo vervelend om me in mijn laatste week nog ziek te melden. Maar moet ook niet voor de baas gaan werken natuurlijk.