Extreem vermoeid

Discussion in 'Zwangerschap' started by Draaikont, Dec 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Bijna 30 weken zwanger en zo extreem vermoeid.
    Ik werk al niet meer ivm bekkeninstabiliteit, doe niks in het huishouden het enige wat ik doe is nog 2 dagen per week voor mijn dochter zorgen.
    Maar ik kan niet meer....
    Heb wel hoge bloeddruk en slik daarvoor medicatie wat ook vermoeidheid een bijwerking van is. Maar de laatste week voel ik me letterlijk een zombie.
    Herkenbaar voor iemand?
    Slaap trouwens redelijk voor mijn doen.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat vervelend!
    Ik herken het niet van deze zwangerschap (bijna 32 wk) maar was bij mijn zwangerschap van mijn dochter ook zo doodmoe. Ik bleek een ijzertekort te hebben. Heb je dat al na laten kijken?

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ja mijn ijzer zit zelfs redelijk hoog dus dat is niet het probleem.
    Moet woensdag weer naar de gyn dus dan zal ik het ook wel bespreken.
    Kan me dit ook niet herinneren van mijn eerste zwangerschap.
    Hoop niet dat het blijft tot het eind.

4. Marlau

Marlau Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    1,972
    1,191
    113
    Ik dacht ook meteen aan je ijzer. Mijn hb is ook hoog genoeg, masr merk wel dat ik meer energie krijg als ik roosvicee ferro erbij drink.
    Misschien vit b12?

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Slik ook braaf mijn vitamientjes dus weet echt niet waar het vandaan komt. Kan je geen ijzer teveel binnen krijgen dan? Haha

Misschien is sinds deze week mijn hb gedaald maar lijkt me eigenlijk heel stug binnen 1 week.
    Zal het woensdag eens navragen.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm en je ijzervoorraad? (Ik hoop dat dat de goede benaming is). Die was bij mij bij het bloedprikken rond de 11 wk net binnen de marge maar ik had het idee dat ik er wel degelijk last van had. Toen ben ik Floradix tabletten gaan nemen en dat hielp wel.

Als dat het ook niet kan zijn dan vrees ik een beetje voor je dat het een kwaal is :(

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    @Bailief ja dat is ook goed! Daarom vind ik het ook zo vreemd.
    Voel me nog vermoeider dan in de kraamweek toen. Hahaha Achja... hopen dat het op spontane wijze nog opklaart

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

@Draaikont haha dat hoop ik voor je, maar vergeet niet dat je straks die fantastische laatste loodjes in gaat :p

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Hahahaha kan niet wachten.
    Tot de baby eruit is Haha

Bailief likes this.
  10. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Je zou je vitamine d kunnen laten bepalen. Als deze te laag is kan dat vermoeidheidsklachten geven

Draaikont likes this.
  11. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Goeiemorgen,
    Herkenbaar.. Ik heb er echter al last van sinds 4,5 week zwangerschap. En zit nu pas op 24,5 week. En 20 weken ziek zijn en nog geen zicht hebben op beterschap is echt een erg zware opgave!
    Het is een enorme zoektocht geweest om te kijken wat nu echt de oorzaak is. In eerste instantie dachten ze aan een erg hoog HCG (bleef ook heel lang heel hoog) in combinatie met dikke pech. Inmiddels is er weer uitgebreid bloedonderzoek gedaan en blijken zowel mijn glucose als mijn hb te laag te zijn. Beide kunnen ook vermoeidheidsklachten geven.
    Vervolgprobleem is echter dat er geen oorzaak is gevonden voor die lage waardes. Een laag hb wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een laag ijzer en anders door een laag vitamine B12 of foluimzuur. Deze waren echter allemaal wél goed bij mij. Evenals vitamine D. Maar bij die laatste moet ik naast VSM Mama wel ook nog extra vitamine D tabletjes slikken om deze genoeg op peil te houden.
    Van een voltijd baan en een druk huishoudelijk en privéleven ben ik naar 0 terug gegaan. Al 20 weken volledig thuis en zelfs het hele huishouden loopt in puin, doordat ik niks meer bij kan houden.

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Hier hetzelfde al heel snel bekkeninstabiliteit en weinig mobiel. Zou dus juist zeggen dat je van die weinige inspanning niet echt moe zou worden.
    Hier ook hoge bloeddruk waardoor ik me constant niet lekker voel ook nog erbij.

Eerst zwangerschap lag ik er met 6 weken uit en kon ik ook al snel niks meer. Herkenbaar wat dat betreft maar die extreme vermoeidheid dus niet.
    Terwijl ik juist bij de eerste vanaf een week of 28 letterlijk niet meer sliep. Paar keer een prik gehad om slaap te krijgen en de rest op slaappillen geteerd en dan sliep ik 3 uurtjes als ik mazzel had.
    Nu slaap ik redelijk maar voel me voor mijn gevoel vermoeider als toen. Snap er geen snars van...

Vervelend he? Heel veel sterkte

Is dit je eerste kindje? Dan heb ik nog wel een tip.... omdat ik bij de eerste zwangerschap zo’n ander beeld had van zwanger zijn. Maar dus ook vanaf dag 1 ziek was en constant erge pijn had. Icm met een ramp bevalling en daarna dingen die niet lekker gingen heb ik een postnatale depressie gehad. Dus hou je gemoedstoestand goed in de gaten

13. NurseKel

NurseKel Bekend lid

Sep 20, 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ik ben ook veel meer vermoeid dan bij mijn eerste zwangerschap, komt ook weinig uit mijn handen en val vaak overdag in slaap als mijn dochter ook slaapt. Bij mij is mijn vitamine D veeeel te laag waarvoor ik nu extra suppletie slik. (Verder zijn mijn vitamine b12 goed en mijn HB zelfs een beetje hoog dus daar komt t niet vandaan.) Dus misschien kan je daar (nog) eens op laten prikken?

Wel ontzettend lastig en vervelend voor je dat je je zo voelt! Vooral omdat de bevalling er nog aan moet komen! Succes in ieder geval!

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Ga goede dosis magnesium citraat nemen. Werkt ook goed voor je bekken problemen. En andere acupunctuur. Werkt voor je energie én bekken

15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Scheelt dat ik dit keer een geplande keizersnede krijg! Daarvoor heb ik niet zoveel energie nodig.
    Ik ga het morgen eens vragen of ze alles even willen checken. Ik weet dat mijn ijzer goed was maar de rest eigenlijk niet. Slik wel braaf mijn supplementen maar extra checken kan geen kwaad. Thanks

Jij ook sterkte! Pittig he als je al een kindje thuis hebt lopen.
    Mijn dochter gaat 3 dagen naar de ‘opvang’ dus dan kan ik zelf even bij trekken. Nooit verwacht dat ik mijn kind weg zou brengen als ik zelf thuis zou zitten maar op dit moment hier een hele saaie mama. Dus voor haar is het beter en haar ritme gaat gewoon door

16. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ga je daar niet enorm van aan de race? Ik heb magnesium gehad voor mijn verstopping na de bevalling. Of is dat een andere vorm?

17. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Nee magnesium citraat gaat ģoed :) https://m.vitaminstore.nl/Product/Detail/1051

Draaikont likes this.
  18. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

Sep 26, 2017
    810
    940
    93
    Female
    Geboortefotograaf
    Weet je of je schildklier goed functioneert? Uit ervaring weet ik hoe moe je daardoor kunt zijn (echt doodop). Ik heb een schildklierziekte (al voor de zwangerschap) maar veel vrouwen ontwikkelen tijdens of na de zwangerschap ook schildklierproblemen.

19. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Nee dat weet ik niet! Wat een goede... nooit aan gedacht. Bedankt... zal het morgen eens benoemen.
    Vervelend zeg van je schildklier. Ben je dan soort van chronisch moe?

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik wilde ook zeggen laat je schildklier eens checken!

Draaikont likes this.

Share This Page