Uitwendige versie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Loraintje, Dec 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loraintje

Loraintje Actief lid

Apr 23, 2017
    364
    96
    28
    Female
    hoi dames,

Ik ben 34+6 dagen zwanger en bij de laatste liggings en groei bleek mijn kleintje in een onvolkomen stuit met zn voetjes tegen zn hoofdje aan te liggen. Ook verminderd vruchtwater en ligt een week en 2 dagen voor op de groei.. nu werd mij verteld door de vk dat hij vrijwel onmogelijk zelf goed kan draaien uit deze positie en dat hij echt hulp nodig heeft. Ze hebben voor mij een versie in gepland op dinsdag.

Is er iemand van jullie bij wie dit ook is gelukt?

Ik maak me een beetje zorgen want ik las dat een versie het best is tussen de 34 en 36 weken maar als hij een week voor loopt dan zou ik dus dinsdag al 36+ nog wat zijn... en met verminderd vruchtwater.. tja ik weet het niet.

Hoop dat er hier succesvolle verhalen zijn
    Xx

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Geen ervaring mee maar ik wil je wél heel veel succes wensen! Zet 'm op!

Loraintje likes this.
  3. Loraintje

Loraintje Actief lid

Apr 23, 2017
    364
    96
    28
    Female
    Lief! Dankjewel meid

Nina Sanders likes this.
  4. Smee

Smee Lid

Apr 23, 2012
    73
    5
    8
    Ik heb een uitwendige versie gehad bij 35+5 (2e kind). Groei leek op de echo de week ervoor ook iets voor te liggen.
    De versie zelf vond ik pijnlijker dan verwacht. Onze baby lag ook al helemaal ingedaald. Ik kon wel heel goed ontspannen, wat volgens de verloskundige van cruciaal belang is voor een succesvolle versie. Heel diep door je neus inademen en rustig door je mond weer uit. Ondertussen bleef ik me op mijn man focussen die aan mijn voeteneind stond. Bij ons is het dus wel gelukt en de pijn was ook meteen weer weg op een beurs gevoel na wat een paar dagen heeft aangehouden.

Loraintje likes this.
  5. Loraintje

Loraintje Actief lid

Apr 23, 2017
    364
    96
    28
    Female
    Dank voor je reactie!
    Steld me weer wat meer gerust! :)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
  7. Loraintje

Loraintje Actief lid

Apr 23, 2017
    364
    96
    28
    Female
  8. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Volgens mij voelt het niet prettig, maar ook bij een vriendin van mij is het gelukt.

Loraintje likes this.
  9. Loraintje

Loraintje Actief lid

Apr 23, 2017
    364
    96
    28
    Female
    Dat het niet prettig voelt geloof ik meteen! Ik neem dat er gratis en voor lief bij. Want de nasleep van een ks lijkt me ook niet geheel pijnloos :eek:
    Even tandjes op elkaar en hopen dat het lukt! :)

10. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Hier een goede ervaring gehad!
    Mijn dochtertje lag in onvolkomen stuit, versie perfect gelukt en gewoon kunnen bevallen 4 dagen later.

Loraintje likes this.
  12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    O verdiep je trouwens ook even in spinningbabies! Groot slagingspercentage ! :)

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het voelde hier destijds met Aiden totaal niet prettig. Maar ik had de versie ook met 37+ weken.Drie keer geprobeerd zonder resultaat. Het voelde alsof mijn organen van voor naar achteren via mijn rug eruit werden geduwd. Heel naar.

Een vaginale stuitbevalling werd mij sterk afgeraden vanwege mijn kleine postuur en smalle bekken.

Succes alvast!

Loraintje likes this.
  14. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    KS bij een stuitlinging is niet perse nodig hoor! Mijn dochter lag ook in half onvolkomen stuit en ik heb besloten geen versie te doen (kans op slagen was ook behoorlijk klein).
    Met 41+3 is mijn dochter gezond op een natuurlijke wijze ter wereld gekomen, met haar billetjes eerst!

Baloo, Loraintje and Tweekids like this.
  15. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Ik heb met 35+1 weken een versie poging laten doen. Voor mij was t mijn eerste kind en het was mislukt. De VK die de versie deed vertelde me dat t ziekenhuis in Eindhoven de beste resultaten vh land heeft wbt uitwendige versie. Maar ik heb toen gekozen om het niet nogmaals te proberen. Uiteindelijk een geplande keizersnede gehad.

De versie zelf was me meegevallen. Gewoon rustig door blijven ademen en je buik zgm ontspannen. De versie voelde wat ongemakkelijk maar pijnlijk vond ik het niet. De dag erna had ik wel een beurs gevoel in mijn buik.

Helaas kan ik je dus niet zeggen dat t gelukt was. Heel veel succes

16. Baloo

Baloo Actief lid

Oct 23, 2012
    430
    672
    93
    Female
    Hier ook een klein meisje dat al een tijdje met der billen voor de uitgang ligt. Maar ik heb te weinig vruchtwater. Als in: loop in het zk ervoor. Maar ik ben pas bijna 31 weken ver. Dus ik ga morgen even navragen hoe het zit met versie en te weinig vruchtwater. Iemand ervaring mee?
    Hopen dat onze eigenwijsjes nog lekker allemaal draaien

17. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Hier ook stuit maar verloskundige vertelde dat 25% nu nog in stuit ligt en met 36 weken ligt nog 4% daarvan in stuit dus valt mee!
    Anders start ik eerst met moxa

Bij mij ligt placenta voor, kunnen ze dan wel een versie doen eigenlijk?

18. Loraintje

Loraintje Actief lid

Apr 23, 2017
    364
    96
    28
    Female
    Net de versie gehad en met succes! Ik ben zo opgelucht. Ik was volledig ontspannen dus de vk kon goed en snel haar werk doen! Binnen 3 min was ons mannetje gedraaid! Nu lekker veel in de kleermaker zit zitten en hopen dat hij snel indaald!

Hebben jullie enig idee hoe groot de kans is dat een baby met 35+3 nog in stuit draaid na een versie?

Voor de meiden wiens kindje nog in stuit ligt, ik ga voor jullie duimen dat de beeb’s uit hunzelf draaien of dat jullie een net zo succesvolle versie krijgen als mij.
    Heel veel liefs

Baloo, toffepeer and mams1 like this.
  19. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Geweldig nieuws!!

Loraintje likes this.