Extreem vermoeide voeten

Discussie in 'De lounge' gestart door Plofkip, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik zou naar de huisarts gaan. Het kan ook een symptoom zijn van een ander probleem.
     
    Sifra en Nikki88 vinden dit leuk.
  2. KatoJipGimli

    KatoJipGimli Actief lid

    17 mei 2015
    214
    19
    18
    Podoloog idd zoals al is gezegd! Ik had exact hetzelfde na mn bevalling, kon amper meer lopen. Nu heb ik aangemeten steunzolen en heb ik geen last van mijn voeten meer.
    Ik kreeg vrij veel vergoed, moest ongeveer 70 euro zelf betalen, maar anders was ik denk ik 200 euro kwijt. Het was het zeker waard!
     
  3. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb regelmatig vocht in mijn voeten gekregen de afgelopen maanden. Dan krijg ik een beetje dezelfde klachten. Ik ben naar van haren gegaan en heb een paar lekkere schoenen van medicus gehaald. De pijn is rustig aan minder. Nog even kijken hoeveel winst er totaal daarmee te behalen valt.
     
  4. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik heb laatst een workshop gehad over barefoot running, hardlopen op "blote" voeten.
    Die man vertelde dat als je dit op een rustige manier op zou bouwen je voeten weer gaan doen wat ze van oorsprong zouden moeten doen. Je spieren worden sterker, en kunnen je lichaam beter dragen en dit zou doorwerken in je hele lijf.
    Het schijnt dat hulpmiddelen als zooltjes en een voetbed je spieren alleen maar lui maken....
    Dus wellicht is lekker veel op blote voeten/sokken lopen een idee om sterkere spieren te krijgen.
     
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Precies dit, ik wilde niet gelijk alle steunzool adviezen in de wind gooien, maar zo denk ik er wel over. Je hoeft helemaal geen last te hebben van je platvoeten als je spieren maar sterk zijn. Man en dochters hebben ontzettende platte voeten maar zijn ook bloot getraind. En hebben toch ook geen last. Sokken lopen is soms wel te glad voor goede grip. daarom heb ik graag mijn blote voeten schoentjes aan. Dan kan ik goed mijn hele voeten gebruiken.
     
  6. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Haha ik had jouw stukje niet eens gelezen maar dacht meteen aan die training op die schoentjes en het verhaal dat er bij verteld werd.
    Heb jij van die fivefinger schoenen of andere?
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  7. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoe was die workshop? Loop je al op die schoentjes? Ik durf nog niet hard te lopen op de schoenen om dat ik nu bijna een jaar (nog maar) train en heel zwak begon. Als ik nu train zonder rennen heb ik al veel meer spierpijn in de kuiten voeten en benen. Dus eerst nog even dat teckelen voor ik durf hard te lopen.
     
  8. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik loop er zelf niet op, maar mijn interesse is gewekt.
    Ik heb de workshop zelf georganiseerd voor de hardloopvereniging Waar mijn dochter en ik lid van zijn om geld op te halen voor kika omdat een jeugdlid bij mijn dochter in de groep leukemie heeft.
    Ik loop zelf pas sinds maart hard en ben er een beetje verslingerd aan geraakt.
    Ik voelde tijdens het lopen op de fivefingers meteen mijn kuiten, dat geeft al aan dat langzaam opbouwen nodig is...
    Ik wil je in pb wel de naam van de gene die de workshop gaf geven.
     
  9. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Eens, ik zou eerst een medische oorzaak laten uitsluiten.
     
  10. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja dat mag je wel doen. Dankjewel.
    Akelig hoor leukemie. Helaas in mijn omgeving ook meegemaakt.
    Succes met hardlopen!
     
  11. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Bericht gestuurd!
     

Deel Deze Pagina