Hallo, ik ben vandaag 10 weken zwanger en zó misselijk! Had al wel bijna dagelijks een vlaag dat ik misselijk werd en moest spugen. Maar vandaag rommelt mijn buik de hele dag al tot pijn aan toe en ik hou ook helemaal niks meer binnen zelfs geen crackers. Als ik niks eet wordt ik misselijk en ga ik kokhalzen en gal spugen maar als ik wel eet spuug ik ook alles weer uit. De ene keer na 20 min en de andere keer een dik uur later pas. Dan komt er nog eens bij dat ik echt geen vrij kan krijgen op het werk deze week. Pf wat moet ik nu? Krijg ik niet veel te weinig binnen zo?
Hoi, wat vervelend. INprincipe maakt het qua voeding niet uit voor je lichaam en kind, echter is vocht heel belangrijk. Drink je wel iedere keer? Plas je nog en wat is de kleur van je urine? Dat zijn belangrijke dingen. Als je tegen uitdroging aan zit is het belangrijk om je verloskundige te bellen namelijk. Groeten Evelien
Eten krijg ik ook echt niet meer binnen. Heb vandaag een cracker op en ook die kwam er meteen weer uit. Ik drink wel nog maar ook dat spuug ik weer heel zuur uit. Zojuist van de huisarts emesefane zetpillen gekregen en moet nu rust nemen. Ook hebben ze naar de ketonen in mijn urine gekregen en deze waren te hoog aanwezig. Maar de huisarts dacht aan een buikgriep omdat ik gisterochtend dunne ontlasting had en vandaag niks, en wil morgen ook mijn urine weer bekijken.
Hallo, Heel goed dat je emesafane hebt gehaald. Zitten er morgen nog steeds ketonen in je urine en de huisarts wilt bijvoorbeeld afwachten of er niks mee doen neem dan wel contact op met je verloskundige om te overleggen. Want misschien is het dan beter om een keer de gynaecoloog mee te laten kijken en dat ze je misschien toch eens opnemen voor een vochtinfuus want dit is geen pretje en je wordt er alleen maar zwakker van. Inderdaad veel drinken en rust nemen, dus ik zou mij toch echt ziek melden op je werk, want zo ben je daar ook niks waard. Beterschap. Groetjes Ineke
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal zeker nog contact met mijn verloskundige opnemen als de ketonen nog zo erg aanwezig zijn. Maar vandaag is het ook al in overleg gegaan met een gynaecoloog uit het ziekenhuis (denk niet mijn eigen verloskundige in het ziekenhuis). De huisarts wou eerst niks doen en geven maar belde na een huilbui van mij naar het ziekenhuis en wou me vervolgens emesefane geven en die ketonen test doen.
Na wat zeuren heeft de huisarts in opleiding mij toch maar doorverwezen naar de gyn ivm nog steeds veel ketonen in mijn urine. Ik ben nu mijn weekendtas aan het pakken en wordt dadelijk opgenomen en aan het infuus gelegd. Met de kleine is gelukkig alles goed deze was vrolijk in mijn buik aan het zwemmen (te zien op de echo). gr
Hallo, Heel goed dat ze je even opnemen, daar knap je hopelijk snel van op. Beterschap. Groetjes Ineke