suikergehalte

Discussie in 'Gezondheid' gestart door annaloena, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annaloena

annaloena Nieuw lid

25 jul 2008
    3
    0
    0
    animatrice
    correlejo
    Zo ben nu 21 weken zwanger. :D Heb vorige week te horen gekregen dat mijn suikergehalte boven het maximale zit. Heb al weer op nieuw bloed laten prikken. 3 keer achter elkaar met tussen pozes van een uur en na de eerste keer moest ik een glucosedrankje drinken. Wat kan ik allemaal doen om mijn suikergehalte te laten dalen? En wat houd het eigenlijk in?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het betekend dat je bloedsuikerspiegel gewoon te hoog is. Is het veel te hoog of een beetje?

Heb je geen zwangerschapsdiabetes? Want een echt TE hoge suikerspiegel duidt vaak op suikerziekte.

Heel veel drinken kan helpen:) en gezond eten!

3. Jonesy

Jonesy Lid

3 jun 2008
    34
    0
    0
    Almere
    Ik heb het zelfde alleen bij is er wel zwangerschapsdiabetes gevonden. moet nu 4 keer per dag prikken om mijn suiker te controleren en 1 keer per dag insulline spuiten.

als je suikerwaarder boven de 7.8 is is hij dus te hoog. en als dat meerder malen per dag gebeurd is de kans dus groot dat je misschien zwangerschapsdiabetes hebt. Meestal verdwijt het wel gelijk nadat je bevallen bent.

het enige wat je er verder tegen kunt doen is veel water drinken en bij mij helpt ook mintthee drinken. voor al gezond eten en zoveel mogelijk suiker vermijden. niet altijd even lekker, maar wel beter voor jou en de kleine.

hoop dat je hier wat aan hebt.

succes :)

4. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ik heb nu voor de 2de keer zwangerschaps diabetes,
    en ik heb het de eerste keer met een dieet kunnen redden.
    neem de zwangerschaps suiker wel echt serieus hoor.
    en onthou dat je alles voor je kindje in je buik doet,
    want dat dieet is echt zwaar.

kleine porties eten om de 2 uur.
    en uitkijken met koolhydraten.
    dus je eet eigenlijk om de 2 uur een broodje met telkens wat anders er op en niet meer dan 1 brrodje zoet en dat om bv.
    8 uur, 10 uur', 12 uur en 15 uur en savonds half 6 gewoon een warme maaltijd. en om een uur of 8 nog iets van magere yogurt.
    en je mag maar 1 stuk fruit per dag omdat fruit ook erg veel koolhydraten bevat.

wel belangrijk is aardappels rijst en pasta's stikken van de koolhydraten.
    je mag het wel eten maar minder.
    uitkijken ook met vet vlees en vleeswaren voor op brood.
    een beker melk , en veel water.
    dat broodje om 3 uur krijg ik echt niet meer weg. dus ik vervang die voor een liga of sultana. ;)

ik hoop dat je erwat aan hebt.

groetjes edith

5. annaloena

annaloena Nieuw lid

25 jul 2008
    3
    0
    0
    animatrice
    correlejo

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

HOi,

wat edithdeb al zegt: suiker zoveel mogelijk vermijden, maar -heel belangrijk- ook zoetstoffen, zoals aspartaam, sorbitol enz hebben een negatieve invloed op diabetes.
    Wat je het beste kunt doen, is gewoon zo veel mogelijk natuurlijk voedsel eten en zo weinig mogelijk van wat er allemaal in pakjes verkocht wordt. Ik zou de liga en de sultana ook laten staan: daar zit alweer veel suiker in... Kijk even bij de reformzaak, daar hebben ze vaak wel soortgelijke alternatieven zonder suiker en kunstmatige zoetstoffen...

7. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    mijn hele fam zowel aan mijn moeders, als aan mijn vaders kant hebben suiker mijn ouders spuiten ook. die staan onder strenge controle van een diabetes dietiste en die zegt dat het gewoon mag. en ik praat over 1tje en geen pakje ;) je lichaam heeft suikers nodig anders word je hartstikke beroert.
    het is de koolhydraad wat de boosdoener is. maar zonder kun je ook niet ;)

8. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Ook ik werd zojuist door VK gebeld dat mijn suiker te hoog is (gister is er bloed geprikt): 7,6 (en ze houden 7 als maximum aan). Dus moet nu afspraak maken bij gynaecoloog. Ik vrees dat mijn snoepaanvallen niet positief hebben bijgedragen...zal maar vast ernstig minderen.

Deel Deze Pagina