Wat dragen jullie kids aan hun voeten binnenshuis?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Iloiza, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

1. niets, blote voeten

2. sokken

3. sloffen

4. schoenen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    #1 Iloiza, 21 aug 2011
    Laatst bewerkt: 21 aug 2011
    Mijn kids hebben altijd sokken aan in huis en soms ook schoenen - als we de deur uit gaan of net terug zijn, maar mijn oudste trekt de laatste tijd altijd zijn (schoenen en) sokken uit en wil op blote voeten door het huis lopen. We hebben laminaat en ik vind dat heel erg koud om op blote voeten te lopen eigenlijk, maar mijn zoon wil de laatste tijd gewoon geen sokken aan in huis.

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Beetje afhankelijk van het weer, nu altijd met blote voeten, bij wat kouder weer sokken, en in de winter lekker dikke warme sokken, wij hebben allemaal binnen nooit schoenen aan.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    In de winter sokken en in de lente/zomer blote voeten

Herfst ligt eraan oe warm het is.

Julian heeft zelfs nooit iets aan zijn voeten. Trekt hij gelijk weer uit.

Hier laminaat maar helemaal niet te koud. Ik heb zelf ook niks aan mijn voeten binnen.

Schoenen mogen het liefst niet aan in huis. Boven zeker niet.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter loopt altijd op blote voeten, soms heeft ze koude voetjes en doe ik haar sokken aan maar die trekt ze dan binnen 2 minuten weer uit...

Hier ook laminaat trouwens!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik heb gekozen voor schoenen maar hij loopt ook wel op sokken in huis rond. Maar meestal de schoenen aan, dit wil hij zelf graag aan hebben.

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Fijn te horen dat er veel meer kinderen op blote voeten in huis lopen. Mijn zoon trekt ook altijd binnen twee minuten zijn sokken weer uit.

Ja, misschien ben ik zelf ook wel een echte koukleum. Ik heb zelf altijd sokken aan in huis (behalve als het echt heel warm is, dan draag ik slippers). Ik vind dat laminaat echt te koud aan mijn voeten. In de herfst/winter draag ik zelfs Uggs in huis. Ik gebruik mijn Uggs als sloffen, draag ze ook nooit buiten.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook laminaat en lopen hier bijna altijd op blote voeten.
    In de winter heb ik leren slofjes voor haar. Maar nu trekt ze alles steeds uit.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn loopt binnen altijd op blote voeten. Ik koop wel altijd sloffen voor haar, maar die houdt ze maar 2 minuten aan. Sokken gaan ook altijd snel uit zodra haar schoenen uit zijn.
    Tja papa doet dat ook, die loopt 365 dagen per jaar op blote voeten (binnen dan). Ik niet, ik heb altijd slippers of sloffen aan.

9. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    316
    40
    28
    omgeving rotterdam
    Hier ook een meisjes wat al sinds ze loopt, haar sokken graag uitdoet.
    Loopt het liefst ook op blote voeten.Hebben weer nieuwe sloffen gekocht maar dat is voor die enkele keer dat ze echt koude voeten heeft. Wij hebben hier ook laminaat liggen.

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier op sokken

11. Maia

Maia Niet meer actief

hangt af van het weer en wat we gedaan hebben, meestal gewoon blote voeten of sokken, in de winter slofjes en als we net thuis zijn laat ik ook nog wel eens haar schoentjes aan. Wisselt dus :)

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem loopt altijd op blote voeten, ongeacht welk seizoen. Hij heeft nergens last van en als ik niet oppas dan rent hij zo op zijn blote voeten de sneeuw op.;)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij warm weer niets.. anders slofsokken

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als het warm is, niks. Anders sokjes. Benjamin krijgt als hij gaat kruipen en optrekken komende winter krijgt ie leren slofjes aan.
    Lucas krijgt in de winter ook evt. sloffen als dat nodig is.
    Schoentjes gaan eigenlijk altijd uit binnenshuis, bij onszelf ook.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zomer of winter: blote voeten. Juist op laminaat, ze is nogal van t rennen en springen en met sokken glijdt ze dan veel te makkelijk uit :)
    Wij dragen in huis sowieso geen schoenen, vind ik niet prettig.

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij houden erg van blote voeten, ook in de tuin. Het moet wel koud zijn willen we hier sokken aantrekken.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

kan je 2 keer stemmen? meestal niks zeker met dit weer niet. en anders sokken. absoluut geen schoenen binnen. het is goed voor de ontwikkeling van de voet om zoveel mogelijk blootvoets te lopen. en ik vind het niet fris binnen schoenen aan. we doen het zelf ook nooit.

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon trekt zijn sokjes trouwens altijd uit en ik vind het odnertussen wel best, zolang ze niet koud aanvoelen laat ik het gaan. ind e zomer heb je natuurlijk helemaal geen probleem dan.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het warm is vaak alleen blote voeten en in de winter sokken.
    Toen ze kleiner was, droeg ze vaak ook nog slofjes.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Momenteel dragen ze niets aan hun voeten, hoeft ook niet is warm genoeg binnen (26 graden)! En in de winter soms sokken, maar meestal toch ook blote voeten omdat ze hun sokken zelf uittrekken. Als we in de winter naar buiten gaan dan wel sokkwn + schoenen. Schoenen dragen we sowieso niet in huis.

We hebben een tegelvloer, maar wel met vloerverwarming.

Deel Deze Pagina