Kan iemand mij helpen?! Ik maak me een beetje druk over het slapen van de baby. Inmiddels weet ik dat er geen dekbed gebruikt mag worden, dus het worden lakens met een dekentje.... of toch een slaapzak? En pyama'tjes? Of alleen in rompertje? Heeft de beeb het niet te warm met die kruiken erbij? Graag hoor ik hoe het ledikantje bij jullie is ingericht om de baby lekker en veilig te kunnen laten slapen! Groetjes Mardou
Eerste weken sliep mijn dochter vaak in haar kleertjes van overdag. Deze zijn vaak erg zacht. Ik hoefde haar dan ook niet steeds een pyama aan te doen. Voordat ze ging slapen legden we 1 kruik bij het voeteind en 1 kruik in het bedje. Tussen Mara en de kruiken zat de bekleding (lakentje met deken). De kruiken lagen dus op de deken en onder de deken lag een lakentje (aan de bovenkant terug geslagen over het dekentje). Een kruik mag nooit direct tegen een baby aan liggen (ook al zit er een kruikhoes omheen).
Eerste 2 weken had mijn dochter veel aan in bed, maar dat komt omdat ze drzelf niet goed warm kon houden. toen sliep ze in een boxpakje met voetjes vest muts en 2 dekens en 1 of 2 kruiken. Daarna lag ze een tijd in een boxpakje met voetjes onder 2 wekens. Nu ligt ze in een pyama en een laken en een deken