Die curve klopt aardig, dank je. Alleen was ze vorige maand ook maar 375 gram aangekomen. Dus van 4 maanden is het: 3060 gr (geboorte) - 3875 gr (1ste x cb) - 4615 gr - (2de x cb) - 4980 gr (3de x cb) - 5050 gr (4de x cb). Ik bedoelde dus die lijn waar ze nu zeg maar op staat (de 2de van onder). Maar er zijn dus meerdere met zo'n dip, waarom moet het cb daar dan zo over doen alsof het nooit voorkomt :x. Ik ben dus vandaag begonnen met het om de 2 uur voeden, en ik vind het nu al niet leuk . Om 7.15 werd ze wakker en ging rond 8 uur terug naar bed, en sliep ze rond 8.15. Dus om 9.15 wakker maken en proberen te laten drinken (is ook gelukt) en meteen terug naar bed. Om 11.15 moest ik haar weer wakker maken en heb ik haar drinken gegeven en zijn we naar beneden gegaan en om 12.15 heeft ze weer gehad en nu ligt ze bijna een kwartier in bed. Ik ben er echt geen voorstander van om haar wakker te maken, dat heb ik anders nooit gedaan en ik vind het maar zielig. Ligt ze lekker te slapen, komt mama haar wakker maken .
Oh sorry ja ik had het dus verkeerd begrepen. Daarom zei ik in mijn eerste bericht van dat klinkt niet goed... Ik dacht dat ze helemaal buiten de lijnen viel. Ik snapte idd wat je bedoelde toen ik je stukje nog eens las over de lijnen hihi. Ik ging twijfelen toen ik naar je gewichtsgegevens keek en over je aanpak las. Dacht dat moet toch goed zitten.....?! Volgens mij gaat het dan prima hoor bij jullie. Super! 8) Laat je niet op stang jagen door het CB. Blijkbaar hebben ze niet veel verstand van borstvoeding en groeidippen. (vind het trouwens wel positief dat ze extra voedingen hebben voorgesteld en niet meteen over bijvoeding zijn begonnen) Als dit nieuwe systeem niet werkt voor jullie dan zou ik er meteen mee kappen. Misschien op je oude ritme blijven met tijdelijk borstcompressie? En misschien tijdelijk een late voeding rond 23.00 inlassen? Of gewoon op je oude ritme doorgaan en woensdag afwachten...? Ga op je gevoel af want je doet het prima zo te lezen.
@teigetje: wat is normaal haar ritme? Kun je daar niet een beetje op aansluiten, dat je direct voor en direct na het slapen voedt? Kom je misschien niet helemaal tot om de 2 uur, maar slapen is ook heeeeeel belangrijk voor de groei en steeds wakker maken gaat het slaapritme ernstig verstoren ben ik bang Lijkt me dus ook niet helemaal een optie... En dat het CB niet rekent met de BV-curve en de 4maandendip... ons CB doet dat wel en riep dat direct toen de lijn hier even een dipje maakte rond die tijd. Vonden dus dat ze keurig groeide, ondanks dat ze veel minder gegroeid was dan voor die tijd, (en ze na die tijd ook weer ging doen). Maar er zijn nogal wat CB's die de ballen verstand hebben van BV...
Ik heb hem nog een keer ingevuld, hij vlakt wel wat af inderdaad. Maar i.p.v. strikt om de 2 uur voeden kun je dan misschien zo hier en daar een extra drinkmoment inlassen? Tijdens het spelen en voor en na het slapen bijvoorbeeld? Op een speelse manier tikt ieder slokje dan toch weer aan. Plus misschien een extra late voeding en borstcompressie. edit: ik zie dat je de late voeding al geeft, excuses.
Voor we bij het cb waren geweest was dit ons ritme (ik deed alles op verzoek, dus ik bepaalde niks): De tijden kunnen (zoals jullie denk ik wel weten wat afwijken) 7.00 voeding en naar bed 10.30 wakker en spelen 11.30 voeding en slapen 14.30 wakker en spelen 15.30 voeding en slapen 18.30 wakker en spelen 19.00 (om de dag in bad) voeding en slapen 23.00 ff wakker, maken voeding en slapen tot de volgende ochtend. En soms werd ze al om 17.30 wakker maar dan speelde ze gewoon tot 19.00. Ik heb vanaf het begin de voeding pas gegeven als ze ging slapen, want dan dronk ze veel meer en beter dan bij het wakker worden. Dus dat is ze gewend. En nu moet ik het tot dinsdag 4 augustus om de 2 uur voeden en zo gaat het tot nu toe: 7.15 wakker voeding en slapen 9.15 ff wakker maken voeding en slapen 11.15 wakker maken voeding en spelen 12.15 klaar met spelen nog een beetje voeding (anders gaat ze niet slapen) en slapen. volgende voeding om 14.15. Gelukkig is ze na de voeding van 9.15 weer meteen gaan slapen, anders ging ik het toch anders doen als wat het cb zei. Ze moet idd ook goed slapen, en ze is al een goede slaperd, dus ze heeft het hard nodig (denk ik). Nu maar hopen dat ze na de voeding van 14.15 ook weer meteen verder slaapt.
Ik denk dat nu steeds wakker maken om te voeden ook weer niet de bedoeling is. Je schema ziet er toch prima uit. En als ik de curve zie, valt het wel mee vind ik. En dan nog je geeft aan dat ze vrolijk is, zich goed ontwikkelt, voldoende plast en poept. Ik voed meestal direct na de slaapjes en soms nog een keer voor een volgend slaapje. Maar Evy's slaapjes liggen inmiddels wat langer uit elkaar (ongeveer 2 uur) Wellicht zou je dat kunnen doen ipv wakker maken. Slapen is idd ook heel belangrijk.
Idd, slapen moeten ze ook. Ik heb ook nog niet gevoed, ik wacht wel tot 3 uur en dan eerst voeden spelen en dan weer voeden. Dan krijgt toch meer binnen. Anders moet ik haar weer wakker maken, en dat wil ik niet, en ik doe het ook niet. Van 3 uur slaap naar 1,5 uur slaap tussen de voedingen vind ik een te groot verschil.
Lijkt me ook! Lekker voor en na haar slaapjes, anders is ze straks weer niet gegroeid wegens slaapgebrek/gebroken slaapjes... Enneh, ik vind de groeicurve nog wel meevallen hoor... Zolang ze tevreden is, is het denk ik prima om het nog even aan te kijken tot de volgende keer dat je naar het Cb moet, (reguliere controle bedoel ik dan he?). Als het dan nog zo dramatisch is, kun je altijd nog verder kijken, maar vooralsnog zou ik het ook wat laten rusten. Als de curve de volgende keer wel weer wat de hoogte in gaat, (en eigenlijk denk ik dat wel, als je de curves van BV-kindjes een beetje bekijkt), dan komt het wel weer goed!
Nu ik al deze berichtjes heb gelezen denk ik ook wel dat het allemaal wel goed zal komen (wat het cb je af en toe zorgen kan laten maken). Ze moest dus eigenlijk om 14.15 een voeding hebben, maar ik ging haar niet nog een keer wakker maken dus laat ik haar gewoon lekker slapen (ze wordt nu pas wakker). Maar volgens mij heeft ze dan toch echt genoeg aan 5 voedingen.
Voor degene die het wil weten, ik ben net terug van het cb. Ze woog vorige week woensdag 5050 gram En vandaag weegt ze 5205 gram. Dus ze is 155 gram aangekomen in 6 dagen tijd . Ik heb tegen haar gezegd dat er een 4 maanden dip bestaat bij bv, maar ze wilde me nog steeds niet echt geloven. Ach ja, ze is weer goed aangekomen.
He, lekker! Zucht trouwens, van het CB... dat ze gewoon niet weten dat bij BV-kindjes rond de 4maand even een dipje in de groei is. Pff...
Hoi, Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Je zegt dat je kindje nooit ziek is geweest en levendig en vrolijk is. Wij hedden hetzelfde met onze zoon, hij was volgens het cb te licht. Maar volgens de huisarts deed ie het prima, die zag in 1 oogopslag dat het een gezonde blije baby was. Het is altijd een lichte baby gebleven, en ook nu hij bijna 3 is blijft het een beetje mager manneke. Maar hij is blij en boordevol energie dus ik maak me geen zorgen meer. Natuurlijk zijn er grenzen en moet je in sommige gevallen actie ondernemen, maar het feit blijft dat er baby's zijn in alle soorten en maten. Het hoeft niet meteen te betekenen dat er iets mis is. Sterkte ermee!
ik zou er me niet al teveel zorgen om maken als ik jou was. Ik heb het al van meer kindjes van die leeftijd gehoord die ook zo extreem weinig waren aangekomen. en het is idd ook een momentopnamen. Je moet wel goed de plasluiers in de gaten blijven houden! Als ze voldoende plast dan krijgt ze ook gewoon voldoende binnen.
super! lekker genieten weer! ennuh... naast de 4-maanden dip kan je ook net een 'pechweging' gehad hebben de vorige keer (ik bedoel dinen als bijv vlak voor een voeding wegen, terwijl er net een poepbroek uit was en/of de weegschaal rondde naar beneden af, etc.) Laat je maar niet meer door 1 meting gekmaken. Goed dat je er vrij rustig onder bent gebleven en met volledige BV toch maar mooi weer die groei voor elkaar hebt gekregen!