Mijn dochtertje komt al een paar weken vertellen dat ze gepoept heeft, vervolgens loopt ze naar haar slaapkamer voor een schone luier erg handig (en schattig!) Is het een idee om nu al rustig aan te beginnen met de introductie van een potje? Hoe kan ik dit nu het beste gaan aanpakken? Wanneer begin je daarna met een verkleiner? Ik heb eigenlijk geen idee
ze is misschien wel jong maar altijd handig toch als het potje al bekend is. Mijn meisje heb ik spelenderwijs kennis laten maken met het potje door met de pop te laten zien wat de bedoeling was en vooral haar er niet op te zetten maar zelf laten ontdekken. verkleiner is ondanks dat ze helemaal zindelijk is sinds kort nog wel een beetje eng
Ik zou het zeker eens proberen. Wie weet lukt het wel! En desnoods ook oefenen op de toilet met een verkleiner. Je kunt met een pop oefenen ja, maar ook gewoon je kindje erop zetten of het zelf voordoen...
Wij zitten hier een beetje in hetzelfde stadium... Lucas geeft tegenwoordig praktisch altijd aan dat hij gepoept heeft en een schone luier moet (met als gevolg een driftbui omdat ie niet wil ... o heerlijk...) Hij zegt ook steeds vaker: Lucas plassen! Cee! (oftewel WC!) Hij kent het potje al wel en heeft er ook een keer op gepoept onder de douche (lang ingewikkeld verhaal.... hij poept graag onder de douche, dat is de verkorte versie ). Maar ik vraag me af of het dan nu tijd wordt om hem standaard als hij het aangeeft, op het potje/wc-verkleiner te zetten? en hoe doe je dat dan met de luier? Neem je dan luierbroekjes? Of gewoon staand de luier uit, kind op het potje en daarna schone luier om?
Ik ga dit topic even volgen. Mijn zoon komt sinds kort ook bij ons zeggen dat ie gepoept heeft. Vervolgens zegt hij luie (luier) en loopt al richting de trap.
hahahaa mijn dochter staat momenteel in haar potje....zucht het is een berenstoelpotje ik heb hem in de kamer staan om het makkelijker te maken....maar ze gaat erin staan.... als ze haar luier uit heeft zet ik haar er af en toe op...of ze gaat zelf proberen
Hier begon het ook met dat hij aangaf gepoept te hebben. We hebben zo gedaan dat als we zagen dat ie ging poepen dat we dan zeiden: ohhh *naam* poepen, snel snel naar de wc! (zeiden dit ook als ie bijvoorbeeld al uitgepoept was) Dan renden we samen naar de wc, verkleiner erop en zitten. Ook al kwam er niks vond ie het wel stoer om te zitten. DIt hebben we denk ik een maand zo gedaan. Nu sinds een week roept hij zelf : mama poepe, cceeeee (wc). Al een week lang poept ie op de wc als ie het zelf aangeeft. Denk als je het spelenderwijs doet dat het dan wel goed komt. Plassen is de volgende stap hier.. (zoontje is trouwens 20 mnd)
Mijn zoontje zegt al een tijd poepie als hij gaat poepen of gepoept heeft, maar vaak op een moment dat er geen potje in de buurt is of iets dergelijks, dus hij heeft nog niet op het potje gepoept, maar hij plast er wel zo'n 2 x per dag op. Eigenlijk gewoon uit zichzelf, want het potje staat al een tijd in de badkamer of in de kamer van zijn zus en hij ging er op zitten na het douchen en plaste er in. Dus nu gaat hij op het potje na het slapen en het douchen, wil ik na de vakantie meer tijd in steken om hem er vaker op te zetten.
Ik zet Martijn voor het badderen op het potje of op de wc bril verkleiner. En een tijd geleden had hij geplast erop! Ik was heel trots en sindsdien wil hij regelmatig op de wc. Het potje vind hij niet echt interessant. Maar hij heeft ook niks meer gedaan op de wc. Ik wil er wel wat consequenter mee omgaan en hem voor en na slaapjes erop gaan zetten. Maar ben er nog niet echt toe gekomen.
Wij zetten hem er af en toe eens op. Vaak s avonds voor het slapen even. Als hij niet wil is het ook prima. We doen dit al een tijde en regelmatig komt er ook wat. Laatst gaf hij aan dat hij moest plassen en kwam met het potje aanzetten.