Jay jay jay!!! Nu nog voor jou een beetje passende ondersteuning vinden dat je wat handsvaten kan krijgen om niet te snel uit je pannetje te stressen. Kost je zo veel energie die je in zoveel mooiere dingen in t leven kan steken. Is ook een rare tijd hoor, zeker als je er al gevoeliger voor bent is het ontzettend moeilijk om alles in balans te houden.
Ah bedankt voor je reactie! Das lief, dank je wel, ga ik zeker doen! Met een beetje hulp kom ik hopelijk deze gekke tijden wat beter door.
Ik haal dit topic weer even naar boven. Nu niet in paniek hoor.. Maar even checken of het klopt; Mijn man heeft maandag ongeveer 2 of 3 minuten even naast iemand gestaan van zijn werk, om wat uit te leggen. Die gene belde vandaag dat haar zoon positief getest is. Zijzelf heeft geen klachten, maar laat zich vandaag testen. Mijn man is inmiddels volledig gevaccineerd dus dan hoeft hij hier nu verder toch niks mee?
Echt een hele kleine kans dat hij besmet is geraakt. Maar als zij positief is kan hij een zelftest doen als hij geen klachten heeft. Mijn schoonvader heeft na vals negatief ook overal rondgelopen ( kreeg na klachten wel positief) en heeft alleen onze dochter besmet toen. Zelfs zijn eigen vrouw die naast hem slaapt niet besmet. Maar dat was de gewone variant nog.
Nee, volgens de regels houdt hij hier helemaal niets mee. Gewoon in de gaten houden of hij geen klachten krijgt, en misschien over 5 dagen een zelf test doen voor je eigen gemoedsrust. Tot die tijd natuurlijk, als altijd, de basisregels in acht nemen. Maar de kans dat hij besmet is is echt minimaal.
Nee hoor, hij hoeft niks te doen nu. Minimale kans op besmetting. Als zijn collega negatief test is er sowieso niks aan de hand en mocht zij positief testen, dan is de kans ook erg klein aangezien zij klachtenvrij was op het moment dat zij elkaar kort gezien hebben. Volgens de officiële regels hoeft hij ook dan niks te doen volgens mij als hij geen klachten heeft. Maar voor jullie rust is het misschien fijn om dan wel na 5 dagen een test te doen zodat je het zeker weet.
Mijn man belde vandaag de collega om te vragen hoe het ging en of ze al een uitslag had. Ze gaf aan alleen op dag 5 te gaan testen en dat za geen klachten heeft. Een zelftest die ze gisteren gedaan had was gelukkig negatief. Mijn man doet zaterdag voor de zekerheid even een zelftest, maar voelt zich gelukkig ook prima. Bedankt voor de reacties en het meedenken.