Ik had vandaag een afspraak bij geertgen in elsendorp. Ik hoorde van de gynaecoloog dat ze mijn medische dossier had bestudeerd en na een aantal vragen zei ze je hebt een beschadigde linker eierstok! Dit nadat ik in 2010 was geopereerd om cyste weg te halen en waarop ik abses had. De ziekenhuis waar ik onder behandeling was heeft me nooit verteld dat ik een beschadigde eierstok had. Ik heb bloed geprikt en over 2 weken hoor ik meer. Hoop op positieve uitslag. Ze raadde me aan om meteen met IVF te beginnen. Dit is voor mij nieuw en weet er niks over. Kan ik wel gewoon zwanger worden IVF als eileiders niet functioneren?? Ben de hele dag al verdrietig en heb liters tranen laten vallen.
Hi, Ik heb 1 eileider die is weggehaald door een EUG zwangerschap en 1 die dicht zit. Juist daarom kan ik nu alleen nog zwanger raken doormiddel van ivf of icsi. Ik heb bijna 4 jaar met goede gevoelens bij Geertgen gezeten en dr. Wissman was de meest sympathieke die er was. Hij neemt echt de tijd voor je. Ik hoop voor jouw dat alles goed komt me je eerste poging. Makkelijk is het niet en zeer zeker niet ook emotioneel niet. Als je vragen hebt, moet je ze aan het Geertgen stellen, zij zullen je alles goed uitleggen. Dat is in ieder geval mijn ervaring geweest. Heel veel succes
Ik had voor het gesprek dokter backx. Duurt IVF lang? Ik ben zo emotioneel kan uren huilen. Dankjewel
Ik doe ook ivf bij Geertgen. Ben nu pril zwanger. Ivf heeft een kort en een lang schema. Zelf heb ik een lang schema gehad, daar ligt ook de voorkeur. Bij lang schema heb je minder kans op overstimulatie. Lang schema bij Geertgen gaat als volgt. Op dag 21 van je cyclus begin je met decapeptyl injectie in je buik. Dat doe je elke dag op hetzelfde tijdstip. Dan wacht je op je menstruatie ( bij mij kwam die niet op dag 28 maar op dag 34) decapeptyl kan ervoor zorgen dat je menstruatie iets later komt dan normaal, dat is niet erg. Dan krijg je op dag 3,4 of 5 een echo ( ja tijdens je menstruatie) dan kijken ze of alles in rust is en geen cystes zit. Als dat in orde is begin je met stimuleren ( gonal f, puregon of menopur)dan kom je regelmatig terug voor een echo om te zien of er al groei is. Zodra de follikels groot genoeg zijn wordt er pregnyl 36 uur voor de Punctie gezet en dan krijg je de punctie. ( zelf was ik 13 dagen aan het stimuleren en dan punctie). Punctie wordt onder een roesje gedaan maar niet onder narcose. Je voelt het wel, maar persoonlijk vond ik het draaglijk. Dan als de punctie klaar is krijg je van laborant te horen hoeveel eitjes zijn gevonden. Diezelfde dag gaan ze het zaad en eitje proberen te laten bevruchten, dat gebeurt in Düsseldorf. Volgende dag wordt je gebeld of er bevruchtingen zijn en dan blijven ze het volgen of ze goed delen. Als er meer dan drie bevruchtingen zijn dan vriezen ze de rest in en drie volgen ze. De beste krijg je teruggeplaatst, de Overige twee kunnen ze ook invriezen als die ook goed zijn doorgedeeld. Op dag 3 krijg je terugplaatsing, dus 3 dagen na punctie.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Een lange schema hoeveel dagen of maanden of jaren kan ik me erbij voorstellen? Ik heb aanstaande vrijdag weer een afspraak bij geertgen voor uitslag van bloedonderzoek en mijn man moet sperma inleveren. Ik ben zo zenuwachtig en blij en bang tegelijk.
Hoi Nayae, Ik heb zelf ook twee ivf pogingen gedaan bij geertgen. Zelf ben ik 10 jaar bezig begonnen op me 28e waarbij men constateerde dat mijn eileiders verkleeft waren. Hierna ging mijn relatie over dus geen kans op zwangerschap. Na deze operatie heb ik een aantal HSG contrast foto's laten maken die overigens bij mij zo pijnlijk waren dat ik volkomen knok out ging. Na een paar jaar weer een eileider operatie om ze open te maken. Ook nu ging het weer mis en zat alles potdicht en nu met vocht. Dus had er een hydrosalphyx bij gekregen. Ondertussen was ik al bezig met ivf bij Geertgen en hebben zij nooit gezien dat ik zoveel vocht in mijn eileiders had. Mijn eerste ivf poging heb ik de helft van mijn eitjes gedoneerd. Vond dit een mooi idee destijds. Nu nog overigens alleen als ik toen wist wat ik nu weet had ik het anders gedaan. In elk geval heb ik 5 terug plaatsingen gehad van allemaal cryo's. Heb nooit een verse terugplaatsing gehad ivm ernstige overstimulatie. Ondertussen had ik het gevoel dat er iets niet klopte en ben ik naar het VUMC gegaan waar men constateerde dat mijn beide eileilders verwijderd moesten worden. Nu deden zij daar een onderzoek naar hydrosalphyx en werdt ik geloot om mee te doen. Ik kreeg de essure behandeling waarbij men in 6 min, twee veertjes in je eileiders plaatst en je eileiders in de drie maanden daarop volledig dichtgroeien. Dit was voor mij een mooie oplossing omdat ik inmiddels 38 ben en geen tijd te verliezen heb. Na 3 maanden waren beide eileiders idd dichtgegroeid en ben ik afgelopen jan verder gegaan met onze laatste 2 cryo's bij geertgen. Heb deze 24 jan. terug laten plaatsen en heb op dag 13 na de terugplaatsing dik positief getest. Ik ben nu dus zwanger en kan er met mijn verstand niet bij. Het is nog zo onwerkelijk omdat ik natuurlijk al jaren bezig ben dat ik eigenlijk dacht dat het nooit zou lukken. Het advies wat ik je zou willen geven is ga goed lezen op dit soort forums. Hier staat een hele boel dubbele info. Ene kant lees je hoe mensen het ivf traject ervaren en wat ze allemaal moeten doorstaan. Ander zijds staan er ook verhalen die je er kunnen verwarren. Toen ik bij geertgen begon had ik een boel info gekregen van ze maar had werkelijk geen idee. Bijv. de eerste punctie had ik 36 follikuls en van die 36 waren er 20 echte eitjes. Had nooit geweten dat dat zo werkte. Dacht dat als je 36 folliculs heb je ook 36 eitjes hebt. Maar das dus niet zo. Van die 20 eitjes heb ik de helft gedoneerd. Van de 10 die ik over had zijn er maar 2 bevrucht. Daar schrok ik enorm van en had dat nooit gedacht. Ook bij de tweede punctie had ik 33 follikuls en ook maar 6 bevruchtingen. Dus daar moet je je niet op verkijken. Verder vind ik de medewerkers wel allemaal erg vriendelijk en behulpzaam, maar vind ik wel dat je zelf initiatief moet nemen. In mijn geval (als ik niet zelf naar het VU was gegaan) waren alle ivf pogingen 100% mislukt en had ik nooit kans op zwangerschap. Had toch t idee dat je enigszinds mag verwachten dat ze iets verder kijken dan alleen maar naar een deel van de echo. Dus luister goed naar je gevoel. Als je onzeker bent of twijfelt over zaken, ga niet afwachten maar onderneem actie. Achterhaal info zodat je twijfels weg gaan. Ik wens je heel veel succes en we gaan er vanuit dat je gewoon lekker zwanger gaat worden
Lang schema begint in cyclus op dag 21 en de volgende cyclus heb je je punctie. Dus dat valt eigenlijk wel mee met lang. Kort cyclus is allemaal in 1 cyclus, maar kans op overstimulatie is groter. En de ellende daarvan maakt dat het allemaal langer duurt. Dus als je mag kiezen, hangt ook van gg af, zal ik lang schema adviseren. Succes.
Hallo, Ik ben nieuw op deze site... Wij zijn bezig in nijmegen,met icsi! We hebben nog 2 rietjes zaad in de vriezer! maar wil graag overstappen naar geertgen! De medische secretaresse zei dat dit mogelijk was, was maar nu hoor ik ook verhalen dat geertgen geen icsi mag verrichten met tese zaad van een ander ziekenhuis? Weten jullie hier iets van? Ik ga dadelijk bellen, ben er helemaal van ontdaan... Gr leonie
Het schijnt inderdaad te kunnen omdat het eigen zaad is, maar nu lees ik op hun site dat je 300 moet betalen om het in te laten vriezen? Over de vergoedingen kunnen ze niks zeggen, wij zijn bij umc verzekerd...waarom allemaal zo moeilijk? Gr leonie
Er zal idd wel kosten aan zitten omdat het zaad al ingevroren is. Deze moet dus op een goede wijze getransporteerd moeten worden, zodat het niet ontdooid. En daar zitten uiteraard kosten aan, welke bedragen het zijn weet ik niet.
De kosten zijn idd 300 euro voor het invriezen van zaad. Ik heb dat twee x moeten doen en dus totaal 600 euro moeten betalen. Omdat ik zelf eicellen heb gedoneerd heeft Geertgen die rekening wel kwijt gescholden.