Extreme dorst, drinken helpt niet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door studente90, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Ik ben 7.5 week zwanger en heb sinds een paar nachten snachts enorm dorst, maar gister was echt abnormaal. Heb zeker 2 liter water gedronken, maar de extreme dorst bleef aanhouden.

Ook nu heb ik al een liter en 2 perenijsjes op, maar nog steeds dorst, en last met slikken. Iemand tips? Zou honingdrop ook werken, voor een vochtig gevoel (vooral voor dat droge slijm in keel)

Wie had dit ook?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik! En dan tot een week of 14. Zelfs nog even mijn suiker laten testen maar die was prima. Meer dorst, droge mond is ook een symptoom maar je zou je suiker ook even kunnen laten testen. Daarnaast is het ook nog eens warm natuurlijk. Sinds 25 weken heb ik weer zoveel dorst ik drink de hele dag door water. Ook komkommer of waterijsjes werken goed...

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had het in het begin ook ja, ook mn suiker laten checken, was prima in orde. Na een paar weken ging het weer over...
    Ik had geen droge mond, maar gewoon dorst. Tegen een droge mond helpen bij mij trouwens fruitella en mentos fruit erg goed, loopt het water letterlijk van in mijn mond. :D

4. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ik heb het ook. Neem nu standaard iets te drinken mee naar bed, deed ik eerder nooit. Geen idee wat helpt, helaas.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hier ook. Normaal drink ik al veel, maar nu veel dorstiger nog! Zelfs voor de afgelopen dagen dat het zo warm was zeg maar. En nu als ik snachts wakker wordt, moet ik drinken! Suiker is hier ook ok. Hormonen?

6. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb ook veel dorst en haal de 2 liter per dag ruimschoots. Ik zou niet teveel drop eten.

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Gewoon voldoende water drinken.
    Extra dorst kan komen doro zwangerschap/airco/warme weer/ventilator. Tenzij er een medische aanleiding voor is zou ik nog niet bang zijn voor dm zo vroeg in de zwangerschap.
    Lekker drinken dus.

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had het ook in het begin van de zwangerschap, om gek van te worden. Ik ben een slechte drinker en dat werd toen helemaal duidelijk. Als je zwanger bent moet je 3 liter ipv 2 drinken en met dit warme weer moet je nog extra drinken. Zolang je suikers goed zijn is het dus gewoon een van de vele kwaaltjes.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    ik heb het 40 weken lang gehad :)

Ben getest op suiker maar alles was prima. Gewoon lekker veel drinken. Hierdoor houd je minder vocht vast en kom je uiteindelijk minder kilo's aan.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook erge dorst en kreeg van de dokter de raad Aquarius te drinken, zou goed zijn tegen uitdrogen ook.
    Ook watermeloen en meloen in het algemeen is er goed voor.

11. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ook ik herken het maar al te goed. Sinds ik zwanger ben heb ik veel meer dorst dan normaal en ook hier helpt drinken lang niet altijd. Zo te lezen zijn er meer die er last van hebben dus zal het er wel bij horen.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb het al vanaf het prille begin en het is nooit minder geworden. Ik let er echt op dat ik niet te zout of te gekruid eet, maar toch heb ik vooral 's nachts zo'n dorst. De laatste weken is het een fijne bijkomstigheid dat mn blaas ongeveer de grote van een doperwt lijkt te hebben en ik dus per nacht rustig zo'n 7 a 8 keer naar de wc hobbel. ;) Maar niet of minder drinken is gewoon geen optie. De behoefte is simpelweg te groot om te negeren.

Deel Deze Pagina