Hoe vertel je het blije nieuws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door S084, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Ik weet niet of goed zit om hier een topic over te starten, maar het leek mij de meest geschikte plaats.

Hoe vertellen jullie aan jullie ouders, broers en zussen, familie en vrienden?

Ik heb zelf het idee (als ik eindelijk goed nieuws kan vertellen) om mijn moeder een bedeltje voor haar pandora-armband te geven, in de vorm van een kinderwagen.
    Ze heeft aan die armband alleen maar bedeltjes hangen van grote betekenis (1ste letters van de naam van haar ouders, de sterrenbeelden van mijn broer en mij, 1ste letter van haar zus die overleden is,...)

En voor mijn broer heb ik al een hele tijd een tshirt klaarliggen (ik weet het, het is heel vroeg om al dingen te kopen voordat het zover is), maar ik wil aan hem vragen om peter te worden van ons eerste kindje, en ik zag een tijd geleden een tshirt van "The Godfather" waar op stond "I'm gonna make you an offer you can't refuse"

Hoe hebben jullie het verteld?

2. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke ideeen en heel orgineel!!

Ik heb mijn schoonzussen + broers toen wij daar op bezoek waren een doosje met chocolade gegeven van die plakjes met blauwe en roze muisjes en gezegd; dat ik wat lekkers mee heb genomen voor bij de koffie. Haha ik krijg nog steeds traanogen als ik aan dat moment denk mijn lieve schoonzus en ik helemaal in tranen..

Ik hoop dat jullie snel jullie ideetjes mogen uitvoeren ;)!!

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wat een super leuk idee van dat t shirt en ook voor het bedel armbandje. Heel leuk. Wij hebben het gewoon zo verteld. Dat van jou is toch origineler ;)

4. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een fotolijstje gehaald en daar een tekst ingedaan;

Je kan me nog niet horen,
    Je kan me nog niet zien,
    Maar als ik in juli word geboren,
    Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Haha heel leuk als ze het hardop voorlezen en bij de ene laatste zin pas beseffen waarover het gaat..en dan komen de tranen :D

5. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Leuke ideeën allemaal!
    Stiekem droom ik al maanden van het moment om het tegen mijn moeder te vertellen, hebben samen zoveel meegemaakt (waren vroeger helemaal niet close, hadden ontzettend veel ruzie, ik ben zelfs met ruzie het huis uitgegaan) en kan niet wachten om die volgende stap met haar te delen.

Als alles goed gaat, en ik volgende week een positieve test heb, hebben wij het weekend nadat ik in week 12 zit een tapasmiddag met mijn familie (doen we elk jaar met een man of 50), waarbij we zelf koken, ben nog druk op zoek naar leuke ideeën om het daar eventueel te brengen.

6. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Wij hadden voor de opa's en oma's sokjes met I love opa/oma. Erg leuk. Nu liggen er rompers klaar met dezelfde tekst voor het volgende kleinkind.

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wat een leuke ideeën allemaal! Voor mijn moeder gaat het als het zover is haar eerste kleinkind zijn, wil voor haar het boekje van Carry Slee "Mam, je wordt oma" kopen. En voor mijn vader denk een fotolijstje met een echo erin en ze het tegelijkertijd uit laten pakken.
    Verder wil ik een t-shirt kopen met "bun in the oven" of zoiets erop ( http://www.englishforum.ch/attachments/family-matters-health/47806d1345459617-cute-ideas-announce-pragnancy-husband-bun-oven-maternity-personalized-t-shirt_31436xm.jpg ) en die aan doen als we mijn schoonouders gaan bezoeken. Zij hebben al meer kleinkinderen dus bij hen moet het op een andere manier :)

8. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Mijn vader vond me zo moe toen we samen weg gingen, hij raadde het in 1 x..
    Toen we terug kwamen zei ik tegen mijn moeder dat we de boel opgelicht hadden, voor 2 mensen betaald maar met 3 mensen heen (ja oke ik was nog maar 5 weken zwanger haha) Ze wist het ook meteen.. iedereen wist dat we ermee bezig waren.. mijn opa en oma heb ik de letters baby gegeven en gezegd dat ze de puzzel zelf moesten oplossen.. mijn oma had het vrij snel door ;) En moest huilen zo lief!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    nr 1 - heb ik huilend mijn ouders opgebeld toen ze op vakantie waren (met de boot door nederland) dat ik zwanger was (oh wat was mijn vader blij) Helaas moest ik ze toen ook vertellen dat het kindje al niet meer leefde (was 13 weken zwanger). Had zo gewoon toen zo ontzettend nodig. De schatten hebben meteen hun boot in een haven geparkeerd een auto gehuurd en ze zijn gekomen.

nr 2- vlak voor kerst een goede echo gehad (7 weken). Heb ze toen voor de kerst zo'n doorzichtige kerstbal gegeven met een blauwe en roze sok erin. Mijn vader vond het maar raar dat ik hem sokken gaf die hem toch niet pasten want het waren Babysokken. Mijn moeder liet bij het woord babysokken spontaan de koffiebus vallen in de keuken en toen pas viel het kwartje bij mijn vader.

nr 3- met oud en nieuw mijn vader verteld dat we in september niet op zijn verjaardag konden komen omdat ik dan in het kraambed zou liggen. :D:D (op 25 augustus is zijn verjaardagscadeautje geboren).

Mijn man heeft het zijn moeder en stiefvader verteld, gewoon (zo nuchter als hij is) aan tafel :D onder het eten.

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Toen mijn zusje jarig was heb ik haar een mok gegeven met de liefste tante erop. Mijn ouders en broertje waren er toen ook. En voor mijn schoonmoeder hadden we een glazen potje gekocht en daar een speen en mijn zwangerschapstest in gedaan.

11. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ik heb onze ouders een gehaakte ooievaar gegeven met een stoffen doek aan de snavel.. Daarin had ik een kopie van de eerste echo gedaan.. Aan de rest heb ik gewoon de echofoto laten zien..

12. Puk 2013

Puk 2013 Lid

19 feb 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het met valentijnsdag verteld aan de oma's een bos bloemen met daarom de tkst: mijn eerste bloempjes voor mijn oma omdat ik nu al zoveel van je houd! En mij vader die altijd overbezorgd is hadden we gezegd dat ik heel veel pijn aan mij buik had, toen ik hem vroeg even na mijn buik te kijken had ik op mijn buik HOI OPA geschreven! Mijn zusje een hartjes mok met de liefste tante!

13. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Altijd leuk, het moment om het te vertellen!

Ik heb mijn ouders een romper gegeven met 'I love opa/oma'
    Mijn schoonouders een rood koffertje met EHBO erop (eerste hulp bij oppassen) met daarin een rompertje, speentje, badeendje...
    Voor mijn zus en zwager hadden we glazen laten graveren met 'Ik word tante (naam) en het jaartal waarin ze dat zouden worden.
    Tweede keer cupcakes gemaakt met blauwe en roze muisjes voor de ouders. Zus gewoon verteld en zwanger een slab om laten doen bij mijn zoontje met 'Hoera, ik word grote broer'. Hier had hij ook een shirt van voor de andere kennissen en vrienden.

Vond de voorpret al geweldig, haha! Succes met zwanger worden natuurlijk en genieten van alvast fantaseren. Heerlijk!

14. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    We wilden het eigenlijk voor ons houden
    Om dat ik een half jaar er voor een mola zwangerschap had gehad en iedereen het toen al wist en we het toen ook iedereen moesten vertelen dat het niet goed was
    Maar ik was met me ma weg geweest en had savonds echt een emo uitbarsting tegen haar dat ze me aan keek en zo zij ben je zoms zwanger en kon toen geen nee zegen hihihi
    Voor me pa een een kaartje zelf gemaakt
    Met de text
    Ik ben nog maar heel klein maar wil je van af november mijn opa zijn
    Ik ben wel nog heel klein dus de vraag van mijn papa en mama
    Hou het nog wel even geheim

Je had zijn reactie moeten zien hihihi die glimlag en die twinkelende ogen
    En er na gelijk ja maar had je moeder hier niet bij moeten zijn
    Ik zo ne want die weet het al
    Zecht die hoe kan dat nou ze heeft me niks verteld
    Ik zo nee hihihihi dat wilde ik zelf doen

Me vl samen naar zijn moeder geweesten het daar verteld
    En mijn zus met pasen verteld

Mijn schoonpa verteld toen hun terug kwamen van vakantie

En met me shoon zusjes en zwagers alemaal 1 voor 1 een afspraak gemaakt om het daar te vertelen
    En met 12 weken op moederdag via facebook bekend gemaakt

En dat was het ik heb wel gemerkt dat je dan zo blij ben dat het gewoon wil vertelen hoe je het ook doet blij zijn de ouders toch wel

15. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik echt een superleuk idee.. ik ga deze even opschrijven
    Tnx

16. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Wij gaan over 2 weken naar de Efteling met de familie (stond al gepland), dan ben ik op 1 dag na, 13 weken.
    Ik heb kaartjes met een kikker erop gemaakt waarop staat: "Geef de kikker een kus en je veranderd in een...." en binnenin staat "Opa, Oma, Tante, Oom etc", met daarnaast een foto van de echo.

Ik ben heel benieuwd hoe ze zullen reageren....

17. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Wij hadden slabbetjes gekocht met daarop: Jullie worden opa & oma!

Wat is de reden waarom jullie het pas met 12 weken aan jullie ouders vertellen?
    Hier wisten ze dat we er mee bezig waren en daarbij denk ik dat vooral mijn moeder het niet leuk had gevonden als ze het 'dan' pas wist. Ze heeft altijd gezegd mocht het misgaan wil ik er ook voor jullie zijn.
    Maar goed dat is mijn pers. Verhaal/reden. natuurlijk. En ik vind het heerlijk om het met hun te delen:)

18. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Leuke ideen allemaal!!!
    Wij fan het zondag vertellen met vaderdag. Omdat we met moederdag positief getest hebben ik ben dan 9 weken en een paar dagen. De aanstaande opa,s moeten een opa masker opzetten. Krijgen een leesbrilletje en een wandelstok. Wij vragen ze dan en hoe zie je er nu uit?? De link opa of oud zal gelegd worden. En dan vertellen wij dat ze vanaf januari echte opa's en oma's worden! Vind het wel grappig verzonnen. En ze zullen zeker gaan huilen want ze weten niet dat we bezig waren.

19. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    haha dit is nou ook iets waar wij ook al wel is overna denken,
    ik zou ze dan allemaal uitnodigen bij ons voor een kopje koffie en dan heb ik een hele mooie zwitsal taart gezien met de tekst in blijde verwachting,

en mijn man wil graag een tshirt met deze tekst
    i
    kw
    or
    dpa
    pa

haha de schat

20. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ahhh waar is de "vind ik leuk"-knop als je die nodig hebt? :D Leuke ideeën allemaal!

Deel Deze Pagina