We overwegen om voor een feestdagen een Wobbel te kopen voor onze kinderen. Is het zijn geld waard of niet. Onze kinderen zijn dan bijna 7, net 5 en 10 maanden.
(deze topics monden meestal uit in: "wat een onzin ding, zoveel geld voor een plank, blabla.. ) Wij hebben een wobbel en wij zijn er heel erg blij mee. Beide kindjes hebben een motorische achterstand en door de wobbel kunnen ze thuis heerlijk oefenen. Ze gebruiken hem voor van alles. Schommel, evenwichtsbalk, berg, brug, glijbaan, opstapje, stoel enz enz. We hebben echt getwijfeld of we er een zouden kopen, door de hoge kosten. Maar nog geen moment spijt gehad. Onze kinderfysio is ook echt helemaal blij dat we een wobbel hebben
(haha, we zullen het zien ) Het geld is ook hetgene wat me tegenhoudt en waardoor ik het meest twijfel.
Hij lijkt mij geweldig en wij overwegen ook om er een aan te schaffen. Maar inderdaad wel heel veel geld. En hoelang vinden ze zo'n ding leuk? Ook ben ik bang voor schade aan de meubels (als ze daar met dat ding tegenaan komen). Is natuurlijk alleen voor gebruik in huis. Gezien de leeftijd van jou kinderen kunnen ze er nog wel enige tijd gebruik van maken. Ze zien er ook heel mooi uit. Misschien kan je dit als gezamenlijk cadeau voor sint en kerst kopen? En dan verder alleen wat goedkope kleine dingen erbij. En vraag eens wat ze er zelf van vinden.
Ik heb er 1 besteld voor Sinterklaas. Gezamenlijk kado voor de kinderen. Maar ik werk ook als gastouder dus kan er echt jaren mee doen met heel veel kindjes. Het lijkt me een ideaal ding voor evenwicht oefeningen en fantasie spel.
Ik denk dat er wij er ook eentje gaan aanschaffen. Hij is zo creatief. het wordt vast een bruggetje voor hem, voor de autootjes, voor de lego poppetjes. Als ik een tip mag geven, er is een website waar ze een "nep" Wobbel verkopen, niet zo duur, en ook gewoon goedgekeurd!
Wobbel is niet de uitvinder van "zo'n plank". Houd van Hout is een bedrijfje dat onder de naam Boog ook zulke planken maakt. Ze zijn te vinden op FB, Ook in 2 verschillende maten en een stukje betaalbaarder. Ok , toegegeven, iets minder gelikt dan de Wobbel (en niet met vilt/kruk te krijgen). Ik vind ze wel heel mooi. Ik twijfel om 2 maten Bogen te kopen, of 1 Wobbel met vilt. Ben er nog niet uit. Inderdaad ook voor de feestdagen.
Thx voor de tip, die zien er ook wel leuk uit. Ik weet alleen niet hoe het zet met je bescherming van je vloer, zonder vilt.
Erg leuk maar mijn oudste dochter zou echt niet weten wat ze ermee moet. Ik denk dat het wel een beetje van je kind afhangt of zoiets een succes is...
Ik denk dat het meer van de ouders afhangt 😋 Ik ben alles behalve creatief/fantasierijk ingesteld en ik kan mij bij heel veel houten speelgoed, op een paar basic dingen na, niet echt voorstellen welke mogelijkheden er mee zijn. Mijn man, en eigenlijk vooral mijn schoonmoeder, zien dat wel en nemen die kinderen daar in mee, waardoor zij er nu ook zelf van alles mee doen. Terwijl als ze het van mij zouden moeten hebben, ze ook na 5 minuten het laten liggen en verder gaan met iets anders 😋 Natuurlijk hangt het ook van de kinderen af hoor, hier is zoontje ook meer van het ontdekken dan dochter.