Vroeger was alles beter...

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Waaraan heb jij goede herinneringen? Wat was er vroeger beter? Denk aan TV-series, films, spelletjes, mode, gerechten, producten... Het mag van alles zijn!

Wat ik vroeger beter vond...
    Vroeger had je van die pakjes om yoghurt mousse te maken. Moest je poeder in yoghurt doen en mixen, heerlijk!

Vroeger had je ook kinder (met name meisjes)broeken die recht waren of iets uitlopend ipv skinny..

Verjaardagen/etentjes zonder dat iedereen constant op zijn telefoon zit. Toen kon je nog fatsoenlijk met elkaar gesprekken voeren.

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    'Vroegah' kon je gewoon straalbezopen raar doen in de kroeg, zonder dat je gelijk op facebook, youtube, instragram en twitter terug te vinden was :D

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Die echte Disney-films. Alhoewel ik Frozen nu ook wel erg leuk vind.

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    de series bh 90201, Friends
    dat soort series mis ik wel

de muziek wij hadden madonna, michael jackson
    tegenwoordig hebben ze justin bieber??

en inderdaad zonder social media, internet was het toch echt heel anders
    en ik heb echt het gevoel dat er vroeger veel meer werd buiten gespeeld
    en dat de sfeer gemoedelijker was

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat alles vroeger beter?

Nou haha vind van niet. Haat winkelen dus ben dol op internet shoppen. Van deur tot deur.
    Altijd te bereiken. Soms na deel maar vind meer voordeel.

Wat vroeger beter was misschien meer het sociale. Nu meer alles individueel. Minder saamhorigheid lijkt het wel.

Ben echt opgegroeid zonder Internet mobiel zonder computer zonder magnetron ,

Terug naar vroeg nee liever niet.

Muziek vond ik wel beter ben dol op de jaren 70/80/90 muziek.

6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Quote van mijn oma: vroeger was niet alles beter, maar anders.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    vroeger toen de kratten heineken nog geel waren en de seks nog vies!

beter weet ik niet. het leven was wel simpeler denk ik. al zeiden ze 20 jaar geleden ook al dat vroeger alles beter was dus dat hou je toch.

wat ik mis van vroeger/beter vond.

er waren leukere programmas op tv

medisch centrum west
    de comedys als kees en co, samsam
    vrouwenvleugel
    love letters
    beverly hills idd
    zulk soort geneuzel

vroeger had je van die gele en bruine vla uit flessen. als je zon fles dan omdraaide hoorde je echt bloep bloep als je vla in je schaaltje viel, lekker was die!

er was meer gezelligheid in huis denk ik door gebrek aan allerlei multimedia

het vroor veel vaker. ik schaatste elke winter!

vast nog 1000 dingen meer maar dit is wat me zo te binnen schiet

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat ik vroeger leuk vond zijn alle echte getekende tekenfilms. Alles moet tegenwoordig in dat nep 3d achtige iets gemaakt worden.

Die filmpjes bijvoorbeeld van Winny the Pooh dat vond ik altijd zo prachtig om te zien maar als je de Winny the Pooh van tegenwoordig ziet dan vind ik het er echt niet zijn. Heb ik trouwens met veel programma's. Zo zonde

En je had ook veel meer variatie in TV programma's, nu zijn het tegenwoordig ( naar mijn gevoel ) alleen maar talenten shows op allerlei verschillende niveaus. Blegh.

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Vroeger was het beter omdat ik toen op zondag gewoon tot 13:00 uur in mijn bed kon blijven liggen, maar goed dat heeft niks te maken met het jaartal maar met kinderen 😝

Wat ik vooral mis is het jong en naïef zijn, dingen nog niet zo goed begrijpen, waardoor alles goed en zorgeloos lijkt. De ogenschijnlijke onuitputtelijke moederliefde. Is het de verandering va de tijd of is het het inzicht dat niets is wat het lijkt?

Al vond ik vroeger dino baby's en bobbys world wel echt te gek!

En de komst van smartphones is verschrikkelijk!

10. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Vroeger toen we nog van geen kwaad bewust waren en nog maar weinig vervelende dingen hadden gezien of mee moeten maken..

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat ik beter vond is dat er meer gecommuniceerd werd buiten je smartphone. Bijv in de pauze met collega's zit iedereen de helft van de tijd naar zijn scherm te staren.
    Je praatte ook iets uit face to face of via telefoon ipv whatsapp.

Verder kan ik even niks bedenken. :)

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mini playbackshow vond ik zooo leuk.
    Eigenlijk alle tv shows van vroeger vind ik leuker.
    Nog ouderwets knikkeren, elastieken enz.
    En Nathalie op tv ook zo leuk.

13. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier in ons dorp hebben we een melkboer die heeft die bloep bloep flessen nog heerlijk !!!
    Ook verse melk en flessen chocolademelk doen het hier goed ..

14. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ja.

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    De oude onschuldige tekenfilms
    alfret j kwak, robinson troetelbeertjes de oude winnie babara pappa mama.
    de eerste reeks pokemon.

Belletje lellen
    aanbellen bij iemand omdat je een lekke band hebt. Nu kun je zelf bellen.

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Dat iedereen vroeger nog smakelijk ging lachen als iemand een grapje maakte dat Zwarte Piet ooit nog wel eens als racistisch bestempeld zou worden.

De Honeymoon quiz

Dat alle Disney-films om de zoveel jaar in de bios kwamen en dat je dan helemaal superblij kon zijn als je hoorde dat bijvoorbeeld Assepoester weer kwam. Want je had ze toen niet allemaal gewoon maar op video :)

De top 40 op tv kijken, en dan hopen dat er achter je favoriete nummers een tv'tje stond, want dan werd de clip uitgezonden :D

De my little ponies waren vroeger veeeeeeel leuker!

Je kon de tv aanzetten zonder dat er een talentenjacht bezig was.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ja klopt, wij hadden ze ook van de melkboer. :) maar die is hier dus allang niet meer:(

18. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    -De kinderen voor kinderen met een heel verhaal eromheen, bv met Herman van Veen.(gelukkig heb ik de box met 25 jaar kinderen voor kinderen, kids kennen veel liedjes van vroeger)
    -Bollino vla karamel met mokkabolletjes
    -pistache vla
    -letterpatat
    -Nintendo Nes (staat hier nog werkend in de kast en speel er af en toe op)
    -minder nieuws op tv, waardoor de angst ook minder was
    -ziekenfonds
    -minder egoïsme en meer sociale controle
    -leukere series zoals al genoemd werd (kees en co, medisch centrum west, sam sam, zonnetje in huis). Op dit moment vind ik alleen dr. Tinus leuk

19. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik zag m al voorbij komen, dat niet alles gelijk op social media geplaatst werd! Idd toen kon je nog een avond doorhalen in de kroeg zonder dat je belachelijk gemaakt werd op internet.

Sowieso de social media, alles moet tegenwoordig gedeeld, verteld, geshowd en beoordeeld worden via allerlei social media.
    En toen kon je ook nog gewoon kletsen en ergens eten ed zonder dat iedereen om de minuut z'n tel moet checken.
    Ik heb daar sowieso zo'n hekel aan.

20. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik vind vroeger beter..omdat er meer te doen was voor de kinderen. Ik zelf ging na naailes meiden club. Ik deed mee met playback shows.kinderdisco s.disco zwemmen en schaatsen. Je kon mee doen met toneelstukken zulke dingen allemaal en nog wel veel meer.

Deel Deze Pagina