ik had al bekkenpijn (ook voor de zwangerschap) maar sinds enkele dagen heb ik enorm last van mijn onderrug. Voornamelijk rechts. Niet constant maar echt scheuten die me mijn adem benemen. Fysio kon er niet zoveel mee.. Ik let al goed op mn houding omdat ik bekend ben met de bekkenpijn dus waar kan dit vandaan komen? Is het ‘normaal’ ? Oeff als ik zo nog 10 weken moet ..
Ik heb dit ook gehad toen ik nog werkte. Bij mij zat de pijn voornamelijk in m'n rechter si gewricht dus laag in de rug. Uiteindelijk bij de osteopaat terecht gekomen omdat de fysio niets meer kon doen, kon uiteindelijk niet eens meer de oefeningen doen zonder dat ik berging van de pijn. De osteopaat heeft flink wat verlichting kunnen geven. Ik snap alleen echt nog steeds niet hoe hij het gedaan heeft, maar het werkt dus dat is wat telt. Daarnaast dus ook minder gaan werken, 50%. Nu heb ik nog af en toe flink pijn maar niet meer elke dag elke avond dat ik niet meer wist hoe ik moest staan of zitten .
Ik had extreme bekkeninstabiliteit en 1 van de klachten was dat ik pijnscheuten had vanuit mijn onderrug, door mijn bil naar mijn bovenbeen. Ik kon dan niets. Ik heb ze soms nog (dochter is bijna 2), maar een stuk minder. Echt een teken om rustig aan te doen. Sterkte ermee!
Hier vanaf week 11 al bekkeninstabiliteit, en dat begon ook met pijn in de onderrug. Stoppen met werken hielp gedeeltelijk (ik deed fysiek vrij zwaar werk), maar inmiddels heb ik goede en slechte dagen. Op de slechte dagen strompel in jammerend door het huis vanwege de pijnlijke steken in mijn onderrug. Ik ga regelmatig naar de fysio en die masseert wel de spieren wat los, maar verder kan zij ook niet echt meer iets doen. Ik hobbel dus maar verder tot de bevalling...