Ik vroeg me af, ik weet nog niet precies hoe lang mijn cyclus duurt bij mij is het nogal onregelmatig. Maar vroeg me af, is het zo geregeld in je lichaam dat je rond je eisprong meer zin hebt om te klussen? Mijn vorige cyclus duurde 54 dagen en zaterdag zat ik dus op dag 27. Vanaf deze week heb ik minder zin om te klussen en de vorige weken veel meer. Wel heb ik sinds een dag of 3 elke dag een klein beetje bruinig/rozige afscheiding en vandaag alleen bruin en ook een beetje ongikrampen. Probeer een beetje uit te vinden wanneer ik vruchtbaar ben. Ik vind dit best moeilijk te peilen met zo'n onregelmatige cyclus.
Hoi hoi, Ik merk er niets van, tis meer dat ik mijn eisprong niet wil missen hehe Misschien kan je ovulatietesten gebruiken of gaan tempen om zo je cyclus een beetje in de gaten te houden. Veel succes, hoop dat je snel zwanger mag worden.
Hoi Hoi..... Ook ik ben er nog niet uit hoe mijn cyclus verloopt. Werd eerste keer na het stoppen met de pil na 38 ongesteld, dus ik ga er maar van uit dat ik nu ook weer na ongeveer 38 dagen ongesteld wordt, maar zeker weten weet ik het niet..... Ook ik vind het dus lastig te bepalen wanneer je nu op het meest vruchtbaar bent. Mijn vriend en ik klussen daarom maar zo vaak mogelijk......hopen dat het een keer raak is...... Moet wel zeggen dat ik er meer zin in heb.......Was vorige keer ook zo na 14 dagen......Nu is het weer 14 dagen geleden dat ik ongesteld ben geweest en weer klussen we wat af......Ofdat dit dan meer vruchtbaarste dagen zijn, geen idee..... Afwachten dus.... Succes met zwanger worden, zie dat je ook nog niet zo lang bezig bent......
Ik heb dan juist minder zin. Maar dat zal wel komen omdat er een bepaalde druk op ligt omdat het dan de belangrijke dagen zijn en het als "moeten" wordt ervaren. Ik ga proberen om er minder op te letten en ben ook eigenlijk nooit meer hier op het forum. Grtjs, Aleida
Ik heb dan wel meer zin dan anders ja. Merk aan mezelf dat ik dan ook ineens meer naar mannen ga kijken dan normaal. (haha, ja ik weet het, beetje vreemd, maarre ik kijk alleen hoor)
hai hai k heb daar ook last van, en vooral het kijken naar andere mannen ja maar net wat je zegt het blijft bij kijken. pak me eigen mannetje wel gr kreeft
Ik heb altijd wel meer zin rond mijn eisprong. Maja mischien ook wel omdat het 'moet' en we ons op dat moment weer moeten bewijzen. Ik heb net een positieve ovulatietest gehad, Joepie! Vanmorgen al geklust, morgenavond, dinsdagavond en woensdagavond. Wat denken jullie, zal 't vanavond nog nut hebben? Niet dat we het teveel doen ivm het zaad. Maja doe het liever een keer te vaak dan helemaal niet...
Ik kwam er door ovulatietesten achter dat ik dan juist minder zin heb Ik voel mijn eisprong goed; voelt een beetje als menstruatiepijn en daardoor heb ik wat minder zin. Uiteindelijk, na 13 rondes, kwam ik erachter dat ik dan juist wel zin zou moeten hebben . Toen ik dat doorhad was ik (waarschijnlijk toevallig) in 1 keer zwanger.
Ook hier meer zin! Ik voel mij eisprong ook, dus dat is wel erg handig. Sjanie, wij doen het vlak voor de eisprong inderdaad niet dagelijks ivm de kwaliteit van het zaad. Vanaf een week voor de eisprong om de dag en dan ook op de dag zelf en erna. Dat is ons schema in ieder geval. Twee keer zwanger mee geworden, nu alleen nog een keer met een goed vervolg. Nu eerst even afwachten hoe mijn cyclus zich herstelt...
Ik ben nog niet zo lang bezig (ronde 2) maar verbaas me altijd over een aantal dingen.......Iedereen is hier zo bezig met wanneer je het beste kunt klussen.....Ik snap best dat je dit bijhoudt (doe ik ook) en zeker ook als je al lang bezig bent.........maar zit er nergens meer spontaniteit in? Mijn vriend en ik klussen wanneer we willen, dus ook in de niet-vruchtbare periode..........Sta ik hier alleen in, of ben ik nog vreselijk naief omdat ik pas bezig ben.....vroeg me dit af......bedoel het absoluut niet vervelend, maar het valt me zo op dat iedereen schema's bij houdt en dus klust op de vruchtbare dagen.......
Nou, wij doen het ook gewoon wanneer we zin hebben, maar omdat ik mijn eisprong goed voel en een regelmatige cyclus heb zouden we gek zijn als we het dan niet even wat vaker doen En we voelen het absoluut niet als moeten, dus wij vinden dit een prima oplossing.
Tuurlijk heb je gelijk dat je het rond je eisprong wat vaker doet.....dat doe ik ook (als ik tenminste ooit mijn eisprong ga voelen, al denk ik dat ik hem vandaag gevoeld heb)...... Maar vaak lees ik alles over ingewikkelde schema's en het klussen alleen rond de eisprong....... Het moet toch ook spontaan blijven.....Ik klus wanneer ik wil, en let dan echt niet op het feit of we misschien moeten wachten tot de vruchtbare periode vanwege het zaad of dergelijke.........Maar ook ik hou het natuurlijk bij...........wat we kunnen sturen moeten we toch helpen.....
Het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat we ons aan allerlei tijdstippen schema's moeten houden. Maar je bent maar een paar dagen per maand vruchtbaar dus ik wil die dagen wel goed benutten, want elke maand is er één te veel. De niet-vruchtbare dagen is natuurlijk bij ons ook spontaan maar rond de eisprong wil ik het toch wel een beetje goed 'plannen' om een zwangerschap te vergroten.
We klussen allemaal vrolijk verder.......hoop dat ik snel een regelmatige cyclus krijg, zodat ik het allemaal wat beter kan plannen.....Nu is het vooral gokken en van vorige maand uitgaan......... Succes allemaal!