Heb een ander wasmiddel, ander verzorginsproduct of misschien zelf een andere parfum gebruikt? Ik vind het er namelijk uit zien als een allergische reactie. Zie hier de reactie die we bij mijn zoon kregen na het gebruik van uierzalf op een droog plekje op zijn bil. Wat ze op haar arm heeft ziet eruit als Atopisch eczeem, dat heeft mijn dochter in haar nekje. Mijn tips - vaselinne lannette voor de droge plekjes (kun je los kopen maar ook op recept van de ha krijgen zodat het vergoed wordt) - gebruik als wasverzachter azijn, haalt de zeepresten goed uit de was, was wordt gewoon zacht en het ontkalt je machine ook nog eens. - gebruik zeepvrije producten (mildeen van de aldi is ook ph nutraal) - gebruik je iets nieuws smeer er een beetje van in de oksel van je kindje voor het gaat slapen dan kun je de volgende morgen aflezen of er een reactie is. Groetje sAnita
Ja dat dachten wij ook bleek Kylian hier toch ook allergisch voor te zijn 8), hij is trouwens ook allergisch voor zonnebrand middelen
pluk, kylian is ook zo gevoellig? pfff. dan is het zoo lastig, er zit altijd iets in die spullen waar hij niet tegen kan. ik dacht, papa had zo een andere wasmiddel gekocht van aanbieding, witte reus heette het, in plaats van persil die ik altijd gebruik. dat was de oorzaak hier misschien. maar goed, het was eczeem volgens ha. en het is nu bijna helemaal weg met koelzalf en geen wittereus.
Hier doen de producten van de Lidle het goed (misschien omdat het duits is van oorsprong en de producten zijn dan misschien ook wel duits en misschien wel anders van samenstelling) Wassen doen we met de poeder van de lidle (zo'n hele grote doos), als wasverzachter gebruiken we azijn (was wordt zacht, zeepresten worden goed verwijderd, wasmachine wordt ontkalt en het is goedkoop ) Zonnebrand, we gebruiken die die voorgeschreven was door de huisarts maar dat is maar fac 10. Ik heb rossige kids met lichte huid dus factor 10 zet geen zoden aan de dijk. Toen die van de Cien geprobeert (Lidle) en daar reageert hij niet op en kan mama lekker factor 50 smeren. De producten van de vaseline (bodylotion) gaan hier ook goed en hij wast zich met de Mildeen van de aldi (voordeel is dat je hier ook je haren mee kunt wassen) Deodorant gebruikt hij gelukkig nog niet en ik draag zelden parfum. Maar nieuwe dingen worden altijd eerst in zijn oksel uitgeprobeert, op school hangt de waarschuwing dat ze hem niet zomaar wat op mogen smeren (zomers heeft hij zijn eigen zonnebrand bij zich) maar ondanks dat hadden ze hem wel een keer wat vallen en stoten gel van de vsm opgedaan. Gelukkig geen reactie gehad.
Kan kloppen hoor, Kylian kreeg ook pas eczeem na een flinke allergische reactie op de zonnebrand. Je hebt de foto van zijn bil gezien zo zag zijn gezicht en hoofd (want die van mij hebben dun haar dus ik smeer ook altijd de hoofdhuid in) er dus ook uit.
Eczeem hoeft niet altijd te jeuken idd. Noor had er relatief weinig last van terwijl ze behoorlijk onder de eczeem zat. Ze had alleen last van haar onderbuik. Daar zaten blaasjes en haar luier schuurde er langs. We kunnen het redelijk onder controle houden met Lanette creme (wil graag de hormoonzalf zo lang mogelijk uit stellen), maar zoals nu krijgt ze 3 kiezen en een tandje in 1x door en hups, gelijk weer een flinke uitbraak. En idd, niet te vaak in bad en geen geparfumeerde lotions gebruiken.