Waarin gooien jullie je luiers weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muisje14, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Waarin gooien jullie je luiers weg?

Eigenlijk moet je ze in de vuilinisbak gooien maar wij gooien ze vaak in de kliko. Scheelt toch weer in de vuilniszakken. Is wel niet helemaal milieuvriendelijk :)

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben een grijze kliko voor het huisafvuil en een groene voor gft.
    Dus wij gooien ze gewoon in de grijze kliko.

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

in de grijze kliko :)

4. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Wij hebben speciale recycle zakken van het cb. Hierin gaan de pampers en deze kunnen we naar een verzamelpunt in de buurt brengen.

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de grijze kliko (soms in de groene als de grijze "uitpuilt")

6. adi

adi Niet meer actief

Hier kopen wij speciale zakken bij de gemeente en kunnen de luiers daarin gratis afgeven bij de milieusstraat.

De afval in de kliko's betalen wij namelijk per kilo. En als ik daar luiers in gooi ben ik binnen 3 maanden failliet ;)

7. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Wij doen de pampers in een vuilniszak en brengen deze vuilniszak naar de milieustraat. Deze kunnen we daar gratis inleveren.

8. Tink

Tink Niet meer actief

Gewoon in de grijze kliko inderdaad, zo gauw de pedaalemmerzak op de kinderkamer vol is, gaat ie in de kliko.

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    in een vuilniszak en dan brengen we ze naar een luiercontainer

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben een vuilnisbakje buiten staan en daar verzamelen we ze in. Zodra de normale zak weg gaat gaat die mee. Althans dat is de bedoeling :D

11. fafje

fafje Niet meer actief

in luierzakjes en dan in vuilniszak op het portiek in onze meterkast!

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Doe ze alsjeblieft niet bij het GFT is zooo slecht voor het milieu :(

"Wegwerpluier goed afdanken
    Het is bijna nooit toegestaan om wegwerpluiers in de biobak te gooien (ook niet als de fabrikant dit wel suggereert). In enkele gemeentes kan het wel (Almere, Zeewolde en Smallingerland), maar informeer altijd tevoren bij uw gemeente. Sommige gemeenten zamelen luiers bijvoorbeeld wel apart in, maar niet via de biobak.
    Als u de luiers in de biobak mag gooien, of apart kunt inleveren, dan worden ze vergist tot compost. Gebruikte luiers die bij het huishoudelijk afval belanden, worden verbrand. Die verbranding levert gedeeltelijk nuttige energie op, maar ook uitstoot van broeikasgassen."

Milieucentraal

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In de grijze kliko.. We hebben hier in de buurt geen verzamelpunt o.i.d. Milieustraat is me te ver rijden (half uur voor een paar zakken luiers gaat me iets te ver)

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde...

15. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hier gaan ze gewoon de prullenbak in, die staat in de keuken. Ruik der niets van :)

16. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    ik wist niet eens dat je ze apart kon inleveren?!

hier gaan ze dus de grijze kliko in...

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij werken hier in Duitsland nog met "zakken", wel gescheiden hoor. Maar ja, de luiers horen bij het restafval. Dus zodra de luieremmer vol is, dan is het een kwestie van overhevelen in de grijze zak en op maandagochtend gaat deze aan de straat.

Toen we nog in Brabant woonden had je in onze woonplaats inderdaad inzamelpunten voor de luiers. Daar betaalden we ook per kliko-leging, dus kan me voorstellen dat ouders met kinderen in de pampers gretig gebruik van maakten. Voor ons was dit toen niet aan de orde.

18. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ze gaan eerst in een luieremmer naast de commode (wat stinkt dat enorm zeg! maar elke keer naar de grijze bak lopen is ook zoveel gedoe hihi) en als de zak vol is, gaat deze in de grijze bak.

19. adi

adi Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat het stinkt! maar stinkt de babykamer dan niet constant naar (oude)poep?
    Toe ze hier heeel klein waren (de eerste weken) hadden wij de luiermand op de zoldertrap staan, en die werd paar keer per dag geleegd.

Maar tegenwoordig gooi ik meteen na de verschoning de luier door het raam in de achtertuin (ik kan die stank echt geen seconde binnen verdragen hahahah). Daarna loop ik naar beneden en doe de luiers in de luierzak in de tuin.

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    hahaha hier hetzelfde. Onze commode staat in de hoek en meteen daarnaast (in mijn rechterzij) zit een deur. Aan de andere kant van de muur (in het verlengde van de commode is het trapgat. Hier dus in een beweging het trapgat in (is nog minder werk dan in een luieremmer:D)

Eenmaal beneden gooi ik ze buiten in de afvalemmer met het restafval.

Deel Deze Pagina