Hoi dames. Nou wat ik gisteren heb gezien heb ik nog nooit gezien. Nu ben ik een heel vredelievend persoon die nooit in zo'n situatie terecht gekomen is, gelukkig, maar hier schrok ik dus wel even van. Nou, wij zitten dus op het gemakje achter in de tuin te te kletsen met mijn schoonouders en schoonzus. En er komt ineens een kabaal van onze achterburen vandaan. Er werd gegooid met deuren en spullen en glas. Hoor ik die man roepen: vuile vieze k.. hoer! Ik dacht dat die mensen buiten stonden, dus nieuwsgierig als Ik ben naar boven gegaan om te kijken wat er gaande was. Die mensen zaten gewoon binnen met ramen en deuren dicht! Onze tuin is groot, maar hij tuin is nog groter dus er zat best een flinke afstand tussen en het feit dat die mensen binnen zaten en wij alles letterlijk konden horen vond ik niet helemaal normaal. Nou die kerel ging dus helemaal lijp! Schreeuwen, gooien met spullen en glas, smijten met deuren, stampen op de grond, grote agressieve gebaren maken. Die vrouw stond te huilen en raapte glas van de vloer. Er zat een puber aan tafel die zich niet durfde te bewegen. Op een gegeven moment loopt die kerel naar een kast en smijt dis deur zo hard dicht dat die meteen weer open sprong. De vrouw loopt naar de kast en volgens mijn man kreeg zij toen een klap. Dat heb ik niet gezien, ik keek net even weg. Even later gingen de gordijnen dicht. Toen heb ik de politie gebeld. 0800-8844 deed het niet, dus toen maar 112 gebeld. Ik wist wel de straat maar niet het huisnummer. Dus de agent is hier in de slaapkamer wezen kijken waar het was. Het duurde een uur voor ze er waren! En al die tijd ging het door. Wat hadden jullie gedaan? Politie bellen of laten gaan? Trouwens best imposant een agent in uniform in je slaapkamer.. Dat was geen kleine jongen zegmaar..
Zou zeker hetzelfde gedaan hebben!! (Maar het kan zijn dat 0800-8844 het niet doet, want moet het geen 0900-8844 zijn?)
Whoei heftig! Is de politie uiteindelijk bij de achterburen aan de deur geweest? Ik weet niet wat ik gedaan had. Maar wat jij hebt gedaan lijkt me niet verkeerd hoor. Ik probeer me alleen in te beelden als ik gruwelijke ruzie met mijn partner zou hebben hoe vreemd we zouden opkijken als de politie dan aan de deur zou staan. Maar wij zijn niet agressief naar elkaar, gaan niet zo heftig los met kids erbij, en zo te lezen was dat daar wel het geval, dus dat is toch anders...
Ja nou ik hoorde dus van de buurvrouw dat die kerel wek vaker los gaat tegen zijn vrouw. Ik heb ze nooit gehoord. Maar vooral het feit dat er nog een kind aan tafel zat.. Volgens mijn schoonvader was die man dronken. Hij zag hem door de keuken zwalken.
Dit idd. Ik zou zelf ook niet zo gauw ingrijpen maar ik vind wat jij beschrijft toch wel erg heftig. Ik vind dat je juist gehandeld hebt door te bellen! Persoonlijk zou ik hartstikke dankbaar zijn dat iemand het lef heeft gehad.
Ik heb ook weleens de politie aan de deur gehad voor huiselijk geweld. Overburen hadden mijn vriend met dingen naar mij zien gooien en hadden een vuurwapen horen afgaan.... Ik moest mee in een aparte kamer van mijn eigen huis en mijn vriend ook...kreeg een heel verhoor en ze zagen ook dat er eigenlijk niks was. We waren namelijk verhuisdozen aan het verscheuren en voor de grap gooide mijn vriend een doos naar mij toe. Het scheuren hebben ze vast aangehoord voor het afgaan van een vuurwapen ofzo. In ieder geval ben ik zelf wat huiverige met bellen na dat incident...of ik moet echt zeker weten wat ik zie en hoor of ik moet horen/zien dat er vaker uit de hand gelopen ruzies voorkomen.
Ik had in deze situatie ook gebeld. Schandalig trouwens dat het een uur duurde eer de politie er was.
Dan voel je je wel lullig ja. Maar goed, ts hoorde gescheld en geschreeuw en er zat een kind/puber bij.... dat is wel wat anders.Ik denk dat ik in zo'n geval ook wel een melding had gedaan. Of bij politie of bij een wijkagent.
Goed dat je hebt gebeld! Misschien dat ze het kunnen gebruiken als de vrouw of puber een keer aangifte doen of er weer iets aan de hand is.
Maar toch he, als er wel aan de hand was wat de buren dachten, was je waarschijnlijk wel blij geweest dat er gebeld was. Of niet? Ik zie het in ieder geval als een teken van bezorgdheid en betrokkenheid, niet om iemand dwars te zitten met een onnodig verhoor. Ik had ook gebeld hoor TS, goed gedaan.
Lijkt me nogal logisch dat je dan 112 belt. Als jouw man degene was geweest die zo idioot schreeuwt en met spullen gooit zou je ook willen dat iemand heel snel 112 belt i.p.v. het geen spoed nummer.
Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Ik moest trouwens wel lachen om je laatste zin. Kreeg er bijna dubbele gedachten bij...