extreme luieruitslag wat te doen ? *icl foto*

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kaaskroketje, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    daktozin gebruik ik nu dactacort heb ik voor meelf eens gehad
    was al aan het denken voor dermatoloog

2. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    voel me echt een slechte moeder :(

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

Mijn dochter zag er ook zo uit. Na een paar dagen smeren met daktarin en overstappen op een ander merk luiers ging het eindelijk weg. Van de week waren de ah luiers op en toen weer eens kruidvat luiers gebruikt en gelijk weer knalrood! Mijn meisje kan dus echt niet tegen kruidvat luiers.

4. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    AH heb ik hier niet , is Pampers goed ?
    oudste 2 nooit problemen gehad met Kruidvat luiers maar nu pff

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Pampers gaat hier ook goed. Maar gebruik meestal ah, zijn een stuk voordeliger

6. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    woon in BE , en AH is hier niet dichtbij (zijn er in het land ergens wel hoor) en hebben geen auto
    heb wel een delaize in de buurt

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wow!!! Zo erg heb ik het nog nooit gezien. Wat zielig voor je meisje. Heeft ze er zelf ook erg last van? Wil je veel sterkte wensen en hopelijk vind je snel het wondermiddel.

8. XoXo

XoXo Niet meer actief

Probeer anders eerst pampers een tijdje in combinatie met een schimmelzalf. Hopelijk is je meisje er snel vanaf. Sterkte x

9. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    heftig he voel Me zo slecht ... Ja ZE heeft er last van probeer het te verzachten en zet haar ook soms in een donut kussen of als ZE op schoot zit ga ik in kleer makers zit zitten zodat der billetjes geen opervlak raken ,

10. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    pamper check en welke dan ?
    baby dry , Active fit , ... ? Je hebt nogal wat keus tegen woordig helaas

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Je moet jezelf niet slecht voelen of zeggen dat je je een slechte moeder vindt. Dat is echt niet zo. Je kan hier toch ook niks aan doen? Je zoekt naar oplossingen en probeert op alle mogelijke manieren de pijn voor je meisje te verzachten, dat maakt je toch een geweldige mama? Kop op meis!

12. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    vind het zo vreselijk , ZE heeft pijn en last maar ik kan het niet weg nemen

13. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    oja ZE is ook nog mijn vrolijke moppie hoor , ZE speelt en lacht en kruipt vrolijk . ZE huilt niet alleen gelukkig

14. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Oef hier ook zo erg gehad. Sneu he.

Hier hielp het om over te stappen naar pampers, niet dat oranje pak maar de paarse of groene.
    Elk uur verschonen en ook snachts. Na elke schone luier insmeren met daktarin met daaroverheen zinkzalf.

Niet te vaak in bad omdat ze dan ging krabben en volgens de huisarts mochten we het alleen schoondeppen na de luier, dus niet wrijven.

Dit heel consequent volhouden. Succes!

15. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    deppen ipv wrijven doe ik al , ok groen of paars ga ik onthouden
    thanks voor de tips dames hoop dat het snel betert , bad is 1 keer in de 2-3 dagen

16. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Toen bij ons daktarin niet hielp kreeg ik een anti-schimmel hormoonzalfje, ik zou dus wel even terug gaan naar de ha :(

Echt heel zielig, hier was t ook gillen van de pijn. Verschonen is nadien nooit meer helemaal goed/makkelijk gegaan.

17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Hier is t ook wel eens zo erg geweest.
    Wat echt hielp was maïzena er op strooien...
    Echt enkele dagen volhouden.

18. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ah gosh :( mij dochter heeft dit ook gehad bij doorkomende tandjes. Maar was napaar dagen gelukkig weg. Heb er maiezena en daktarin of sudo opgedaan. Mijn dochter kon niet tegen pampers.Ben kv gaan gebruiken. Voor de rest doe je het goed allemaal, indd ff h.a belle en zegge dat situstie niet versnderd. Is ook niet prettig voor je kleintje, brand enorm :( s6

19. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Bij ons is het ook 1 x zo erg geweest. Huisarts heeft toen meteen een hormoonzalfje voorgeschreven, anti schimmel, 2 maal daags een heel dun laagje. Toen werd het heel snel minder.

20. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Het was hier vorige week ook zo erg, na een flinke spuitluier (fijn, doorkomende kiezen:x (hoewel de chili con carne van de dag ervoor ook niet hielp denk ik:$)).

We gebruiken normaal gesproken kruidvatluiers voor overdag en pampers voor ''s nachts. Maar als ze zulke uitslag heeft, gebruiken we een aantal dagen alleen pampers (groene pak, baby dry).

Met het verschonen een vochtig hydrofiel washandje met evt. een beetje olie erop (olie zorgt ervoor dat je ontlasting en oude zalfresten gemakkelijk wegkrijgt. We hebben nog die van de kraamtijd, wordt "zoete olie" genoemd).

Zorg ervoor dat je telkens de oude zalfresten weghaalt voordat je nieuwe aanbrengt, dat scheelt ook een hoop.
    Wij gebruiken sudocrème afgewisseld met billenzalf van Weleda.

Regelmatig even in de blote billen laten lopen helpt hier ook. Verder vaker verschonen en een niet te strakke broek/legging aandoen.

Even voor het idee:
    Het was woensdagavond dus zeker net zo erg als bij jouw dochter.
    Nu (dinsdagmorgen), zijn er nog 3 lichtere rode vlekken te zien, maar is het bijna weg. Ik verwacht (gezien de eerdere keren) dat er na het weekend niets meer van te zien is.

Deel Deze Pagina