extreme luieruitslag wat te doen ? *icl foto*

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kaaskroketje, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Mijn kraamhulp heeft me destijds een product uit Amerika aangeraden. Ik heb daar familie wonen, en die hebben het voor mij meegenomen. Heb het nog niet nodig gehad trouwens, dus ik heb er nog geen ervaring mee. Maar mijn kraamhulp zei dat als niks meer hielp, dit het wondermiddel was.

Het heet Desitin.

Which DESITIN® Product Should You Choose?

Hierbij een link, misschien ken je iemand die wel eens naar Amerika reist of kun je het via internet bestellen, bijv. via Amazon...

2. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfde meegemaakt met mijn meisje's billen. Ik smeerde zinkzalf tegen de sterren op en verschoonde haar zo vaak ik kon, maar ze poepte er zo op los dat het onmogelijk bij te houden was. Bovendien kon ik het niet opbrengen om 5 keer per nacht haar te verschonen...(2 a 3 x was maximum). Na een 8-tal weken poepte ze vanzelf minder.

Anyway, de kinderarts van het zh schreef me LASSAR pasta voor, magistrale bereiding door de apotheek. Een wondermiddel! Met alle respect, maar met alle goedbedoelde tips zoals Bepanthen ben je niets. Ik heb toen ook alles geprobeerd. LASSAR smeren en na 2 dagen is het genezen!

3. senta

senta Niet meer actief

Ik heb het plaatje niet meer gezien, maar herken je verhaal wel, hier lag het aan de kruidvat luiers bij onze zoon, hij kon er echt niet tegen, op het kdv gebruikten ze ze toen en op een gegeven moment maar pampers meegegeven iedere keer hele plakkaten op zijn billen zo zielig. Bij onze dochter ook trouwens 1 pak kruidvat luiers geprobeerd en direct foute boel.
    Wij blijven bij de pampers, al werkten etos luiers hier ook erg goed.

Tevens kunnen ze hier beiden niet tegen sudocreme, ik gebruik bepanthen en bij het minste aan roodheid ook direct zinkzalf.

De zalf die wij bij heftige uitslag kregen weet even de naam niet meer, maar die moesten wij erop smeren en eroverheen zinkzalf zodat het afgesloten werd voor de invloeden van ontlasting en de creme de kans kreeg in te trekken.
    Dit zorgde binnen 2 dagen al voor een enorme verbetrering

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Helemaal mee eens!

5. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    weet niet hoe erg het was maar hier hebben we het ook pas erg heftig gehad. We hadden het nog niet eerder meegemaakt dus dan is het uitvinden wat wel/niet werkt. Sudocreme maakte het erger.
    Hier werkte
    - de billetjes afdeppen met een hydrofiele doek zodat ze goed droog zijn.
    - daarna insmeren met bepanthen of een beetje maïzena.
    Dit werkte echt, je zag het vuurrode opgezette echt weg trekken en met een paar dagen was het over.

6. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Het is veeeeel beter !!! Pampers (groene pak ) en de zalf in combi doen hun werk !!!

7. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het ook gehad. Ik kreeg vanuit het ziekenhuis (waar hij toen nog lag) een soort doekjes die stomapatienten ook gebruiken. Het legt als het ware een dun laagje over de (kapotte) huid zodat het afgeschermd blijft van vocht e.d.
    Je ziet er niks van maar het hielp fantastisch.
    Ik zou straks even kijken of ik nog van die doekjes heb. Als je interesse hebt, laat maar even weten. Dan stuur ik je het op.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier tot nu toe geen luieruitslag gehad, maar toen ze aan de diarree was kreeg ze wel veel sneller rode billen. Toen bij elke verschoning ingesmeerd met bepanthen. Gebruik trouwens sinds paar weken ook zwitsal billendoekjes(sensitive), gebruikte eerder die van pampers, maar die zijn zo vochtig, dat ze daardoor soms ook rode plekken kreeg, moest elke keer nadrogen. Nu met zwitsal heeft ze geen last meer.

Je kan trouwens ook Neutral Baby gebruiken, in ieder geval om te wassen, baat het niet, dan schaad het niet.

Veel sterkte!!!

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    stijfgeklopt eiwit!

kloppend op de billen aanbrengen en een flinke dot in de luier. als je het aandurft t liefst een gevouwen hydrofiel als luier gebruiken. ik gebruik nooit zalfjes, altijd dit! heel onze familie trouwens!

Deel Deze Pagina