Ivf vanaf 40

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lamisha1980, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Hey lieve dames,

zijn er hier 40 plussers die ivf of icsi behandelingen ondergaan?
    Hoeveel follikels? En hoeveel spuit eenheden? Hoevaak punctie? En uitbrengst etc?
    Hier eerste ivf poging 5 eitjes 2 terugplaatsingen niet zwanger, tweede ivf poging 2 eitjes geen bevruchtingen.
    Wil graag de derde en laatste poging maar arts zei dat ik ben uitbehandeld en niets meer voor me kunnen doen :cry:

2. Angeline

Angeline Actief lid

12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Hi, geen 40 + maar ik vraag mij wel af of je al een second opinion hebt laten doen?

Wij 3 behandelingen in Voorburg en daarna doorverwezen naar Gent waar ze een hele andere aanpak hebben.

Ik hoor ook goede verhalen over Dusseldorf, waar ze zelfs een stukje verder zijn met onderzoeken en daaropvolgende behandelingen.

Voor nu kan ik niets anders zeggen dan sterkte, en geef niet zomaar op!

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hier een 41-jarige. Toen ik starte met IVF/ICSI was ik net een halfjaar 38.

ICSI 1- MCK Leiderdorp-> 5 follikels, 2 eicellen, 2 geschikt voor ICSI, 1 bevruchting, verse terugplaatsing 1 embryo dag 3 -> niet zwanger (Gonal-F 225eh, decapeptyl, ovitrelle -> Dag 15 punctie)

ICSI 2- MCK Leiderdorp-> 3 follikels, 1 eicel, 1 geschikt voor ICSI, geen bevruchting, geen terugplaatsing (punctie veel te vroeg gedaan door ziekenhuis) (Menopur 225eh, decapeptyl, ovitrelle -> Dag 12 punctie)

ICSI 3- MCK Leiderdorp-> 8 follikels, 5 eicellen, 3 geschikt voor ICSI, 2 bevruchtingen, verse terugplaatsing 2 embryo's dag 3 -> zwanger van een tweeling (MA 9,2 weken) (Menopur, decapeptyl, ovitrelle -> Dag 17 punctie)

ICSI 4- MCK Leiderdorp-> 14 follikels,10 eicellen, 10 geschikt voor ICSI, 3 bevruchtingen, verse terugplaatsing 2 embryo's dag 3, geen cryo's -> Zwanger van een tweeling (MA 10,4 weken) (Menopur 225eh, Gonal-F 75eh, decapeptyl, ovitrelle -> Dag 21 punctie)

ICSI 5- UZ Gent-> 10 follikels, 7 eicellen, 4 geschikt voor ICSI, 4 bevruchtingen, verse terugplaatsing 1 embryo dag 5, 2 cryo's (2x een biochemische zwangerschap, 1x niet zwanger) (Gonal-F 250eh, Elonva, orgalutran, pregnyl-> Dag 18 punctie)

Is je AMH waarde gecheckt?
    Ik zou als ik jouw was eens een intake in UZ Gent of bij Cuyypers&Cuypers doen.

4. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Ja ik heb een second opinion aangevraagd en krijg binnenkort een telefonisch consult

5. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Hey je had van een lage eicellen naar hogere, komt dat door de medicatie? Nee ze hebben geen amh gecheckt en ook niet over gehad. Ze zei door eug's , miskramen en verminderde eicelreserve slecht kwaliteit door leeftijd. Dat zonder mijn waardes te hebben gecheckt

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Geen ivf ervaring maar als ik dit zo lees zou ik zo snel mogelijk voor een second opinion gaan!

7. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Bij ivf poging 1 was ik 38 jaar, 9 follikels aangeprikt en 6 eicellen gevonden, 3 bevrucht, 2 dag 5 gehaald en 1 stopte op dag 4, verse tp niet zwanger, cryo tp zwanger van ons zoontje

Nu bezig met icsi (juni 2020) ben ik 41 jaar, ik had 5 follikels die aangeprikt waren, er werden 6 eicellen gevonden, 3 waren rijp en zijn alle 3 bevrucht, alle 3 dag 5 gehaald, verse tp niet zwanger, cryo tp afgelopen woensdag gehad, dus op het wachtbankje! Nog 1 cryo in de vriezer.

Wij lopen bij MCK Leiderdorp

8. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat bizar dat er wordt gezegd dat je uitbehandeld bent! Ze hebben je zelfs nog niet echt behandeld lijkt het wel.
    Zelf lopen wij voor icsi bij Life Leuven via een arts in Antwerpen. Hier wordt wel eerst goed onderzoek gedaan, zeker wanneer je ook miskramen hebt gehad! En vervolgens een behandeling uitgezet. De persoonlijke aanpak vind ik erg fijn!
    Ik hoop dat je een goede plek vindt voor second opinion!

9. mimi3

mimi3 Lid

26 nov 2007
    34
    9
    8
    Hoi hoi, ik ben 46 jaar en wij hebben net onze 2e icsi behandeling gehad. De eerste is helaas niet gelukt, maar ik wijt dat aan de stress en niet aan mijn leeftijd. Alles klopt nog, dik baarmoederslijmvlies na gebruik menopur van 12,7 mm.
    De eerste keer heb ik Gonal-F gespoten met Luverius, we hadden 5 follikels waarvan er 4 bevrucht zijn.
    Deze keer heb ik menopur gespoten en had ik 9 follikels, 3 zijn er bevrucht en heeft er maar 1 het gered tot aan de tp. Mijn amh waarde is 0,1 dus dat is ook niet top, maar dit zegt niet alles zeggen verschillende artsen.
    Wij konden niet in Nederland voor een icsi traject en zijn gestart in Letland, niets dan positieve berichten. Wat een lieve mensen en de begeleiding is top.

Heel veel succes met jullie keuze.

Deel Deze Pagina