Vaak duizelig

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loes83, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb al meerdere verhalen gelezen hier op zp over duizeligheid in de zwangerschap. Ik ben zelfs een aantal keer "weg" geweest. Word ik zo duizelig en breekt het zweet me uit en dan lig ik.

Maar ik hoor/vind overal dezelfde antwoorden.
    Vaker eten: dit doe ik al om de 2 uur. Ik at eerst soms maar 2 tot 4 boterhammen op een dag en nu kan ik er wel 8 op eten! verspreid over de dag en dan heb ik het fruit, yoghurt, ook gewoon snoep etc nog niet eens meergerekend. Drink iedere dag bouillon (aanrader van VK)

Ijzer: ook dit heb ik laten prikken, prima in orde. 8.0, dus dat is het bij mij ook niet.

Lage bloeddruk: bij mij is de bloeddruk 124/65. Voor mijn doen best wel hoog. Voor mijn zwangerschap was een bloeddruk van 103/55 redelijk normaal. Dus ik zie daar zelf ook niet echt een probleem.

Vanochtend om 9.00 ontbeten met een croissant en drinken en om 10.30 krijg ik het weer. Sta ik aan de tafel en krijg ik zwart voor de ogen en warm en ik was nog op tijd bij de bank om te gaan liggen.

Ik vraag mij af of meerdere vrouwen hier last van hebben? Ondanks ze wel goed eten (naar mijn mening eet ik echt voldoende) en ijzer en bloeddruk in orde zijn?
    En voor wie het gehad heeft en er iets op gevonden heeft, ook graag een reactie, want bij vk krijg ik alleen de antwoorden: meer zout eten (1 a 2 keer bouillon en zoute dropjes eet ik al, of nog meer goed is vraag ik mij af) En meer eten, maar ik ben soms gewoon misselijk omdat ik zo vol zit!

2. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Klinkt bekend! Heb ik de eerste twintig weken ook gehad. Ik viel ook wel eens weg, voornamelijk als ik lang had gestaan. Maar ook als ik te snel wilde opstaan zag ik zwart voor de ogen.

Meer zout (drop bijvoorbeeld) eten hielp niet. Nu (ben aan het einde van de zwangerschap) is het duizelig zijn weer terug. Ik ben aan de stroop en heb het idee dat dit wel iets helpt. En verder heel rustig aandoen :)

Jouw bloeddruk is ook niet zo hoog, de mijne ook niet. Daar kan het wel mee te maken hebben. En beter een te lage bloeddruk dan een te hoge tijdens de zwangerschap. Dat duizelige hoort er dan maar bij. De een is misselijk, de ander duizelig; geef mij de duizeligheid dan maar, want de hele dag door misselijk lijkt me nog onprettiger!

Succes ermee, blijf genieten van je zwangerschap en hopelijk is de duizeligheid bij jou snel wat minder!

Deel Deze Pagina