hoi Dames, Hebben jullie tips, goede trucjes etc etc tegen vreselijke misselijkheid? Heb net 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, en daar zijn ze erachter gekomen dat ik ondanks mijn afwijking aan mijn baarmoeder zwanger ben van een tweeling. Ik ben vandaag 6 weken en 4 dagen, dus heb nog een tijdje te gaan. Als ik het niet zelf onder de knie krijg moet ik weer opgenomen worden, alleen dan voor langere tijd. Wie kan me helpen??8)
Hier hielp er niets. Wel kreeg ik medicijnen maar die hielpen bij mij niets, bij anderen weer wel. Het enige wat nog verlichting gaf was bedrust, ik heb de eerste 20 weken dan ook alleen maar op bed gelegen. Verder heb ik sondevoeding gehad. Dan weet je in ieder geval dat je kindje genoeg krijgt en je niet uitdroogt. Trouwens bij een tweeling is het bekend dat de kans op misselijkheid groter is, dit heeft te maken met de hoogte van je zwangerschapshormoon.
Ik ben ook zo misselijk geweest. Had in het begin met ondervoeding in het ziekenhuis gelegen, want ik hield niks meer binnen. Bij mij heeft het tot zo'n 25 weken v/d zwangerschap geduurd. Kreeg wel pilletjes tegen de misselijkheid maar dat hielp niet. Voor de rest at ik steeds beetje bij beetje. Niet teveel in 1x. Je kan eventueel proberen vanille vla elke ochtend te eten (nog voordat je uit bed komt) met een ontbijtkoek oid. Sterkte!! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap uiteraard!! Probeer wel te genieten ondanks de misselijkheid.
Nou ik moest ervan uit gaan, misselijkheid tot 10 weken, daarna minder. Daarna heb ik weer grote kans op vroeggeboorte, dus dubbelop klachten lijkt me niks haha! Ik probeer nu zoveel mogelijk te eten, want ik was uitgedroogd etc etc. Maar het is wel moeilijk. Soms gaat het even goed, en dan weer zo slecht!
De pilletjes (Emesafene of Suprimal) hielpen mij to 16 weken ook niet. Daarna werd ik wel minder lang misselijk (ipv hele dag alleen de ochtend) en toen hielpen ze wel om die ochtendmisselijkheid te onderdrukken. Wat bij mij goed hielp is proberen om altijd iets in je maag te hebben, hoe leger mijn maag was, hoe misselijker ik werd. Het is even uitzoeken wat je wel kan verdragen, ik kon alleen maar een paar dingen hebben zoals een craquotte met kaas, ontbijkoek, aardappelen en sommige groenten ging ook wel, maar vlees en vis absoluut niet. En idd om uitdrogen te voorkomen is veel drinken erg belangrijk. Ik heb ook een tijdje de granules van VSM Mama gebruikt, maar heb niet het idee dat dit echt werkte. Ik had ook gelezen dat gemberthee goed was tegen de misselijkheid, maar ik werd van de geur alleen al nog misselijker Bij mij was het overigens met 24 wkn helemaal over. Bij de 1e echo zeiden ze dat mijn zwangerschap ook met een tweeling is begonnen, maar dat het andere vruchtje al heel snel was gestopt met groeien (er was bij 9wkn alleen een leeg vruchtzakje te zien). Heel veel succes in je zwangerschap en ik hoop dat je snel vd misselijkheid af bent!!
Hoi, wat balen dat je zo ziek bent! Kom anders naar het hyperemesis draadje op het gezondheids gedeelte van dit forum. Daar vind je meer meiden die dit hebben of zoals in mijn geval, hebben gehad. (ben inmiddels 31 wk) groetjes
Bij mij hielp ook helaas niks. Ik ben ook 5 keer opgenomen geweest. Elke keer als ik dan weer thuis was kon ik me na 2 dagen alweer melden in het ziekenhuis. Emesafene sloeg totaal niet aan bij mij. Toen ik 20 weken was kon ik weer iets binnen houden, maar ook niet veel. Ik heb een tijd Nutricia drinkvoeding gebruikt. Succes meid, het is heel zwaar maar je moet je er toch doorheen slaan. Grt Vanilia