hoi meiden weer de zoveelste vraag.... ik begin toch wel een beetje onzeker te worden (gezien mijn verleden) normaal was onze beeb heel actief, echt flink schoppen en doen hij was meer wakker dan dat hij sliep zo leek het maar nu sinds een paar dagen is hij echt rustig heel af en toe voel ik nog een tikje maar echt uitbundig getrappel enzo niet meer... soms loop ik te porren in mijn buik om een trap terug te krijgen maar nee hoor herkennen jullie dat? is het normaal voor dit termijn van de zwangerschap?
Ik heb een tijdje geleden aan de verloskundige gevraagd hoe vaak je hem nou zou 'moeten' voelen, wat de richtlijn is. Ze zei toen ongeveer 12 x per 24 uur. Dus probeer dat eens te tellen, daar zit je al best snel aan hoor, elke beweging telt! En mocht je je nog zorgen maken bel ze dan gewoon, daar zijn ze voor meid.. Misschien kan je dan een hartfilmpje krijgen en wordt je alsnog gerust gesteld. Sterkte!
De kleine van mij is soms ook dagen rustiger. Af en toe een trapje een paar keer per dag, meer niet. Terwijl ie normaal gesproken gedurende de dag continu van zich laat voelen (gelukkig op een niet vervelende manier). Mij is verteld dat je 'm 10 keer per dag zou moeten voelen, waarbij 1 schopje voor 1 keer telt. Ook schijnt het te zijn dat als ie in een groeifasetje zit, de baby rustiger is. En het zo dat hoe groter de baby wordt, hoe minder ruimte ie heeft en hoe minder er bewogen kan worden. Maar als je er niet gerust op bent, zou ik het melden bij de verloskundige.
Hi, Ik kan niet zeggen of het normaal is, heb jouw termijn nog niet gehad. Maar een vriendin van me had het wel en daar zei de Vk dat je pas vanaf 28 weken de baby elke dag duidelijk moest kunnen voelen. Maar gezien jouw verleden zal ik je vk bellen en het vragen hoor. Daar zit ze voor. Laat ze desnoods even een echootje maken. Grtjes Romy
thanks meiden zal eens proberen te gaan kijken hoeveel hij nu beweegt het valt gewoon zo op , als hij normaal heel de dag actief is en me bont en blauw trapt (zo gezegt) en dan nu ineens zo stil..... vind het haast eng worden, maar goed zo te lezen hoef ik me niet al te veel zorgen te maken maar toch ergens in mijn achterhoofd...
herken het wel had het ook bij die termijn. schijnbaar slapen ze dan ook meer om vet te kweken. maar zou idd gewoon ff bellen hoor als je eht neit vertrouwd je kunt beter een keer teveel bellen toch. heb het nu ook alweer hoor dat die van mij een aantal dagen rustig is en dan is ie straks weer een paar dagen heel druk.
Je moet je babytje ongeveer 12 keer per 24 uur voelen !maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de verloskundige bellen hoor! succes en probeer n beetje te genieten (is soms moeilijk door alle onzekerheden )
Snap je ongerustheid, zeker met jouw verleden!!! Heb je wel eens vaker gehad dat ie dagen rustiger was of dat niet? En voel je m al heel lang bewegen of pas een paar weekjes? Ik vraag dit zodat je voor jezelf de verandering kan bekijken. Als je je echt zorgen maakt dan zou ik gewoon je vk bellen hoor, neem aan dat ze dit wel begrijpt na het verliezen van je zoontje. Misschien kan ze je geruststellen of wil ze even kijken naar de kleine. Luister naar je gevoel, als jij het niet vertrouwd gewoon bellen!!! Rustig aan!
ik voel de kleine nu zo'n 12 weken ongeveer en sinds week 16 echt actief mijn buik zag je gewoon echt helemaal op en neer gaan enzo en dat echt de hele dag door vandaar dat het nu ook opvalt dat hij zo rustig is sinds 3 dagen nu... ik weet dat is nog niet zo lang.. maar omdat het zo'n verschil is met de weken ervoor vroeg ik me af of dat normaal was
Als ik jou was zou ik echt even je vk bellen, al is het alleen maar voor je eigen rust. Als je m normaal al elke dag voelt en ook al zo lang (ik voel mijn jochie vanaf 17 weken elke dag en is ook erg druk) dan vind ik 3 dagen persoonlijk wel lang klinken. Maar ik heb er geen verstand van, dus misschien is het wel heel normaal! Hou je taai
ik herken het wel ja. heb net even mijn zwangerschapsdagboek erbij gepakt en had hetzelfde precies op hetzelfde termijn. ik heb het ziekenhuis gebeld en mocht gelijk voor een ctg. eenmaal dat ding op mijn buik was ze weer goed aanwezig. het kwam gewoon omhoog. maar gewoon even bellen hoor. daar zijn ze toch voor? succes igg
oh ja bij mij kwam het doordat ze een stukje gedraaid was. ze schopte meer richting mijn rug. dus vandaar dat ik niets voelde.
Meid bel gewoon even de vk. Je hebt er genoeg redenen voor. Zij kan je mischien gerust stellen of even een echo/ctg laten maken. Doen hoor en niet blijven piekeren.
Hey meis, Ik zou echt even je verloskundige bellen, ik heb vorige week ook een paar dagen in de stress gezeten omdat ik de kleine niet meer zo vaak voelde als daarvoor. Heb toen toch maar de vk gebeld en mocht direct langskomen en ben daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG en de dag erna hebben ze nog een echo gemaakt. Dit soort dingen nemen ze heel erg serieus. Gelukkig begon de kleine bij mij ineens heftig te bewegen tijdens het hartfilmpje dus was nadien weer helemaal gerustgesteld. Good luck!
Ik heb het ook meermalen gehad - rond de 25 weken en later rond de 29 weken weer. Schijnt gewoon een groeispurt te zijn maar als je ongerust bent bellen!
heb nog niet gebeld... durf niet zo goed omdat ik weet dat hij "het" nog wel doet zeg maar alleen minder actief... heel stuk minder.. maar toch ik wil geen zeur zijn en misschien is het wel van een groeispurt ik weet het niet maar aan de andere kant ben ik nog steeds bang.. bang dat hij niet genoeg energie krijgt of weet ik veel dinsdag mag ik weer naar de gyn ik wou dat ik zelf naar binnen kon kijken misschien is hij idd nu weer gedraaid en voel ik hem daarom minder vind het dan zo lullig als ik daarvoor bel enzo snap je? ik ga vandaag even bijhouden hoevaak ik hem voel. vanmorgen om half 8 1 heel zacht tikje gehad denk ik dus das al 1 dan
Hey Caruli, Ik zou toch even bellen hoor. Denk dat als ze kijken en jou zeggen dat het goed gaat voor jou een hele opluchting zal zijn. Nu zit je anders nog steeds te denken van zou het wel goed gaan.
Caruli! Wat lees ik nu meid, potjandorie.. Ik begrijp je angst, maar je hebt er alleen jezelf mee als je niet belt.. Nu blijf je met dit gevoel zitten en laten we eerlijk zijn, daar schiet jij, de beeb en je omgeving niks mee op.. Een controle is nooit verkeerd en helemaal niet met jou verleden, iedereen begrijpt dat je je wat eerder of wat meer zorgen maakt.. Je hoort nu te genieten en als je even op controle bent geweest kun je dat ook weer.. geef je beebje iig het voorbeeld hoe het moet, om goed voor jezelf te zorgen!! je kunt niet vroeg genoeg daarmee beginnen!! Zo dat is eruit! En nu bellen jij! (was ik te streng? vind je wel heel erg lief hoor maar je moet echt goed voor jullie zorgen!) *knuf*
Hoi Caruli, Ik weet heel goed wat je bedoelt. Ik heb ook een periode gehad, volgens mij was ik toen ook zo ver als jij, dat ik de baby een stuk minder voelde. Dit maakte mij ook heel onzeker. Maar ik vertrouwde erop dat het lag aan het groeien van het kind. En nu voel ik hem weer heel goed en is hij lekker aanwezig. Alleen jij hebt natuurlijk meer reden om je sneller ongerust te maken, dus persoonlijk zou ik als ik jou was toch even om een ctg vragen. Puur voor je eigen gemoedsrust, wat dit gestress is niet leuk. Je hoeft helemaal niet bang te zijn om als een zeur over te komen. Ik denk dat jij je nog heel bedeesd houdt en dat je helemaal niet overkomt als een zeur bij je verloskundige. Succes meid, en het is vast wel goed allemaal. Ps, heb je een doptone thuis? Misschien kun je af en toe zelf luisteren naar je baby? Veel mensen vinden dit erg handig namelijk. Grt Vanilia